Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildskärmsskydd till 10 tums Android Surfplatta


Maria1

Rekommendera Poster

Är det någon som vet var man kan hitta bildskämsskydd till en android-surfplatta på 10 och 7 tum ? Jag har frågat på Claes Olhsson, Kjell och Company och Media Markt. En del försäljare på dessa ställen har missuppfattat vad jag menar och visat mej på skydd till själva surfplattan. Jag menar skydd som skyddar mot strålning. En surfplatta har man ju oftast närmare kroppen än de gamla dataskärmarna.

 

Dumt att man inte kan ändra rubriken ... :superirriterad:

 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget skydd mot strålning. Du får rulla in den i bly

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget skydd mot strålning. Du får rulla in den i bly

Ja tycker det borde finnas nånstans. Det finns ju eller fanns förut åtminstone skydd mot strålning som man kunde sätta på tjocka skärmar till datorerna.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tycker det borde finnas nånstans. Det finns ju eller fanns förut åtminstone skydd mot strålning som man kunde sätta på tjocka skärmar till datorerna.

/Maria

Här har du något som jag inte själv tror ett dugg på men tro kan ju försätta berg. Och huvudsaken är väl att du blir nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tycker det borde finnas nånstans. Det finns ju eller fanns förut åtminstone skydd mot strålning som man kunde sätta på tjocka skärmar till datorerna.

/Maria

 

 

Inte samma strålning.

Enligt mig så är det bara humbug och skrämselpropaganda.

Än hur som så lär inte elektronik försvinna än hur farlig strålning den har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Inte samma strålning.

Enligt mig så är det bara humbug och skrämselpropaganda.

Än hur som så lär inte elektronik försvinna än hur farlig strålning den har.

Läkarna påstår iallafall att barn och ungdomar som håller på med mycket elektronik som mobiltelefoner och annat oftare drabbas av ADHD, Asbergsrs syndrom m.m. Datorerna strålade mera förr. Jag har ingen mobiltelefon . Den har man ju ännu närmare kroppen än en surfplatta.. Om man går ner i tunnelbanan med telefonen så strålar den ännu mera om man inte har den avstängd där. Varje gång man blir röntgad på sjukhus får man ett ofta ett blytäcke på de kroppsdelar som inte ska röntgas och röntgenpersonalen går ut från röntgenrummet.

 

Fundera på vad det kan bero på ??

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läkarna påstår iallafall att barn och ungdomar som håller på med mycket elektronik som mobiltelefoner och annat oftare drabbas av ADHD, Asbergsrs syndrom m.m. Datorerna strålade mera förr. Jag har ingen mobiltelefon . Den har man ju ännu närmare kroppen än en surfplatta.. Om man går ner i tunnelbanan med telefonen så strålar den ännu mera om man inte har den avstängd där. Varje gång man blir röntgad på sjukhus får man ett ofta ett blytäcke på de kroppsdelar som inte ska röntgas och röntgenpersonalen går ut från röntgenrummet.

 

Fundera på vad det kan bero på ??

/Maria

Elektronik avger eller mottar inte röntgenstrålar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läkarna påstår iallafall att barn och ungdomar som håller på med mycket elektronik som mobiltelefoner och annat oftare drabbas av ADHD, Asbergsrs syndrom m.m. Datorerna strålade mera förr. Jag har ingen mobiltelefon . Den har man ju ännu närmare kroppen än en surfplatta.. Om man går ner i tunnelbanan med telefonen så strålar den ännu mera om man inte har den avstängs där. Varje gång man blir röngad på sjukhus får man ett ofta ett blytäcke på de kroppsdelar som inte ska röngas och röngenpersonalen går ut från röngenrummet.

 

Fundera på vad det kan bero på ??

/Maria

 

 

Jag har lösningen för dig.

 

250px-Tinfoilhat.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag har lösningen för dig.

 

250px-Tinfoilhat.jpg

Den såg kul ut... :D . Det är inte bara huvudet som påverkas av strålning. Om jag satt för länge framför min gamla bildskärm ibland så blev jag alldeles varm i ansiktet. Min första bildskärm 14 tums skärm var inte TCO-märkr. Den andra 17 tums tjockisskärmen var TCO-märkt.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elektronik avger eller mottar inte röntgenstrålar.

Det är strålning trots allt...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är strålning trots allt...

/Maria

Jo, men det avger solen också. Och den är dels förutsättningen för allt liv, ger D-vitamin som vi måste ha, men dels i för höga doser kan den också ge cancer. Solstrålningen är dock mångdubbelt starkare än den elektroniska apparater avger. Farlig strålning kan du (ironiskt nog) mäta med en elektronisk apparat. En Geigermätare. Exempel här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Finns inget skydd mot strålning. Du får rulla in den i bly

Jag har köpt ett skärmskydd till min stora ipad pro nu. Jag tycker att det borde finnas till android också. : Den tar dock inte bort strålningen helt. Det heter Elite Extreme Glass Tempered Glass screen protector.

