Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa 2016 eller 2017 versionen?


Mrd

Rekommendera Poster

Sitter här och funderar på om det är värt att lägga 4-5000kr till på att köpa den nya kaby lake macbooken och radeon 560 och vänta ett par veckor på att få den ELLER om jag köper den "gamla" på Webhallen för 24990kr och får "bara" radeon 455 och äldre generationen cpu.

 

Sålde min macbook pro 13 och min gamer-pc idag för jag ska ersätta dom med en 15" pro. Jag kommer typ endast spela Counter Strike och kanske lite Witcher 3....

 

Så frågan är, vad sjutton ska jag välja? Är det så värt 5000kr mer att köpa Kaby Lake?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter här och funderar på om det är värt att lägga 4-5000kr till på att köpa den nya kaby lake macbooken och radeon 560 och vänta ett par veckor på att få den ELLER om jag köper den "gamla" på Webhallen för 24990kr och får "bara" radeon 455 och äldre generationen cpu.

 

Sålde min macbook pro 13 och min gamer-pc idag för jag ska ersätta dom med en 15" pro. Jag kommer typ endast spela Counter Strike och kanske lite Witcher 3....

 

Så frågan är, vad sjutton ska jag välja? Är det så värt 5000kr mer att köpa Kaby Lake?

 

Kaby Lake har inbyggd hårdvarustöd för decodning av video vilket gör att den blir snabbare vid ex redigering av 4k videoströmmar samt att du får snabbare SSD diskar och i syntetiska tester ca 20% bättre prestanda (kommer nog vara lägre rent praktiskt). Så beroende på vad du skall använda maskinen till kanske det är viktigt eller ej,

 

Sen kommer det ju eGPU stöd i High Sierra på sikt, detta gör att du kan ansluta ett fläskigare grafikkort när du skall spela och sitter hemma via Thunderbolt 3. Jämför de inbyggda korten här: http://creators.radeon.com/radeon-pro/ där ser du att 560 (1.9 Tflops) och 460 (1.86 Tflops) är mycket bättre kort jämfört med 455 1.3 Tflops.

 

Lycka till med ditt val! Båda är bra maskiner

 

Mvh

Lars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en kaby lake med 560 kortet. Lång leverans bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min skall komma i slutet av månaden runt 22-27 juni, beställde samma dag som dom släpptes.

 

Det blev en kaby lake med 560 kortet. Lång leverans bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Min kom idag, känns lite ovant med nya tangentbordet men det går sjukt fort att skriva på det. Hoppas du blir nöjd med din

 

/L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...