Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var laddar jag ner fria appar?


Maria1

Rekommendera Poster

Var laddar jag ner fria appar? Jag har försökt att ladda ner såna men det funkar inte för jag måste ange ett kontokort som jag inte har.... Det behöver jag inte göra med min android platta. Dä är det bara att välja skip så kan man ladda ner ändå.

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog inte ta ner appar från andra ställen än iTunes.

Känns säkrast.

 

Du kan ju få ner vad skit som helst skit från nätet som låser din platta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Det går att välja bort betalningsmetod. Enda stället att hitta appar till ipad utan jailbreak är app store. Med jailbreak är det en annan sak,men ett jailbreak är nånting man helst bara gör på gamla uttjänta grejer,om det misslyckas,är det svårt att rätta till,och Apple kommer inte att hjälpa dig med ett misslyckat jailbreak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog inte ta ner appar från andra ställen än iTunes.

Känns säkrast.

 

Du kan ju få ner vad skit som helst skit från nätet som låser din platta.

Jag ska testa Itunes. Men plattan måste laddas först... Jag har gjort för många försök att ladda ner appar så att plattan har laddat ur sej . Det funkar att skriva email med den och att göra skärmbilder.

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa Itunes. Men plattan måste laddas först... Jag har gjort för många försök att ladda ner appar så att plattan har laddat ur sej . Det funkar att skriva email med den och att göra skärmbilder.

 

/Maria

Jag har alltid el-sladden i när jag hämtar appar från AppStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa Itunes. Men plattan måste laddas först... Jag har gjort för många försök att ladda ner appar så att plattan har laddat ur sej . Det funkar att skriva email med den och att göra skärmbilder.

 

/Maria

 

 

Jösses vad du svamlar och driver med folk här på forumet.

Det drar infe extra ström bara för att du försöker ladda ner appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jösses vad du svamlar och driver med folk här på forumet.

Det drar infe extra ström bara för att du försöker ladda ner appar.

Min platta gör det ialla fall för det tar längre tid att ladda ner appar än att svara på ett inlägg. Det drar extra mycket ström därför att jag gör fel med mitt apple lösenord och måste hela tiden skriva in det på nytt ... Jag har faktiskt inte kunnat ladda ner en enda app på min platta!. :-( Det frågas bara om lösenord hela tiden för att den påstår att jag skriver fel. Och jag skriver det lösenord som jag hittade på när jag köpte plattan. Ibland påstår vissa sidor att min email adress är mitt lösenord och då försöker jag med det men det blir också fel. Om man håller på på detta vis så drar plattan mera ström än att bara skriva ett inlägg för det tar inte så lång tid...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min platta gör det ialla fall för det tar längre tid att ladda ner appar än att svara på ett inlägg. Det drar extra mycket ström därför att jag gör fel med mitt apple lösenord och måste hela tiden skriva in det på nytt ... Jag har faktiskt inte kunnat ladda ner en enda app på min platta!. :-( Det frågas bara om lösenord hela tiden för att den påstår att jag skriver fel. Och jag skriver det lösenord som jag hittade på när jag köpte plattan. Ibland påstår vissa sidor att min email adress är mitt lösenord och då försöker jag med det men det blir också fel. Om man håller på på detta vis så drar plattan mera ström än att bara skriva ett inlägg för det tar inte så lång tid...

/Maria

 

 

Inte alls. Den drar inte mer ström bara för att du skriver in dina uppgifter.

 

Vadå vissa sidor? Du kan inte ladda ner appar från webbsidor. Du måste använda AppStore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid el-sladden i när jag hämtar appar från AppStore

Varför måste man sitta nära en kontakt och ha kontakten i när man laddar ner appar och inte surfa trådlöst? En platta är ju gjord för att användas trådlöst.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken betalningsmetod ska jag välja då ?

Jag har inget kort som jag kan betala med på nätet.

/Maria

 

vi skall svara på dina frågor:

 

Hämta ett program: Klicka på knappen som visar vad programmet kostar. Klicka sedan på knappen igen om du vill installera eller köpa programmet (eller använd Touch ID).

 

Du kan pausa eller avbryta under installationen.

Så här löser du in hämtningskoder och presentkort: Klicka på Lös in under Snabblänkar till höger (om det inte visas klickar du på I blickfånget, Topplistor eller Kategorier i verktygsfältet).

Ange hämtningskoden eller koden på presentkortet.

Om du har ett presentkort med en ruta runt koden kan du använda datorns inbyggda kamera till att lösa in den.

