Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flyttade över bilder appen till extern hårddisk - kan ej öppna


annzonite

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag tänkte att jag skulle flytta över all bilder från datorn till en extern hårddisk, men eftersom jag fann det otroligt krångligt så tog jag till google. Hittade denna artikeln: http://macworld.idg.se/2.1038/1.556797/hur-flytta-bilderna-till-extern-disk

Följde den till punkt och pricka men när jag kom till den sista biten: "När det är klart öppnar du iPhoto med alt-tangenten nedtryckt igen. Klicka på Annat bibliotek och peka ut filen på din externa hårddisk. Nu har du flyttat ut alla foton från datorn." så fick jag detta felmeddelandet: "Biblioteket ”Bilder Library” lagras på en enhet som har ett skivformat som inte stöds. Om du vill använda biblioteket kopierar du det till en intern skiva på datorn eller till en enhet som har ett skivformat som stöds." Förstår inte riktig vad som är fel, kan någon förklara?

 

Försökte sedan att flytta över bilder-appen från hårddisken till min dator igen och då fick jag först felmeddelande om att jag inte har tillräckligt med utrymme. Klickade bort och försökte igen, då kom detta meddelande: "Finder kan inte slutföra åtgärden eftersom en del information i ”” inte kunde läsas eller skrivas. (Felkod -36)"

 

Nu är jag rädd att alla mina 9000+ bilder har försvunnit iom att jag var dum och inte tänkte mig för. Hoppas någon av er kunniga kan hjälpa mig!

 

Tack på förhand,

Anna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken är en Seagate backup plus drive förresten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte flytta Bilder appen utan biblioteks-filen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lätt att flytta Bilder-biblioteket det ligger i mappen Bilder och heter Bilder-library, bara markera bublioteks-filen och dra över till extern hårddisk så kopieras den dit. Klart!

 

Men jag tror att ditt problem är ett annat. Du har en Seagate hårddisk. Är det möjligen så att du har Mac OS 10.9 eller nyare? Och kan det vara så att din Seagate är formaterad för Windows NTFS istället för Mac HFS? Och då kör Seagate ett program i bakgrunden som heter Paragon som "översätter" mellan NTFS och HFS, det kan vara så att du har en äldre version.

 

Om ovanstående stämmer så gå in och hämta hem en Paragon för Mac OS 10.9 eller nyare här..

http://www.seagate.com/gb/en/support/software/paragon/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...