Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var kan jag hämta OSX 10.11?


boevil

Rekommendera Poster

Jag vill nedgradera från OS 10.12 till osx 10.11. Hur gör nan?

 

Jag har också Snow Leopard på en skiva o kan tänka mig att uppdatera den till 10.11.

Men var hittar jag gamla system?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Du borde hitta det (om du laddat ner det med ditt Apple-ID) under: App Store/Purchased.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Vad är det som gör att du vill gå tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill nedgradera från OS 10.12 till osx 10.11. Hur gör nan?

 

Jag har också Snow Leopard på en skiva o kan tänka mig att uppdatera den till 10.11.

Men var hittar jag gamla system?

Om du inte har det i App Store så kan du installera Snow Leopard, uppdatera till minst 10.6.6, och sedan ladda ned El Capitan härifrån. Läs mer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som gör att du vill gå tillbaka?

Jag har jobbat med ett program under många år, som en hobby.

Nu som nybliven pensionär vill jag gå från carbon till cocoa, men eftersom programmet är så stort vill jag ta små steg o skriva om del för del.

En ganska stor del av programmet använder QuickTime som är borttaget f.o.m os10.12. Jag kommer inte åt de gamla rutinerna.( jag har försökt allt... tror jag. Men xCode vägrar bygga med OSX 10.11)

Det borde rimligtvis fungera om jag kör 10.11?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har jobbat med ett program under många år, som en hobby.

Nu som nybliven pensionär vill jag gå från carbon till cocoa, men eftersom programmet är så stort vill jag ta små steg o skriva om del för del.

En ganska stor del av programmet använder QuickTime som är borttaget f.o.m os10.12. Jag kommer inte åt de gamla rutinerna.( jag har försökt allt... tror jag. Men xCode vägrar bygga med OSX 10.11)

Det borde rimligtvis fungera om jag kör 10.11?

Jag har både QuickTime Player och QuickTime 7 Pro i Sierra. Funkar utmärkt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har både QuickTime Player och QuickTime 7 Pro i Sierra. Funkar utmärkt.

Jo jag vet, det är det som är så löjligt. Funktionerna finns där, men inte programmeringsinterfacet.... som det verkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet, det är det som är så löjligt. Funktionerna finns där, men inte programmeringsinterfacet.... som det verkar.

Okej.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner från App Store, lägg över på ett USB minne och blås datorn? På så vis får du den nyaste versionen av 10.11 och slipper installera massa uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...