Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Appar kopieras inte till ny iPhone


mansmag

Rekommendera Poster

Jag har idag köpt en iPhone SE.

Är i sommarstugan med endast 4G.

Jag har säkerhetskopierat min gamla iPhone till iTunes och sedan kopplat in min nya lur och återställt den som säkerhetskopian.

Allt är bra men nästan alla appar saknas.

De syns heller inte i iTunes till vänster bland appar, men där man ser telefonbakrunderna till höger syns de.

Hur som helst så undrar jag hur jag säkerhetskopierar alla appar till säkerhetskopian och sendan får in dem i nya luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Har du aktiverat mobildata?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du aktiverat mobildata?

Jag vill inte göra något via nätet då jag endast har telefonens surf. Vill endast kopiera allt inkl appar från gamla luren och sedan få in allt i nya,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förut för länge sedan vet jag att jag har kunnat välja om även appar skall kopieras. Den funktionen hittar jag inte nu.

Jag har aldrig säkerhetskopierat telefonen mot denna dator tidigare då det är min bärbara och jag brukar synca den mot min iMac hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Förut för länge sedan vet jag att jag har kunnat välja om även appar skall kopieras. Den funktionen hittar jag inte nu.

Jag har aldrig säkerhetskopierat telefonen mot denna dator tidigare då det är min bärbara och jag brukar synca den mot min iMac hemma.

I så fall tror jag inte det går. Enda sätten är antingen via mobildata eller med SAMMA dator du använde till säkerhetskopian.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall tror jag inte det går. Enda sätten är antingen via mobildata eller med SAMMA dator du använde till säkerhetskopian.

Jag har ju gjort säkerhetskopiera till datorn jag sitter med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju gjort säkerhetskopiera till datorn jag sitter med nu.

Jag har avauktoriserat alla andra datorer förutom den jag har med mig nu.

Gjort säkerhetskopia till den från gamla telefonen men apparna hänger inte med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Konstigt,men du måste nog ha en internetuppkoppling i alla fall,en del data från säkerhetskopian,som exempelvis appar,sparas i molnet. Kan du komma in på AppStore,så går det bra att hämta dom igen utan kostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta lyssna på föregående talare för han har inte rätt.

 

Rätt förfarande att byta till ny telefon gör man på följande sätt.Om du har en Mac eller pc med Itunes har du det snabbaste sättet att flytta till en ny Iphone.

 

1. Anslut den gamla enheten med kabel till datorn. Välj att överföra inköp till datorn.

2. Gör en backup med Itunes (klicka på Säkerhetskopiera nu). (välj också krypterad)

3. När den är klar ansluter du din nya Iphone istället.

4. Börja aktiveringen av den nya mobilen och välj att återställa från säkerhetskopia, där du väljer backupen du nyss gjorde.

5. Ta en kopp kaffe medan den håller på (inte obligatoriskt)

 

Gör man på detta sätt så ingår apparna i säkerhetskopian och behöver inte laddas ner från AppStore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

5. Ta en kopp kaffe medan den håller på (inte obligatoriskt)

Jo, eller en sup. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...