HenrikSondell Postad 1 juni, 2017 Share Postad 1 juni, 2017 Hej! Har fått hjälp tidigare här på forat då min iPad air inte hittade wifit. Detta löste sig med en nollställning av nätverksinst. Nu har hela wifi-knappen grånat. Jag har testat starta om, och nollställa nätverkstinställningarna. Googlade lite lätt och man skulle kolla om man hade senaste uppdateringen såklart, men hur gör man det utan wifi. Nätverket fungerar på alla andra enheter jag har så det verkar inte vara nåt problem med routern Med vänlig hälsning, /Henrik Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 1 juni, 2017 Share Postad 1 juni, 2017 Läge kanske med detta: https://support.apple.com/sv-se/HT201252 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ronny Postad 1 juni, 2017 Share Postad 1 juni, 2017 Hej! Har fått hjälp tidigare här på forat då min iPad air inte hittade wifit. Detta löste sig med en nollställning av nätverksinst. Nu har hela wifi-knappen grånat. ... Med vänlig hälsning, /Henrik är det för många enheter som delar på wifin ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HenrikSondell Postad 1 juni, 2017 Författare Share Postad 1 juni, 2017 är det för många enheter som delar på wifin ? Har samma antal enheter som det senaste året så inget nytt där... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KMN Postad 1 juni, 2017 Share Postad 1 juni, 2017 Ibland kan upprepade nollställningar av nätverksinställningarna funka. Testa också att slå på och av Flygplansläge. Annars är det nog Återskapa enhet (enligt länk ovan) som gäller. Såvida det inte är ett hårdvarufel. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HenrikSondell Postad 8 juni, 2017 Författare Share Postad 8 juni, 2017 Ibland kan upprepade nollställningar av nätverksinställningarna funka. Testa också att slå på och av Flygplansläge. Annars är det nog Återskapa enhet (enligt länk ovan) som gäller. Såvida det inte är ett hårdvarufel. Nu har jag testat upprepade nollställningar av nätverkstinst. och det fungerar inte, tänkte testa att nollställa alla inställningar men den kräver ju ett wifi för att godkänna lösenordet till apple-ID... hur kommer man runt det? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HenrikSondell Postad 8 juni, 2017 Författare Share Postad 8 juni, 2017 Dessutom har den börjat bli riktigt varm på högra sidan, mitt i ungefär. Alltså en markant värmeskillnad redan efter några minuters använding (eller icke-användning eftersom wifit är borta) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 8 juni, 2017 Share Postad 8 juni, 2017 Läge kanske med detta: https://support.apple.com/sv-se/HT201252 Dessutom har den börjat bli riktigt varm på högra sidan, mitt i ungefär. Alltså en markant värmeskillnad redan efter några minuters använding (eller icke-användning eftersom wifit är borta) Har du prövat att återställa din enhet som länken anvisar här ovan? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HenrikSondell Postad 8 juni, 2017 Författare Share Postad 8 juni, 2017 Har du prövat att återställa din enhet som länken anvisar här ovan? Ja, det funkade inte, jag har stängt av hittaminipad och försökte återställa via iTunes, men jag fick ett felmeddelande om att data inte kunde hittas för att utföra åtgärden (inte ordagrant men jag har kopplat ner den nu... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 8 juni, 2017 Share Postad 8 juni, 2017 Ja, det funkade inte, jag har stängt av hittaminipad och försökte återställa via iTunes, men jag fick ett felmeddelande om att data inte kunde hittas för att utföra åtgärden (inte ordagrant men jag har kopplat ner den nu... Du bör gå vidare med detta och noggrant återge vad som sker och inte sker, gärna med skärmdumpar, så kan vi säkert hjälpa dig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HenrikSondell Postad 8 juni, 2017 Författare Share Postad 8 juni, 2017 Du bör gå vidare med detta och noggrant återge vad som sker och inte sker, gärna med skärmdumpar, så kan vi säkert hjälpa dig. Ok här kommer skärmdump, när jag försöker återskapa via iTunes Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 8 juni, 2017 Share Postad 8 juni, 2017 Ok här kommer skärmdump, när jag försöker återskapa via iTunes Då följer du detta: https://support.apple.com/sv-se/ht201263 Om du har ändrat din hostsfil så kan detta vara lösningen. Citat: ”Step 1 – Open the Terminal.app Either by start typing Terminal on the Spotlight, or by going into Applications -> Utilities -> Terminal. Step 2 – Open the hosts file Open the hosts by typing on the Terminal that you have just opened: sudo nano /private/etc/hosts Type your user password when prompted. then i scrolled down to the bottom, and where it says : 127.0.0.1 gs.apple.com, I just added a # and a space before it. Then saved it, and it updated without a problem.” Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boevil Postad 8 juni, 2017 Share Postad 8 juni, 2017 Är iTunes kopian sparad med samma systemversion som du har på paddan? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 8 juni, 2017 Share Postad 8 juni, 2017 Ok här kommer skärmdump, när jag försöker återskapa via iTunes Observera att lagringen är väldigt full. Det kan påverka och se till att du har backup på alla viktiga filer innan du försöker återskapa IOS. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.