Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Strular iCloud bilder?


Magnus76

Rekommendera Poster

Är det någon allmän driftstörning på iCloud bilder? Foton jag tagit med telefonen (iPhone 7) överför inte bilderna/filmerna till iCloud. De dyker inte upp på min iPad trots att allt är påslaget. Häromdagen fungerade tjänsten väldigt långsamt men nu står telefonen bara och "tänker". Står att den överför objekt, men det händer inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men den är lika opålitlig som när tex svenska operatör tillkännager störningar.

 

Har provat det mesta. Stängt av/satt på iCloud på både telefon och platta. Telefonen innehåller några filmklipp och bilder som inte förs över till iCloud, alltså dyker de inte upp på min iPad.

 

Detta har jag nog inte upplevt tidigare utan har alltid uppfattat iCloud som stabilt. Men nu senaste veckan är det något som spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande problem med att få alla foton o filmer till iCloud. Det verkar hjälpa om man stänger av iCloud på alla enheter. Sen fungerar det ett tag för att sedan sluta fungera till 100%.

 

Kanske är något med iOS 10.3.2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara säga att det fungerar som det ska för mig.

Kör 10.2.3 på telefon och platta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara säga att det fungerar som det ska för mig.

Kör 10.2.3 på telefon och platta.

Skönt för dig :)

 

Vettisjutton vad detta kommer sig? Det kan stå tex att den ska föra över 250 mb. Den laddar då upp till 25 mb, sen slutar det och börjar om från 16 mb. Sen laddar den upp till 27 mb sen slutar det och börjar om från 16 mb. Känns som att den är inne i nån slags loop.

 

Har inte gjort några ändringar vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm. Kan ha kommit på vad som orsakar överföringen. Ändrade till 5ghz wi-fi istället för att ligga på 2.4ghz. Efter ändringen rasslade det till och allt föll på plats. Skumt.

 

Får ju ut ca 80mbit på mitt 2.4ghz wi-fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...