Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Firefox och Thunderbird backup i mac?


CLS

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag blir snart en Mac (iMac 27 tummare) användare efter har kört Windows i år och dar. Till min fråga, På min Windows dator kör jag idag med Firefox och Thunderbird. Jag tar ofta backup på bokmärken, mail och inställningar med ett program som heter MozBackup.

 

Nu såg jag att det inte finns någon Mac version för detta program. Hur exporterar jag all data från Firefox och Thunderbird på Windows datorn till den nya Macen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag blir snart en Mac (iMac 27 tummare) användare efter har kört Windows i år och dar. Till min fråga, På min Windows dator kör jag idag med Firefox och Thunderbird. Jag tar ofta backup på bokmärken, mail och inställningar med ett program som heter MozBackup.

 

Nu såg jag att det inte finns någon Mac version för detta program. Hur exporterar jag all data från Firefox och Thunderbird på Windows datorn till den nya Macen?

Bokmärken och sånt kan man ju exportera och sen importera igen. Men annars gör en backup på dina profiler av resp program (egen folder). Så kan du använda de sen när du importerar.

 

Profiles - Where Thunderbird stores your messages and other user data | Thunderbird Help

 

Use the Profile Manager to create and remove Firefox profiles | Firefox Help

 

Och grattis till nya datorn. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För tillägg och sånt... De är väl bara att installera om, men annars finns CLEO och FEBE. Har inte kommit igång med dem än, men jag har de installerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att det som nämnts ska sparas "profiler" för att få med dina mail. När jag köpte min Imac och flyttade mailen ville jag använda Applemailen (nyhetens behag) istället för Thunderbird. Idag hade jag inte bytt programvara för mailen. Utan tvekan hade jag behållit Thunderbird.

 

Men nu är det som det är och jag sitter med ett skitprogram som visserligen fungerar någorlunda men inte mer. En dag ska jag byta tillbaka, när jag samlat mig igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör imap (och inte pop) på mailen kan du ju använda vilket mailprogram som helst, du tom ha fler, mail, tb eller outlook. Om du kör imap ligger dina mail på en mailserver och speglas/synkroniseras med aktuellt mailprogram.

 

Hur vet man vilket protokoll man kör? Mail-inställningar, se bif bild

post-48757-0-13351100-1497607406.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...