Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alarmklocka där man kan sätta ett specifikt datum?


Mr.Inscrutable

Rekommendera Poster

Mr.Inscrutable

Tjena,

 

Den inbyggda alarmfunktionen i iOS är fantastiskt bra, men den sträcker sig bara 24 timmar fram i tiden. Finns det någon alarm / väckarklocka där man kan ställa även datum?

 

Så här funkar mitt workflow atm. T.ex. om jag har ett möte eller liknande nu på torsdag morgon, tidigt runt klockan 7, så sätter jag en påminnelse i kalendern på onsdag kväll om att ställa alarmet inför torsdag morgon. Jag sover alltid med "stör ej" på, och varken kalendern eller inbyggda appen påminnelser kan gå runt den funktionen, vitt vad jag vet så är det bara alarm-appar som struntar i om "stör ej" är på eller inte. Vore mycket bättre att redan från början sätta alarmet flera dagar innan utan att behöva sätta en påminnelse för att sätta en påminnelse vilket det i slutändan blir haha :)

 

Det gäller inte bara när man måste vakna tidigt, utan inför vilken händelse som helst som du måste passa tiden på. Kalenderns och Reminder's påminnelse kan man enkelt ignorera, men inte alarmet då den ringer konstant tills du själv stänger av det.

 

Några idéer?

 

Mvh//

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du ställer ett alarm i iOS så kan du ju under "upprepa" välja veckodag så upp till sju dagar i förväg borde ju gå att ställa (har inte testat själv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr.Inscrutable

När du ställer ett alarm i iOS så kan du ju under "upprepa" välja veckodag så upp till sju dagar i förväg borde ju gå att ställa (har inte testat själv).

 

Absolut, den funktionen brukar jag använda t.ex. när man jobbar veckodagar en viss tid men inte helger, då är det perfekt, men det känns som onödigt jobb att behöva gå tillbaka till klockan efter att den ringt och stänga av så att den inte ringer igen vid samma tid nästa vecka. Men absolut, det går :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

 

Den inbyggda alarmfunktionen i iOS är fantastiskt bra, men den sträcker sig bara 24 timmar fram i tiden. Finns det någon alarm / väckarklocka där man kan ställa även datum?

Använder alarm väldigt sällan, men det jag kom att tänka på var kalendern. Skulle det kanske gå att göra en kalendermarkering och man ställer in en “alert” på det? Använder inte kalendern alls, så jag har inte provat - bara en tanke. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löser sig problemet (att kalenderlarm inte hörs) om du ändrar dina "Stör ej"-inställningar? Själv använder jag nästan aldrig den manuellt, däremot aktiveras den alltid klockan ganska sent och stängs av väldigt tidigt på morgonen. Bör tillägga att jag tillåter nästan inga appar att skicka ljudpåminnelser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr.Inscrutable

Har dessvärre inte hittat något sätt att låta ljud annat än alarmet kringgå stör-ej, inte ens påminnelser för kalendern kan det eller inbyggda påminnelse-appen som sagt

 

Klurig denna... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

<SNIP>

, men inte alarmet då den ringer konstant tills du själv stänger av det.

 

 

 

Mvh//

Alarmet tystnar efter 15 min...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dessvärre inte hittat något sätt att låta ljud annat än alarmet kringgå stör-ej, inte ens påminnelser för kalendern kan det eller inbyggda påminnelse-appen som sagt

 

Klurig denna... :fundersam:

 

Använder du "Stör ej" manuellt eller automatiskt? Skulle det fungera att använda funktionen automatiskt på ett sådant sätt att den avaktiveras strax innan dina tidigaste påminnelser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr.Inscrutable

Alarmet tystnar efter 15 min...

 

Absolut, du här rätt. Däremot, 15 min är en evighet när vi pratar ett ringande alarm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr.Inscrutable

 

Använder du "Stör ej" manuellt eller automatiskt? Skulle det fungera att använda funktionen automatiskt på ett sådant sätt att den avaktiveras strax innan dina tidigaste påminnelser?

Automatiskt! Absolut, det är en möjlighet men som sagt så kan det vara nice att alarmet ringer konstant även mitt på dagen ifall man inte hör påminnelsen som ljuder (oftast en gång) eller om telefon ligger en bit bort.

 

I-landsproblem... men vore göttigt att hitta en lösning :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...