Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Batteritid iPhone SE?


Hetlund

Rekommendera Poster

Jag köpte faktiskt alldeles nyss min första smartphone (jag brukade länge säga att jag är så smart själv så jag behöver ingen smartphone). Nu blev det i alla fall en iPhone 4S, i "perfekt skick" hette det från Blue City, och det kom en telefon som aldrig verkar ha varit använd, skyddsfilm satt kvar med mera.

 

Efter några intensiva dagar med att uppdatera iOS, ladda ner appar och leka runt lite har jag nu kommit till vardagen. Det verkar som om jag får ungefär 72 timmar standby-tid, vilket är ganska långt från de 200 timmar som t.ex. MacTracker anger. Jo, jag läste just de 25 tipsen för att öka batteritiden som MW har en artikel om. Jag använder nästan aldrig telefonen - väntar mest på att någon ska ringa mig eller skicka SMS, därför vågar jag säga standby-tid.

 

Alternativet var en ny iPhone SE (som är nästan lika stor/liten och faktiskt lättare). 3 har just nu ett ganska oslagbart erbjudande på SE. Min fråga är egentligen: Ni som har iPhone SE, hur lång standby-tid (ungefär) får ni ut i verkligheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en gammal telefon som slutade att tillverkas för flera år sedan.

Så dom som ligger på lagerhyllan är gamla och således är batteriet gammalt.

Och batterier slits med tid lika mycket som av användning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en gammal telefon som slutade att tillverkas för flera år sedan.

Så dom som ligger på lagerhyllan är gamla och således är batteriet gammalt.

Och batterier slits med tid lika mycket som av användning.

 

 

Det var lite det jag undrade också: Om batteriet slits bara av tidens gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Iphone 5s och standbytiden på den är väldigt bra. När man väl surfar räcker batteriet en stor del av dagen. Batteriet är ganska litet. Å andra sidan laddas det därför snabbt. Ungefär samma lär gälla Iphone SE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det var lite det jag undrade också: Om batteriet slits bara av tidens gång.

 

 

Ja det stämmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...