Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer inte in på streamingtjänster.


ibstrup

Rekommendera Poster

Hej!

 

Otroligt irriterande problem. Har en rätt ny MacBook Pro med nyaste uppdateringen, kommer inte in på SvtPlay, Netflix eller HBO Nordic av någon anledning sen ett par dagar tillbaka. Har provat att uppdatera både Sierra och Adobe Flash, inget funkar. Inte heller att tömma/avaktivera cachar eller att starta felsäkert läge, eller att använda Chrome eller Firefox istället. Avaktiverat och raderat Adblock samt proxytjänsterna Getflix och Betternet.

 

Det som händer är helt enkelt att sidorna i fråga inte svarar, som om de låg nere. Men på min iPhone kan jag utan problem komma in på dem. Hemnätet är visserligen segt, men det går heller inte med internetdelning på 3G-nätet - båda har funkat förut.

 

Youtube samt vissa streamingsajter av varierande legalitet fungerar utmärkt.

 

Vad kan man göra? Extremt frustrerande. Tar mycket tacksamt emot hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar! Ja, har också tänkt på om det kan vara något sånt, men jag har ingen aning om huruvida jag har fast IP eller ej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det som händer är helt enkelt att sidorna i fråga inte svarar, som om de låg nere. Men på min iPhone kan jag utan problem komma in på dem. Hemnätet är visserligen segt, men det går heller inte med internetdelning på 3G-nätet - båda har funkat förut.

 

 

Har du fast IP? Du kan ha blockats.

 

Om man testat internetdelning från mobilen så får man ju samma IP adress utåt i datorn som i mobilen, och om det funkar i mobilen men inte datorn så känns det inte som att problemet är IP adressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svar! Ja, har också tänkt på om det kan vara något sånt, men jag har ingen aning om huruvida jag har fast IP eller ej...

 

Om man testat internetdelning från mobilen så får man ju samma IP adress utåt i datorn som i mobilen, och om det funkar i mobilen men inte datorn så känns det inte som att problemet är IP adressen.

 

Nej, då är det nog datorns inställningar som har påverkats och jag misstänker ”proxytjänsterna Getflix och Betternet. ”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Nej, då är det nog datorns inställningar som har påverkats och jag misstänker ”proxytjänsterna Getflix och Betternet. ”

 

 

Är säkert så. Hur kan jag återställa inställningar eller liknande? Har som nämnt avinstallerat båda tillägg och kan inte hitta några spår av dem på datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är säkert så. Hur kan jag återställa inställningar eller liknande? Har som nämnt avinstallerat båda tillägg och kan inte hitta några spår av dem på datorn...

Kolla Systeminställningar > Nätverk > Avancerat > Proxyservrar att inget finns där, markerat eller tillagt. Se dump.

 

post-28798-0-65646900-1497436651_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla Systeminställningar > Nätverk > Avancerat > Proxyservrar att inget finns där, markerat eller tillagt. Se dump.

 

attachicon.gifdump.jpg

 

Tack! Dessvärre blev jag inte mycket klokare av det - mina inställningar på den sidan ser ut exakt som dina...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Dessvärre blev jag inte mycket klokare av det - mina inställningar på den sidan ser ut exakt som dina...

Då går jag bet. Något kan ju ha ändrats på systemnivå. Fick du mata in lösenord för att installera tjänsterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då går jag bet. Något kan ju ha ändrats på systemnivå. Fick du mata in lösenord för att installera tjänsterna?

 

 

Det minns jag inte, men det är definitivt inte omöjligt. Hur kan man isf återställa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det minns jag inte, men det är definitivt inte omöjligt. Hur kan man isf återställa?

Svårt att säga. Kolla vad du har liggande i Bibliotek (ej ditt användarbibliotek) > Application Support. Det kan också finnas något i mapparna Extensions eller PrivilegedHelperTools (samma bibliotek).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga. Kolla vad du har liggande i Bibliotek (ej ditt användarbibliotek) > Application Support. Det kan också finnas något i mapparna Extensions eller PrivilegedHelperTools (samma bibliotek).

 

Det stämde... tog bort filerna, men ingen förändring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämde... tog bort filerna, men ingen förändring.

Testa att göra en säker start. Håll nere skifttangenten vid omstart. Logga in. Starta sedan om som vanligt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan gjort tyvärr... to no avail. Sorry för att jag inte nämnde det.

 

Jäkla mysterium alltså. Inget funkar. Allt medan abonnemangspengar för diverse streamingsidor tickar på... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan gjort tyvärr... to no avail. Sorry för att jag inte nämnde det.

 

Jäkla mysterium alltså. Inget funkar. Allt medan abonnemangspengar för diverse streamingsidor tickar på... -_-

Testa då att installera om Mac OS X.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Har du provat att kontakta supporten för tjänsterna?

 

Du kanske inte är den första som råkat ut för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får bli så. Behöver man backa upp filerna innan eller hur funkar det?

 

Och nej, har inte provat att kontakta supporten, når inte ens "kontakt"-sidorna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får bli så. Behöver man backa upp filerna innan eller hur funkar det? ...

Gör alltid backup. Men det ska i princip inte behövas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att skapa en ny användare, logga in som denna användare och se om du kan använda tjänsterna.

(Du kan sedan ta bort den nya användaren efter att testerna är klara och problemet är löst.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör alltid backup.

Precis.

Backuper kan man inte få för många av. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ni såklart helt rätt i. Funderade mer pga att jag inte har min externa backup-HD tillgänglig än på någon vecka, och naturligtvis skulle vilja försöka fixa det med ominstallation av OS så snart som möjligt. Men om det finns risk för filbortfall får det ju såklart vänta.

 

Tack för input Telly82, provade detta alternativ men inte heller det fungerade. Får samma felmeddelande som innan, att servern inte svarar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Provar en rövare till.

 

Du har inga inställningar i brandproblemationen kan ställa till det, eller tredje parts appar som till exempel Little Snitch installerade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provar en rövare till.

 

Du har inga inställningar i brandproblemationen kan ställa till det, eller tredje parts appar som till exempel Little Snitch installerade?

 

 

Inte som jag känner till. Hur kollar man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

 

Inte som jag känner till. Hur kollar man?

Brandväggen hittar du under säkerhetsinställningar i systeminställningar. Tredje parts appar vet du nog bäst själv om du installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...