När du har klickat på Lös in klickar du på Använd kamera. Håll sedan presentkortet 10–18 cm från kameran. Håll kortet så att kodrutan är i mitten av förhandsvisningen och håll det stadigt tills du får ett meddelande om att det har lösts in.

Köp innehåll och prenumerationer inuti program: Inuti vissa program kan du köpa extra innehåll som programuppdateringar, spelinnehåll och prenumerationer. Ange ditt Apple-ID(eller använd Touch ID) om du vill köpa något inuti ett program. Läs mer om prenumerationer i Hantera programprenumerationer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste man sitta nära en kontakt och ha kontakten i när man laddar ner appar och inte surfa trådlöst? En platta är ju gjord för att användas trådlöst.

/Maria

som du ser här på garageband så tar den nästan upp 1 GB

 

numbers och Keynote är visserligen mindre

men wifi påslaget med bra mottagning rekommenderas

för att det skall gå snabbt och billigt och sparar batteri

 

ju större datamängd du laddar ner desto längre tid tar det givetvis... samma sak gäller naturligtvis filmer

på Netflix m.fl

post-154-0-74122800-1500319467.png

post-154-0-51159500-1500319581.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

vi skall svara på dina frågor:

 

Detta får jag försöka med nån annan dag. Nu är det för sent men jag har lite bilder från min Ipad i allafall på min andra dator... Jag laddar upp dem i morgon. Jag orrkar inte koppla om datorerna nu... :nattinatti: Jag var tvungen att koppla surfplattan till min dator annars hade jag inte fått över bilderna till nåt annar medium så att jag kan ladda upp dem hit...

 

Det gick t.o.m. att ladda över bilderna på datorn som jag inte är uppkopplad med... När jag försökte göra det med min android platta så låste sej datorn och jag trodde att jag hade förstört något på hårddisken för det blev helkonstigt men det funkade igen när jag hade kopplat loss min android platta...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sä här ser det ut på min platta... Jag matar in mitt apple lösenord men det blir bara fel påstås det...

Det kanske är nån dublett av bilderna men jag har svårt att se vilka bilber jag laddar upp.

/Maria

 

 

 

post-79526-0-03749600-1500354550_thumb.png

post-79526-0-13374300-1500354815_thumb.png

post-79526-0-45907800-1500355724_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är du inte på den svenska AppStore och laddar ner program för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör som det står på bilden och klicka sedan på svenska flaggan

så kommer du till sv appstore

 

 

post-154-0-22454700-1500365064_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken betalningsmetod ska jag välja då ?

Jag har inget kort som jag kan betala med på nätet.

/Maria

Det enklaste är väl att du köper ett presentkort på iTunes till dig själv. Finns "överallt", pressbyrån, bensinmackar, varuhus mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är väl att du köper ett presentkort på iTunes till dig själv. Finns "överallt", pressbyrån, bensinmackar, varuhus mm.

Varför ska jag köpa ett presentkort till Itunes för att få appar till min Ipad? Det behöver jag inte göra med min android platta. Till den kan jag hämta appar på nätet.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska jag köpa ett presentkort till Itunes för att få appar till min Ipad? Det behöver jag inte göra med min android platta. Till den kan jag hämta appar på nätet.

/Maria

För att det är enklast för att reda upp den situation du satt dig själv i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ lösenordet till ditt Apple-id

https://iforgot.apple.com/se/password/verify/appleid

Jag gör så. Då kanske jag kan ladda ner appar som är gratis och då ska jag inte skaffa nåt kort med Itunes för då måste man betala för apparna. Och sen kommer det säkert brev eller email om att man ska köpa flera...

 

Jag kom ihåg hur det var när jag började köpa tvättmedel från tvättex... Jag höll inte på att bli av med dem förren jag hotade att anmäla dem till handikappombudsmannen.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Jag gör så. Då kanske jag kan ladda ner appar som är gratis och då ska jag inte skaffa nåt kort med Itunes för då måste man betala för apparna. Och sen kommer det säkert brev eller email om att man ska köpa flera...

 

Jag kom ihåg hur det var när jag började köpa tvättmedel från tvättex... Jag höll inte på att bli av med dem förren jag hotade att anmäla dem till handikappombudsmannen.

/Maria

Apple skickar inte ut reklam för appar. Har aldrig sett nåt sånt under alla år jag använt iTunes store eller AppStore. Enda stora dator/programtillverkare som nån gång gjort det är väl EA sports och Microsoft. Inte ens Dell gjorde det när jag hade en sån.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...