Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App/program för att mäta användning av internettrafik hemma


jonatannn

Rekommendera Poster

Söker en app/ ett program för att kunna mäta hur familjens internetvanor är.

 

Vill ha för att kolla vad varje enhet som är ansluten till wifi eller trådbundna nätverket gör av med i datamängd.

 

Finns det något bra program??

 

Använder en Apple timecapsule som router och har även byggt ut wifinätverket med en airport express

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst finns det program men inga för att installera på dom produkter du nämner.

 

Får man fråga varför du vill mäta det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ha koll på hur mkt barnen surfar.. Så Apples produkter har inte möjlighet till detta alltså?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ha koll på hur mkt barnen surfar.. Så Apples produkter har inte möjlighet till detta alltså?

 

 

Inte att mäta mängden/tid nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Vill ha koll på hur mkt barnen surfar.. Så Apples produkter har inte möjlighet till detta alltså?

Har ni internet via 4G hemma och därav vill ha koll på datamängden?

 

Eftersom du inte skriver något om någon 4G router verkar det inte så, och då är ju datamängd inte ett speciellt bra sätt att mäta hur mycket någon surfar. Jag kan göra av med 10GB på en halvtimma eller 100MB på tre timmar beroende på vad jag gör.

 

I Time Capsule kan man sätta begränsningar så att en viss enhet bara kan surfa vissa tider, till exempel att ungarna inte kommer åt wifi mellan 22-07. Kan det vara intressant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Nja vill helst ha det enkelt att se via en app eller liknande. Kanske en mesh router är lösningen typ TP-link Deco M5.

Någon som hr erfarenhet av dessa och den medföljande appen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Uppgifterna finns oftast lagrade I routern,och kan kollas där. Dock är det all genom routern passerade internettrafik man ser.

Förresten,i iPhone och ipad kan man kolla datamängden i inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Förresten,i iPhone och ipad kan man kolla datamängden i inställningar.

För wifi? Vart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

För wifi? Vart?

Det du kan kolla i inställningar är mängden datatrafik via mobildata. Wi-fi får du kolla i din router. Läs i bruksanvisningen hur du kommer åt inställningar och loggar i routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det du kan kolla i inställningar är mängden datatrafik via mobildata. Wi-fi får du kolla i din router. Läs i bruksanvisningen hur du kommer åt inställningar och loggar i routern.

 

Eftersom det var för wifi trådskaparen efterfrågade så antog jag att du menade att man kan kolla detta i sin iPhone, vilket man mig veterligen inte alls kan. Därav frågan.

 

Vissa routers har säkert möjligheten, andra inte. Mina har det inte och trådskaparen verkar ju vilja ha per enhet vilket säkert ännu färre routers erbjuder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Nja vill helst ha det enkelt att se via en app eller liknande. Kanske en mesh router är lösningen typ TP-link Deco M5.

Någon som hr erfarenhet av dessa och den medföljande appen?

 

Du får la läsa manualen, men jag tvivlar på att du hittar speciellt många routers som har det du vill ha inbyggt.

 

Det hade nog varit lättare att hjälpa dig om du förklarade vad det är du egentligen försöker åstadkomma. Eller är det bara en grej du vill ha koll på, hur många ettor och nollor som gått in och ut ur varje enhet i huset? Typ som att vissa vill ha full koll på temperaturen i toalettens vatten eller hur många amperetimmar brödrosten drar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du får la läsa manualen, men jag tvivlar på att du hittar speciellt många routers som har det du vill ha inbyggt.

 

Det hade nog varit lättare att hjälpa dig om du förklarade vad det är du egentligen försöker åstadkomma. Eller är det bara en grej du vill ha koll på, hur många ettor och nollor som gått in och ut ur varje enhet i huset? Typ som att vissa vill ha full koll på temperaturen i toalettens vatten eller hur många amperetimmar brödrosten drar?

 

Ja, ungefär så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Finns vad jag vet diverse nätverksappar,har dock inte så mycket erfarenhet av dessa. Det bästa är kanske att för iOS kolla AppStore,och för datorn kolla AppStore och download.com. Det borde för bövlen finnas nåt administratörsverktyg för hemmanätverk som kan ge dig vad du vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker en app/ ett program för att kunna mäta hur familjens internetvanor är.

 

Vill ha för att kolla vad varje enhet som är ansluten till wifi eller trådbundna nätverket gör av med i datamängd.

 

Finns det något bra program??

 

Använder en Apple timecapsule som router och har även byggt ut wifinätverket med en airport express

 

Typ denna kanske: https://itunes.apple.com/us/app/bandwidth/id490461369?mt=12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...