Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att skapa Apple ID


Maria1
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag har hållit på halva kvällen med att skapa ett apple ID... Det har inte lyckats. Supporten på Apple support ville inte hjälpa mej med allt... Därför funkar det inte : :superirriterad:

Nu har jag låst mej ute från min Ipad :superirriterad: Jag köpte den igår . Nu kanske det är några dubletter också men jag är trött just nu. Som ni märker så kommer jag ingenvart... Jag har förstått att det är min emailadress som är mitt apple id. Jag kanske har svarat fel på nån av säkerhetsfrågorna också. Jag glömde att skriva ner svaren som jag skrev in först. Jag tyckte frågorna som man kunde välja var lite udda. Jag skrev nog fel på nån bokstav när jag skrev in svaren på frågorna ...

/Maria

post-79526-0-64207500-1499454623_thumb.png

post-79526-0-70410100-1499454872_thumb.png

Recover Your Apple ID - Apple.html

post-79526-0-41264500-1499454976_thumb.png

Redigerad av Maria1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hållit på halva kvällen med att skapa ett apple ID... Det har inte lyckats. Supporten på Apple support ville inte hjälpa mej med allt... Därför funkar det inte : :superirriterad:

Nu har jag låst mej ute från min Ipad :superirriterad: Jag köpte den igår . Nu kanske det är några dubletter också men jag är trött just nu. Som ni märker så kommer jag ingenvart... Jag har förstått att det är min emailadress som är mitt apple id. Jag kanske har svarat fel på nån av säkerhetsfrågorna också. Jag glömde att skriva ner svaren som jag skrev in först. Jag tyckte frågorna som man kunde välja var lite udda. Jag skrev nog fel på nån bokstav när jag skrev in svaren på frågorna ...

/Maria

Hur ska vi kunna hjälpa dig när du inte själv vet alla detaljer du har gjort och dessutom är trött? Gå tillbaka dit du köpte din Ipad och be dem om hjälp när du är utvilad.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför försöker du skapa ett amerikanskt Apple-ID?

Vad jag förstår är du svensk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska vi kunna hjälpa dig när du inte själv vet alla detaljer du har gjort och dessutom är trött? Gå tillbaka dit du köpte din Ipad och be dem om hjälp när du är utvilad.

Jag får nog göra det... Eller ringa Apple suppport och hoppas på att få prata med en person som är villig att hjälpa mej per telefon. Den första som jag pratade med kunde inte ... Jag känner en som har många macpryklar men han ville inte att jag skulle komma hem till honom. Det är f.d arbetskompis.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför försöker du skapa ett amerikanskt Apple-ID?

Vad jag förstår är du svensk.

Ja jag är tyvärr svensk. :-( Jag gjorde fel helt enkelt. jag är inte så bra på macprylar...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag är tyvärr svensk. :-( Jag gjorde fel helt enkelt. jag är inte så bra på macprylar...

/Maria

Tyvärr? Ja det är väl bara att flytta om du tror att gräset är grönare på andra sidan ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr? Ja det är väl bara att flytta om du tror att gräset är grönare på andra sidan

Nej det är tyvärr inte bara att flytta...För att få bo i Storbritannien så måste man kunna engelska bra verkar det som efter att jag har försökt läsa reglerna för att bli brittisk medborgare.... Det var ganska svårt att förstå...

Det var skrivet på mycket komplicerad engelska. /Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är tyvärr inte bara att flytta...För att få bo i Storbritannien så måste man kunna engelska bra verkar det som efter att jag har försökt läsa reglerna för att bli brittisk medborgare.... Det var ganska svårt att förstå...

Det var skrivet på mycket komplicerad engelska. /Maria

 

 

Haha jag vet inte om du är ett troll eller bara dummar dig.

Både och kanske :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Haha jag vet inte om du är ett troll eller bara dummar dig.

Både och kanske :D

Man måste iallafall vara bra på svenska för att få bli svensk medborgare...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nollställ ditt Apple ID och börja om.

https://support.apple.com/sv-se/HT201487

Jag köpte min platta på elgiganten... Jag fick lämna tillbaka plattan. Han i butiken försökte hjälpa mej efter att ha nollställt plattan. Han kunde inte det.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste iallafall vara bra på svenska för att få bli svensk medborgare...

