Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera kontaktuppgifter i iCloud


Mons

Rekommendera Poster

När jag är inne i iCloud hittar jag gamla kontaktuppgifter.

Men jag lyckas inte radera dem.

Kan någon hjälpa mig?

 

post-5966-0-81557600-1496506109_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte tala om vad du försökt så slipper vi komma med förslag som du redan testat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte tala om vad du försökt så slipper vi komma med förslag som du redan testat.

 

Jag trodde det va så enkelt som att markera en kontakt och klicka på minustecknet nere till vänster, men minustecknet är gråmarkerat.

Att det inte går att radera kontakten som utgör mitt apple-id förstår jag men varför kan jag inte radera de andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska vara så enkelt. Jag kan det. Du får utföra det vanliga som omstart av datorn,säker omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att @me- och @icloud-adresser inte går att ta bort. Så verkar det hos mig när jag provar.

Kanske en variant på det där att man inte kan ändra Apple ID-adressen om den är @me.com eller @icloud.com.

Annars kan du ju alltid prova att göra det via webbläsaren, på sidan för administration av Apple ID – men jag tror inte att det funkar där heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska vara så enkelt. Jag kan det. Du får utföra det vanliga som omstart av datorn,säker omstart.

 

Gjorde det men det hjälpte inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att @me- och @icloud-adresser inte går att ta bort. Så verkar det hos mig när jag provar.

Kanske en variant på det där att man inte kan ändra Apple ID-adressen om den är @me.com eller @icloud.com.

Annars kan du ju alltid prova att göra det via webbläsaren, på sidan för administration av Apple ID – men jag tror inte att det funkar där heller.

Provade även Hantera ditt Apple-ID men @me.com och @icloud.com går tydligen inte att radera. Märkligt men tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du iCloud så har du också ett iCloud-konto och en iCloud mejl. Det är fundamentet för tjänsten. När Apple ersatte Mobile Me med iCloud så behölls alla Mobile Me-konton, det enda som hände var att Mobile Me kontona blev iCloud. Så de som tidigare hade Mobile Me har två konton - @me.com och @icloud.com. Men i praktiken är det ett och samma konto, de går till samma ställe och båda fungerar att logga in med på iCloud. Så att radera @me.com-kontot går inte, det vore som att radera iCloud-kontot och det går inte så länge som du har och använder iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...