Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vart vänder man sig?


Michael J

Rekommendera Poster

Om man hos Apple eller App Store söker någon form av support för att bemästra Sierra känner man sig snart som en flygande holländare, vilken far runt i all evighet utan att nå fram. Ibland hamnar man på något ställe där man återigen får veta att man inte är berättigad till Apple-support. Visst, datorn är gammal men programmet är nytt. Om företaget uppmuntrar till att skaffa Sierra så bör det finnas någonstans att vända sig för att lösa problem som dessa:

 

1. Söker jag bilder i Finder eller Mail så blir det inget napp, om jag inte går till iPhoto och överför bilderna till Finder. Det behövde jag inte med Mountain Lion.

 

2. Sökfunktionen i Mail fungerar begränsat sedan jag installerade Sierra (har nu 10.12.5). Den kan söka på mail som skickats och inkommit efter installationen, men det är som om mailen dessförinnan inte fanns, trots att de gör det och måste sökas manuellt.

 

3. När jag importerat bilder från en kamera så brukade iPhoto fråga om bilderna i kameran skulle raderas, vilket gick snabbt när jag svarat ja. Med Sierra får jag inte frågan och måste radera bilderna i kameran manuellt, vilket är bökigt.

Kan man få något av detta att fungera igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Provat att använda Bildinsamling när du ansluter kameran?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

1. Söker jag bilder i Finder eller Mail så blir det inget napp, om jag inte går till iPhoto och överför bilderna till Finder. Det behövde jag inte med Mountain Lion.

 

 

 

Har inget minne att man kunnat söka i iPhoto med Finder.

Men det går alldeles utmärkt med Spotlight varför man nu vill göra det :huh:

 

post-45175-0-86500900-1498932720_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...