Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Router - köpråd


JLJ

Rekommendera Poster

Tjena, hoppas jag kan får lite goda råd här,

 

Vi har precis flyttat och i vårt nya hus finns det draget fiber som går in i en router (ej flyttbar) i ena änden av huset. I andra änden av huset är det lite risig wifi-mottagning tyvärr, samt att det i änden där routern sitter endast finns sovrum och badrum.

Vi är inte helt bekväma med att det surrar runt wifi där småbarnen sover, så när jag hörde mig för med vår bredbandleverantör Ownit, fick jag rådet att skaffa en ny router och sen dra en sladd från den fasta routern till andra änden av huset, och då placera den nya routern där så wifin funkar bra där. Sen sa han att de kunde stänga av wifin på den fasta routern så vi slipper det i närheten av småbarnens rum, vilket känns bra.

 

Vi är inga jätteförbrukare av datortrafik, utan det handlar om att kunna surfa lagom mycket och de större barnen vill kunna fingra på sina mobiler mer än nödvändigt.

 

Så min fråga är kort och gott vilken router som kan passa oss, finns det någon som kan rekommendera en som passar vårt behov? Har sett att det finns i prisklassen mellan 300 och uppåt...skulle väl kunna sträcka mig till 800-900 om det skulle behövas.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...