Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att skapa Apple ID


Maria1
 Share

Rekommendera Poster

Jag har fixat det nu. Problemet är att mitt tangentbord gör dubbla tecken ibland trots att det är mitt nyaste... Jag använder kollegieblock också :-)

 

 

/Maria

 

Tips: Kopiera viktiga textsnuttar från ett dokument i stället och klistra in dem i fälten. Då vet du att det blir rätt varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Kopiera viktiga textsnuttar från ett dokument i stället och klistra in dem i fälten. Då vet du att det blir rätt varje gång.

Jag brukar göra det för det mesta när det gäller datorn men det funkar inte alltid på min ipad....- Men det kanske beror på att jag inte är så van vid ipad...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar göra det för det mesta när det gäller datorn men det funkar inte alltid på min ipad....- Men det kanske beror på att jag inte är så van vid ipad...

/Maria

Du kan använda appen Anteckningar som du synkar med alla enheter via Icloud. Det gör jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda appen Anteckningar som du synkar med alla enheter via Icloud. Det gör jag.

Jag ska testa det...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa det...

/Maria

 

 

Något du inte kan testa förrän du fått igång ditt Apple-ID.

Som i ditt fall verkar vara rena rama kärnfysiken i krånglighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något du inte kan testa förrän du fått igång ditt Apple-ID.

Som i ditt fall verkar vara rena rama kärnfysiken i krånglighet.

Jag är tämligen kunnig på området och anser att Apples metodik inte är enkel att hantera. Knappast kärnfysik, men om man har ett synhandikapp som Maria1 har skrivit att hon har, och samtidigt är ovan vid Apples prylar, har jag full förståelse för hennes vedermödor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Något du inte kan testa förrän du fått igång ditt Apple-ID.

Som i ditt fall verkar vara rena rama kärnfysiken i krånglighet.

Jag har gjort ett nytt apple id nu som jag ska testa med. Hoppas det funkar...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tämligen kunnig på området och anser att Apples metodik inte är enkel att hantera. Knappast kärnfysik, men om man har ett synhandikapp som Maria1 har skrivit att hon har, och samtidigt är ovan vid Apples prylar, har jag full förståelse för hennes vedermödor.

 

 

Var personalen på butiken som hon köpte sin första iPad också synskadad?

För vad jag förstår så lämnade hon tillbaka den för att det redan då var något krångel med Apple-ID:et

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var personalen på butiken som hon köpte sin första iPad också synskadad?

För vad jag förstår så lämnade hon tillbaka den för att det redan då var något krångel med Apple-ID:et

Vad förväntar du dig att jag ska svara på det? Själv har jag ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad förväntar du dig att jag ska svara på det? Själv har jag ingen aning.

 

 

Jag förväntar ingenting utan tycker hela historien är konstig att man kan lämna tillbaka något pga felaktigt Apple-ID något som påståtts av TS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förväntar ingenting utan tycker hela historien är konstig att man kan lämna tillbaka något pga felaktigt Apple-ID något som påståtts av TS.

Om det nu var så, vilket jag inte har en aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

 

Jag förväntar ingenting utan tycker hela historien är konstig att man kan lämna tillbaka något pga felaktigt Apple-ID något som påståtts av TS.

Jag kunde det iallafall eftersom de inte kunde hjälpa mej. . Men nu har jag fått tips på ett ställe i ett annat forum där de kan hjälpa mej. Hoppas det är gratis ...Jag ska söka på nätet om det.

 

Detta svar fick jag i det andra forumet...

 

Jag tycker att TS ska boka en tid hos Genius Bar hos Apple. Det kommer att besvara alla frågeställningar.

 

Hoppas det är gratis... Jag ska söka på nätet om det...

/Maria

Redigerad av Maria1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde det iallafall eftersom de inte kunde hjälpa mej. . Men nu har jag fått tips på ett ställe i ett annat forum där de kan hjälpa mej. Hoppas det är gratis ...Jag ska söka på nätet om det.

 

Detta svar fick jag i det andra forumet...

 

Jag tycker att TS ska boka en tid hos Genius Bar hos Apple. Det kommer att besvara alla frågeställningar.

 

Hoppas det är gratis... Jag ska söka på nätet om det...

/Maria

 

 

Varför ska du söka när dom säger att det är gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Det funkar nu! :galetglad: Jag kontaktade Apple support. De fjärrstyrde min surfplatta. :galetglad:

/Maria

post-79526-0-67435100-1501850789_thumb.png

Redigerad av Maria1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Rena snurren..... skapa ett Apple-id tar väl vad jag kommer ihåg cirka 45 sekunder eller nåt.... Men visst,är väl kanske krångligt för vissa. Är man sen van vid android,och blandar ihop det lite,så blir det värre....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Rena snurren..... skapa ett Apple-id tar väl vad jag kommer ihåg cirka 45 sekunder eller nåt.... Men visst,är väl kanske krångligt för vissa. Är man sen van vid android,och blandar ihop det lite,så blir det värre....

Alla är barn i början... Jag är van vid android.

 

/Maria

Redigerad av Maria1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Alla är barn i början...

/Maria

Kunde inte sagt det bättre själv...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Citat

Det är fortfarande problem med Apple id men nu gäller det min Mac mini...Min Ipad frågar ibland om apple id men då väljer jag bara "Not now" så slipper jag det problemet...:-))

/Maria

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...