 

Linocell heter de som har tillverkat den.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har köpt ett skärmskydd till min stora ipad pro nu. Jag tycker att det borde finnas till android också. : Den tar dock inte bort strålningen helt. Det heter Elite Extreme Glass Tempered Glass screen protector.

 

Linocell heter de som har tillverkat den.

/Maria

Det finns för android också på Kjell och Company.

Lenovo 10 tum.

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns för android också på Kjell och Company.

Lenovo 10 tum.

 

/Maria

 

 

Hmm...varför svarar du på ditt eget inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hmm...varför svarar du på ditt eget inlägg?

Jag tyckte det hörde till samma inlägg...Det gällde ju vilka surfplattor det finns bildskärmsskydd till

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte det hörde till samma inlägg...Det gällde ju vilka surfplattor det finns bildskärmsskydd till

/Maria

 

 

Ok det såg konstigt ut för det är inte normal praxis att man svarar på sin egna inlägg.

Utan man postar ett nytt i samma tråd om dom är av samma ämne :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag har köpt ett skärmskydd till min stora ipad pro nu. Jag tycker att det borde finnas till android också. : Den tar dock inte bort strålningen helt. Det heter Elite Extreme Glass Tempered Glass screen protector.

 

Linocell heter de som har tillverkat den.

/Maria

Du har köpt ett repskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har köpt ett repskydd.

Vad är då ett skärmskydd eller bildskärmakydd till plattan?. I vilket fall som helst så skyddar det mot strålning. Jag hör inget av det iallafall. Det tar dock inte bort all strålning.

/ Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är då ett skärmskydd eller bildskärmakydd till plattan?. I vilket fall som helst så skyddar det mot strålning. Jag hör inget av det iallafall. Det tar dock inte bort all strålning.

/ Maria

 

 

Nej det skyddar inte mot strålning och du kan omöjligen höra den.

 

Den skyddar mot repor och eventuellt mot att spricka vid ett fall i golvet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iPad enligt denna sida sänder ut en EMF strålning med en frekvens på 50MHz till 3.5GHz så den kan du omöjligen höra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Nej det skyddar inte mot strålning och du kan omöjligen höra den.

 

Den skyddar mot repor och eventuellt mot att spricka vid ett fall i golvet.

Om du går till AB Hearing t.e.x. och ber att få låna ett stetoclip och en hörapparat och sätter hörapparatern i T-läge så hör du strålningen som ett brummande ljud när du använder en mobiltelefon. Du kan höra din klocka ticka tydligt också...

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går till AB Hearing t.e.x. och ber att få låna ett stetoclip och en hörapparat och sätter hörapparatern i T-läge så hör du strålningen som ett brummande ljud när du använder en mobiltelefon. Du kan höra din klocka ticka tydligt också...

 

/Maria

 

 

Alla elektronisk apparatur avger ett visst brummande ljud men det är inte den farliga strålning som du är rädd för.

Än hur som ett skärmskydd skyddar INTE mot den farliga strålningen. Sen om den är farlig eller inte finns det inga konkreta studier på vad jag har sett.

 

Att en klocka tickar är inte ens samma sak så det tänker jag inte kommentera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Alla elektronisk apparatur avger ett visst brummande ljud men det är inte den farliga strålning som du är rädd för.

Än hur som ett skärmskydd skyddar INTE mot den farliga strålningen. Sen om den är farlig eller inte finns det inga konkreta studier på vad jag har sett.

 

Att en klocka tickar är inte ens samma sak så det tänker jag inte kommentera

Jag hör iallafall inget brummande ljud från min LCD-bildskärm eller min discman. Men min gamla bildskärm höll på att skrämma slag på mej ibland om jag glömde att koppla om mina hörapparater innan jag satte på bildskärmen då jag hade lyssnat på musik.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hör iallafall inget brummande ljud från min LCD-bildskärm eller min discman. Men min gamla bildskärm höll på att skrämma slag på mej ibland om jag glömde att koppla om mina hörapparater innan jag satte på bildskärmen då jag hade lyssnat på musik.

/Maria

 

 

Nu vet jag inte hur gammal din gamla skärm vad men var det en CRT-skärm förstår jag att du hörde för det är två vitt skilda tekniker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Alla elektronisk apparatur avger ett visst brummande ljud men det är inte den farliga strålning som du är rädd för.

Än hur som ett skärmskydd skyddar INTE mot den farliga strålningen. Sen om den är farlig eller inte finns det inga konkreta studier på vad jag har sett.

 

Att en klocka tickar är inte ens samma sak så det tänker jag inte kommentera

Kan ni som är hörande också höra att det brummar? Det trodde jag bara kunde höras om man har hörapparater och lyssnar med teleslinga... Hör ni något ljud när ni går ut från affären också genom larmbågarna ? Jag menar inte larmet utan att det låter lite precis när ni passerar dessa larmbågar ?

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...