Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få fram gömda volymer i Skiverktyget?


hyu

Rekommendera Poster

Hej allihoppa!

 

Jag vet inte om det här har behandlats i forumet förut, men jag skulle vilja ha hjälp med att få fram de gömda volymerna i Skivverktyget. Jag använder mig av Sierra och när jag googlar hittar jag enbart några debug-guider till tidigare OS-versioner.

 

Är det någon som vet hur man får fram volymerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihoppa!

 

Jag vet inte om det här har behandlats i forumet förut, men jag skulle vilja ha hjälp med att få fram de gömda volymerna i Skivverktyget. Jag använder mig av Sierra och när jag googlar hittar jag enbart några debug-guider till tidigare OS-versioner.

 

Är det någon som vet hur man får fram volymerna?

Du måste aktivera Debug-menyn i programmet först (via Terminal), sen kan du lägga till samtidigt där att de skall visas, eller om du gör det i programmet istället.

 

post-64246-0-35591000-1500368822.png

 

Här är 5 olika “defaults write” du kan köra i Terminal, där den första är att aktivera Debug-menyn.

defaults write com.apple.DiskUtility DUDebugMenuEnabled -bool true

defaults write com.apple.DiskUtility advanced-image-options -bool true
defaults write com.apple.DiskUtility DUShowEveryPartition -bool true
defaults write com.apple.DiskUtility DUShowUnsupportedNetworks -bool true
defaults write com.apple.DiskUtility DRBurnOptionsVerifyBurn -bool true
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du måste aktivera Debug-menyn i programmet först (via Terminal), sen kan du lägga till samtidigt där att de skall visas, eller om du gör det i programmet istället.

 

attachicon.gifDiskUtility_Debug.png

 

Här är 5 olika “defaults write” du kan köra i Terminal, där den första är att aktivera Debug-menyn.

defaults write com.apple.DiskUtility DUDebugMenuEnabled -bool true

defaults write com.apple.DiskUtility advanced-image-options -bool true
defaults write com.apple.DiskUtility DUShowEveryPartition -bool true
defaults write com.apple.DiskUtility DUShowUnsupportedNetworks -bool true
defaults write com.apple.DiskUtility DRBurnOptionsVerifyBurn -bool true
 

Tack för svar!

 

Jag provade tidigare idag med alla kommandon, men de fyra sistnämnda var inga giltiga kommandon överhuvudtaget enligt responsen i Terminal. Den första som ska få fram Debug-menyn hände det ingenting med, blev bara en ny radbrytning utan respons i Terminal och i Skivverktyget ändrades inte någonting. Finns det andra alternativ du kan rekommendera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade tidigare idag med alla kommandon, men de fyra sistnämnda var inga giltiga kommandon överhuvudtaget enligt responsen i Terminal.

Vad var svaren du fick då? Det jag kan tänka mig är att det blev fel formatering på något sätt. Annars skall den ta kommandona, oavsett om de fungerar eller inte. I princip kan du köra: defaults write com.apple.DiskUtility foo -string bar ...bara det att den gör ju ingen nytta. :)

 

Kör de igen. 1-o-1. Enter efter varje. Varje rad börjar med “defaults”, och slutar med “bool”

 

Den första som ska få fram Debug-menyn hände det ingenting med, blev bara en ny radbrytning utan respons i Terminal och i Skivverktyget ändrades inte någonting. Finns det andra alternativ du kan rekommendera?

Det skall vara så. Blir bara en ny rad i terminal, utan varningar eller något. Du startade om Skivverktyget sen? Titta uppe i topmenyn om du har med Debug.

 

post-64246-0-50547600-1500520968_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev bara en ny radbrytning utan respons i Terminal och i Skivverktyget ändrades inte någonting.

Terminal funkar så att om du inte får något felmeddelande så körde kommandot färdigt utan fel.

 

Hade du Skivverktyg avstängt (inte bara gömt) medan du körde Terminal-kommandona? (För det ska man.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...