Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Anti Malwarebytes


celifa

Rekommendera Poster

Hej,

 

Något skumt har hänt min MacBook Air. Skulle bli glad för vägledning då jag inte kommer någon vart...

 

Detta har hänt:

Efter att jag skapat en ny användare till min MacBook Air igår kväll och därefter startat om, så dök "CalenderAgent" mfl liknande namn upp i ett fält och avlöser varandra när jag klickar på Avbryt, den frågar efter mitt lösenord....

 

När jag försöker starta Anti Malwarebytes appen så händer inget, "badbollen" bara snurrar ...

 

 

Vad är det första ni hade gjort i en liknande situation?

 

 

 

Mvh

 

Cecilia

post-79680-0-17335700-1499266576.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Förstår inte riktigt vad du är du är ute efter?

 

Vill du inte använda kalendern och ta bort dina konton eller är du orolig för att du fått malware i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Något skumt har hänt min MacBook Air. Skulle bli glad för vägledning då jag inte kommer någon vart...

 

Detta har hänt:

Efter att jag skapat en ny användare till min MacBook Air igår kväll och därefter startat om, så dök "CalenderAgent" mfl liknande namn upp i ett fält och avlöser varandra när jag klickar på Avbryt, den frågar efter mitt lösenord....

 

När jag försöker starta Anti Malwarebytes appen så händer inget, "badbollen" bara snurrar ...

 

 

Vad är det första ni hade gjort i en liknande situation?

 

 

 

Mvh

 

Cecilia

Sådant här brukar uppträda på nya konton om de är begränsade via föräldrakontroll.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabba svar!

 

Tror jag har fått malware (eftersom inget händer heller när jag klickar på det blå frågetecknet i den vänstra nedre hörnet, och när jag klickar på Avbryt så försvinner den inte, utan "CalenderAgent" byts ut mot "cloudd" etc.

Fältets beteende ger mig starka varningssignaler om att jag INTE ska skriva mitt lösenord där)

 

Eller ska man skriva in sitt lösenord när något vill använda nyckelringen? Jag använder ju aldrig nyckelringen, därför finner jag det meningslöst att skriva in lösenordet...

 

Bifogar några skärmdumpar till (för att visa vad det står... Vad menas tex. med "cloudd"? Har aldrig hört talas om cloudd...)

 

 

Tacksam för ytterligare svar... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bifogar några skärmdumpar till (för att visa vad det står...

 

 

Det missade du nog, för jag ser inga bifogade filer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det missade du nog, för jag ser inga bifogade filer. :)

Vänligen se Skärmdumpen som är bifogad längst upp. Där det står "CalendarAgent", byts ut mot olika ord varje gång jag klickar på "Avbryt". Den försvinner inte, bara fortsätter generera olika nya begrepp... (kan inte längre bifoga skärmdump, den funktionen är tillfälligt borta från min vy...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Något skumt har hänt min MacBook Air. Skulle bli glad för vägledning då jag inte kommer någon vart...

 

Detta har hänt:

Efter att jag skapat en ny användare till min MacBook Air igår kväll och därefter startat om, så dök "CalenderAgent" mfl liknande namn upp i ett fält och avlöser varandra när jag klickar på Avbryt, den frågar efter mitt lösenord....

 

När jag försöker starta Anti Malwarebytes appen så händer inget, "badbollen" bara snurrar ...

 

 

Vad är det första ni hade gjort i en liknande situation?

 

 

 

Mvh

 

Cecilia

 

post-79680-0-05631300-1499407780.png

post-79680-0-36774600-1499407792.png

post-79680-0-45438500-1499407799.png

post-79680-0-80317400-1499407808.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte nyss att man var tvungen att klicka på "Använd fullständig redigerare" för att kunna bifoga filer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tror inte att malware är ditt problem, snarare trassel med nyckelringen.

 

Här står lite om sådana problem.

 

https://discussions.apple.com/thread/6728874?start=0&tstart=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...