Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

mySIMBL Hjälp!


Swingkid

Rekommendera Poster

Hej,
jag har hittat programmet mySIMBL och det är EXAKT det här jag behöver för att ha programmet Notes alltid på toppen. Jag vill alltså alltid ha Notes överst ovan alla andra program. Och då väljer jag ju programmet Notes att ha på afloat, vilket man kan välja tydligen genom detta. Perfekt.
Men mitt problem nu är att mySIMBL inte gick exakt ända fram att installera :/ Det funkar finfint ända fram till punkt tre på https://www.maketecheasier.com/mac-keeping-your-application-window-always-on-top/
Mitt problem är att jag drar afloat.bundle till mySIMBL men den kommer inte upp i listan! :( Vad ska jag göra för att den ska komma upp? Just nu kommer den inte upp i mySIMBL och försvinner också i Finder, helt! Vad göra?
Tacksam för hjälp!! :)

 

mvh
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej,

 

jag har hittat programmet mySIMBL och det är EXAKT det här jag behöver för att ha programmet Notes alltid på toppen. Jag vill alltså alltid ha Notes överst ovan alla andra program. Och då väljer jag ju programmet Notes att ha på afloat, vilket man kan välja tydligen genom detta. Perfekt.

 

Men mitt problem nu är att mySIMBL inte gick exakt ända fram att installera :/ Det funkar finfint ända fram till punkt tre på https://www.maketecheasier.com/mac-keeping-your-application-window-always-on-top/

 

Mitt problem är att jag drar afloat.bundle till mySIMBL men den kommer inte upp i listan! :( Vad ska jag göra för att den ska komma upp? Just nu kommer den inte upp i mySIMBL och försvinner också i Finder, helt! Vad göra?

 

Tacksam för hjälp!! :)

 

 

mvh

Har du avaktiverat SIP?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, annars hade programmet inte kunnat gå och installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, annars hade programmet inte kunnat gå och installera.

Bara för att vara på den säkra sidan, vad får du för svar i Terminalen om du matar in nedanstående?

csrutil status
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är som det ska. Det står såhär: System Integrity Protection status: disabled.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något antivirusprogram installerat?

 

 

Uhm jo.. System Center Endpoint Protection tror jag det heter? Grön knapp högst upp.

 

C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Uhm jo.. System Center Endpoint Protection tror jag det heter? Grön knapp högst upp.

 

C

Stäng av det och testa att installera igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...