Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac 5K stöd för HDR skärm?


Johan_angeflo

Rekommendera Poster

Johan_angeflo

Hallå fellow Macintoshers..

 

Ja anyway! har ett litet issue då de gäller att byta ut min Thunderboltskärm till någon trevlig 4-5K historia.

 

Har pratat med en polare på Elgiganten i min stad om han kunde rekommendera något trevlig men han menade på att jag skulle vänta till hösten då de ev skulle komma några riktigt schyssta HDR skärmar.

Ah fett! tänkte jag.. men på vägen ut så kom tanken. Har min iMac 5K ens stöd för en HDR skärm??? Är de så att de kanske bara är en mjukvaruppdatering så kan de lira eller har kanske inte ens grafikkortet stöd eller kapacitet för att driva på en HDR skärm??

 

Sitter och sneglar annars på LG UltraFine 5K eller maybe Dell Ultra HD 3840 x 2160 vilket iof är kanske inte en äkta 4K med sina 3840 pixlar men anyway... dom flesta är ju så om de inte blir en LG.

Dell har ju dock UP275K3 men att lägga över 20 lopper va lite sisådär

 

MEN!! frågan gällde då huruvida iMac kan tänkas ha stöd för HDR skärmar eller inte.

Tack för eran tid och hoppas på lite kunskap :)

 

Sitter med en 2016 iMac 5K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Bara för att reda ut frågetecken.....

 

Har du en Late2015?

 

Taget från "minsta" 27" Late2015 5K:

 

 

post-32953-0-62237600-1497423915_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan_angeflo

Ja! Så lär de ju va! Har den som är innan den senaste nu Apple släppte med kabel lake processorn. Sitter tyvärr inte med framför mig nu så kan inte se . Men hmm med de sagt (bifogade bilden) så innebär det icke stöd för framtida HDR skärmar. Med att de inte bara är en mjukvara uppdatering. I guess?

 

Bara för att reda ut frågetecken.....

 

Har du en Late2015?

 

Taget från "minsta" 27" Late2015 5K:

 

 

attachicon.gifSka?rmavbild 2017-06-14 kl. 09.04.27.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Bara att gå in på tex everymac.com och leta fram din maskin, antingen manuellt eller via serienummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan_angeflo

King! Ska fixa de så fort jag kommer hem. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...