Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer inte åt gamla back-uper i Time Capsule


melliot

Rekommendera Poster

Vår Mac mini från 2013 krånglade grymt och vi var tvungna att formatera om den. Vi har en TC kopplad till den och enligt Time Machine i övre listen finns säkerhetskopior från tidigt april på den - men vi kommer inte åt dem! Vi har idag återaktiverat TC och den har kört 2 backuper idag, och om vi går in i TM så kan vi till höger se en tidslinje från idag till april, men inget händer om jag försöker välja ett tidigare datum än dagens. Vi kommer inte åt andra diskar genom att köra "alt" och klicka på TM-symbolen i övre listen. Om jag i Finder väljer Time Machine ser jag 2 diskar, en för varje av de 2 datorer som är kopplade till TC. Jag kan öppna den andra disken, men inte den som hör till minin. Då får jag felmeddelandet "resursen är inte tillgänglig just nu".

 

Någon som kan tipsa om hur jag kommer åt mina gamla backuper, det är ju ganska meningslöst (och j*kligt trist) med backup som man inte kommer åt, särskilt när man formaterat om hårddisken och förlitat sig på att allt finns där (vilket det iofs verkar göra, bara jag kommer åt det!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Såg inte ditt svar förrän nu (trodde jag skulle få avisering...) - men, nej det hjälpte tyvärr inte. Samma felmeddelanden nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde jag skulle få avisering

 

Du har ställt in ditt konto på att inte få avisering.

Kolla under Min kontrollpanel (vid ditt namn uppe till höger).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du har ställt in ditt konto på att inte få avisering.

Kolla under Min kontrollpanel (vid ditt namn uppe till höger).

 

Nu har jag ändrat det åtminstone... Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...