/Maria

 

 

Nej det räcker med att du bott här i 2 år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min platta på elgiganten... Jag fick lämna tillbaka plattan. Han i butiken försökte hjälpa mej efter att ha nollställt plattan. Han kunde inte det.

/Maria

 

Ett helt osannolikt scenario. Du kan omöjligt få lämna tillbaka en enhet som INTE är nollställd/återställd.

Är den inte nollställd/återställd är den i praktiken obrukbar för nästa kund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska vi kunna hjälpa dig när du inte själv vet alla detaljer du har gjort och dessutom är trött? Gå tillbaka dit du köpte din Ipad och be dem om hjälp när du är utvilad.

Plattan som jag köpte först har jag lämnat tillbaka. Nu har jag en annan plattan som jag köpte på Digital inn och där hjälpte de mej att komma i gång. :galetglad: Safari fick jag med på köpet :wub:

/Maria

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plattan som jag köpte först har jag lämnat tillbaka. Nu har jag en annan plattan som jag köpte på Digital inn och där hjälpte de mej att komma i gång. :galetglad:Safari fick jag med på köpet :wub:

/Maria

 

 

Det följer med alla iOS/macOS enheter. Inget man måste ladda ner eller köpa separat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ett helt osannolikt scenario. Du kan omöjligt få lämna tillbaka en enhet som INTE är nollställd/återställd.

Är den inte nollställd/återställd är den i praktiken obrukbar för nästa kund.

Han i butiken nollställde plattan.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plattan som jag köpte först har jag lämnat tillbaka. Nu har jag en annan plattan som jag köpte på Digital inn och där hjälpte de mej att komma i gång. :galetglad: Safari fick jag med på köpet :wub:

/Maria

Vad bra att du blev nöjd till slut. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han i butiken nollställde plattan.

/Maria

 

 

Om dom lyckades återställa plattan varför lämnade du tillbaka den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det följer med alla iOS/macOS enheter. Inget man måste ladda ner eller köpa separat.

Nu är det bara att köpa en USB-kontakt som passar till plattan så att jag kan använda mina usb-minnen som jag ska ha Safari-arkiv på. Jag vill inte behöva använda Safari i Windows för att kunna läsa dem.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det bara att köpa en USB-kontakt som passar till plattan så att jag kan använda mina usb-minnen som jag ska ha Safari-arkiv på. Jag vill inte behöva använda Safari i Windows för att kunna läsa dem.

/Maria

 

 

Say what???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Om dom lyckades återställa plattan varför lämnade du tillbaka den?

Därför att han inte kunde hjälpa mej att komma i gång och använda plattan... Och det var ingen här i mötet som kunde hjälpa mej heller... Jag vill inte lämna ut min epost-adress i forumet. De i butiken fick min epostadress naturligtvis. Jag kom på att jag ville ha en stor plattan i stället för en liten. Den lilla androidplattan som jag har använder jag bara i bilen och när jag t.e.x ska gå ut i tvättstugan och boka tvätttid...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande problem med att skapa apple id... Nu påstår min ipad att min email adress är fel... trots att det är den jag använder varje dag för att läsa och skicka email med... Men jag kom in på appstore en gång i allafall. Börjat om har jag också gjort några gånger ... :superirriterad:

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande problem med att skapa apple id... Nu påstår min ipad att min email adress är fel... trots att det är den jag använder varje dag för att läsa och skicka email med... Men jag kom in på appstore en gång i allafall. Börjat om har jag också gjort några gånger ... :superirriterad:

/Maria

 

 

 

Att Apple säger att din mailadress eller lösenord är fel är helt enkelt så att du skriver fel mot vad du har uppgivit när du skapade ditt Apple-ID.

 

Att du kan använda den mailadress som du uppgivit som Apple-ID att hämta mail har ingenting med varandra att göra. För Apple är det bara en identifikation och inget annat.

 

Du har nu fått så många råd hur du gör för att skapa ett Apple-ID och återställa lösenordet att klarar du inte av det nu så kanske det är dags tt sälja grejerna och använda ett kollegieblock istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fixat det nu. Problemet är att mitt tangentbord gör dubbla tecken ibland trots att det är mitt nyaste... Jag använder kollegieblock också :-)

 

 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...