Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildskärmsskydd till 10 tums Android Surfplatta


Maria1

Rekommendera Poster

Kan ni som är hörande också höra att det brummar? Det trodde jag bara kunde höras om man har hörapparater och lyssnar med teleslinga... Hör ni något ljud när ni går ut från affären också genom larmbågarna ? Jag menar inte larmet utan att det låter lite precis när ni passerar dessa larmbågar ?

/Maria

 

 

Naturligtvis så hör du sådana saker bättre eftersom du har hörapparat och den påverkas på ett annat sätt.

 

Här är ett exempel på "coil noise"

https://www.theverge.com/2016/9/18/12960526/iphone-7-hissing-noises-coil-whine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Naturligtvis så hör du sådana saker bättre eftersom du har hörapparat och den påverkas på ett annat sätt.

 

Här är ett exempel på "coil noise"

https://www.theverge.com/2016/9/18/12960526/iphone-7-hissing-noises-coil-whine

Här läste jag lite mera om det. De har även hittat en "svensk" översättning av det.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1339639-vad-ar-coil-whinewww.sweclockers.com/forum/trad/1339639-vad-ar-coil-whine

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här läste jag lite mera om det. De har även hittat en "svensk" översättning av det.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1339639-vad-ar-coil-whinewww.sweclockers.com/forum/trad/1339639-vad-ar-coil-whine

/Maria

 

 

Länken fungerar inte

 

post-45175-0-15720600-1501430880_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni som är hörande också höra att det brummar? Det trodde jag bara kunde höras om man har hörapparater och lyssnar med teleslinga... Hör ni något ljud när ni går ut från affären också genom larmbågarna ? Jag menar inte larmet utan att det låter lite precis när ni passerar dessa larmbågar ?

/Maria

 

 

Jag kan normalt inte höra brummanden från diverse elmanicker du nämner, givetvis. Men som normalhörande kan jag få hjälp av apparater som "hör" brummanden och som omvandlar dessa till ljudsignaler inom hörbart frekvensområde.

 

Elfix Detector är en sådan, ganska enkel liten pryl, som i flera fall mycket påtagligt "öppnat mina ögon" (inta bara öron) för kraftfält som omger oss. Det finns alltså mycket vi kan göra för att minska "strålningen" i vår omedelbara närhet, bara vi vet - och hör - vad som sker och som vi relativt enkelt kan neutralisera eller åtminstone minska negativa och ofta onödiga påverkan på vår hälsa.

 

Köpte Elfixen för kanske mer än 30 år sen i syfte att trimma min då rätt komplexa HiFi-anläggning (inte direkt jämförbar med dagens fjuttiga, "intelligenta" miniburkar).

 

Så förvånad jag blev när jag hittade en exakt likadan, som alltså säljes "ny" idag; kolla bara här:

https://www.svalander.se/shoppen/verktyg_matinstrument/matinstrument?l=info&pid=7090

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Har man en vanlig tv kan man se kosmiska bakgrundsstrålning. Men inte klär folk in huset i folie för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en vanlig tv kan man se kosmiska bakgrundsstrålning. Men inte klär folk in huset i folie för det.

Vad menar du med vanlig TV ? Menar du en TV med tjockisskärm? Om man sitter mer än 1 meter ifrån så strålar den inte. Jag hörde bara den om jag gick nära den och precis bakom den när jag skulle kolla kontakterna till min slinga till TV.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med vanlig TV ? Menar du en TV med tjockisskärm? Om man sitter mer än 1 meter ifrån så strålar den inte. Jag hörde bara den om jag gick nära den och precis bakom den när jag skulle kolla kontakterna till min slinga till TV.

/Maria

 

 

Bara för att du flyttar mer än 1 m så slutar inte den att skicka ut elektromagnetisk strålning.

Många som fick problem med rodnad i ansikten så man satte ett skydd framför den i ett försök att minska effekten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Vad menar du med vanlig TV ? Menar du en TV med tjockisskärm? Om man sitter mer än 1 meter ifrån så strålar den inte. Jag hörde bara den om jag gick nära den och precis bakom den när jag skulle kolla kontakterna till min slinga till TV.

/Maria

En del av det berömda myrkriget i en gammal tv är kosmisk strålning, resterna av big bang om man så vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Bara för att du flyttar mer än 1 m så slutar inte den att skicka ut elektromagnetisk strålning.

Många som fick problem med rodnad i ansikten så man satte ett skydd framför den i ett försök att minska effekten.

Jag brukar inte ens sitta så nära. Om TVn skulle stråla mycket när man tittar på TV på "Normalt" avstånd då skulle mer än halva Sveriges befolkning drabbas av rodnad i ansiktet eller få cancer efter något decenium. Normalt avstånd från TV är väl 2-3 meter.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar inte ens sitta så nära. Om TVn skulle stråla mycket när man tittar på TV på "Normalt" avstånd då skulle mer än halva Sveriges befolkning drabbas av rodnad i ansiktet eller få cancer efter något decenium. Normalt avstånd från TV är väl 2-3 meter.

/Maria

 

 

Du kan inte jämföra CRT och dagens LCD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del av det berömda myrkriget i en gammal tv är kosmisk strålning, resterna av big bang om man så vill.

Eftersom det på TV är underhållning, så är det väl komisk strålning i sånt fall. :totaltgalen:^_^:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Du kan inte jämföra CRT och dagens LCD

Nej jag tänkte på gamla bildskärmar till TV .

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...