Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

mpower

Rekommendera Poster

Någon som vet om det finns någon bra tillförlitlig programvara, tjänst eller teknik för säker filöverföring - typ client/server eller client/client. Något som kan rekommenderas? Förr i tiden var det ju väldigt vanligt (i Mac-världen i varje fall) med Hotline och KDX men de var ju inte så direkt säkra vad jag minns. Saknar Hotline faktiskt! :)

 

I mitt fall handlar det om att föra över filer via jobbet och hemmet, ingen fildelning på något sätt för vännner, bekanta eller allmänheten. Vill dock ha en viss säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du då SFTP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du då SFTP?

Filezilla stöder FTPS och SFTP och Cyberduck stöder SFTP (båda stöder fler filöverföringssätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filezilla stöder FTPS och SFTP och Cyberduck stöder SFTP (båda stöder fler filöverföringssätt).

 

 

Tack för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filezilla stöder FTPS och SFTP och Cyberduck stöder SFTP (båda stöder fler filöverföringssätt).

Tack för tipset.

Jag kör Cyberduck. Hade Fetch innan, men Cyberduck hanterar SFTP och FTPS bättre + att de har stöd för en massa andra saker som att integrera Dropbox, amazon Webdav osv - även lokalt. Jag kör SFTP på alla anslutningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Cyberduck. Hade Fetch innan, men Cyberduck hanterar SFTP och FTPS bättre + att de har stöd för en massa andra saker som att integrera Dropbox, amazon Webdav osv - även lokalt. Jag kör SFTP på alla anslutningar.

Cyberduck stöder Google drive också! :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyberduck stöder Google drive också! :D

Ja, de har en massa olika tjänster man kan ansluta till där. Därför är den rätt intressant med den andra - Mountain Duck, som i princp är CyberDuck integrerad med Finder. Då kan du ha din gDrive direkt där. Prefekt att kunna köra Dropbox utan synk... om man har Dropbox. Men MountainDuck kostar lite - Cyberduck är gratis.

 

Cyberduck och BBEdit är de 2 program jag verkligen önskar att de gjorde en version till GNU/Linux - så man kan ha samma program i båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte iCloud? 128bit AES-kryptering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...