Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Då går Macbook Pro på 17 tum ur tiden


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

sevensleeper

Då är det väl dags att göra en ny då.

Exakt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av de bästa datorer jag har haft ända tills för ett par dagar sedan (och jag har haft många). Fick då de beryktade vertikala linjerna över hela skärmen, och det är inte länge sedan Apple slutade reparera dessa gratis......Linjerna ser ut som tröjorna på Argentinas fotbollslag.

Det märkliga är att jag kan få igång datorn och jobba normalt efter att ha startat upp via internet. Har gjort detta ett par gånger.

Vet någon vilken del och vilken beteckning en sådan del har, som skall bytas ut för att få en normalt fungerande MBP 17" sent 2011?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer Officepaketet med på köpet och är Windows gratis nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Pajar min så köper jag en PC. Tänker inte dras med Apples snålhet ett decennium till.

Av ren nyfikenhet utan att på något vis lägga någon värdering i ditt val: varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

 

Vet någon vilken del och vilken beteckning en sådan del har, som skall bytas ut för att få en normalt fungerande MBP 17" sent 2011?

 

Hela logic-kortet (moderkortet), allt sitter på samma kort.

Gissningsvis runt 5-6000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt skulle jag säga att det inte är värt det. Men nu finns det inte 17" bärbart längre.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hela logic-kortet (moderkortet), allt sitter på samma kort.

Gissningsvis runt 5-6000kr

 

Tack skall du ha Stereotypen. Det var vad jag misstänkte. 5-6000 är det enbart för kortet, eller har du räknat in arbetskostnaden också? Tänkte själv byta moderkortet med hjälp av iFixit om det inte ser för svårt ut, eller är det alltför riskabelt? :whistling:

Jo det är nog värt det Axelman. Lite jobbigt med 27" Apple Display och MacMini vid resor med husbil. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Tack skall du ha Stereotypen. Det var vad jag misstänkte. 5-6000 är det enbart för kortet, eller har du räknat in arbetskostnaden också? Tänkte själv byta moderkortet med hjälp av iFixit om det inte ser för svårt ut, eller är det alltför riskabelt? :whistling:

Jo det är nog värt det Axelman. Lite jobbigt med 27" Apple Display och MacMini vid resor med husbil. :)

Sakerna du gör på din dator vid resor och husbilen - vad exakt är det? Klarar inte en iPad det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sakerna du gör på din dator vid resor och husbilen - vad exakt är det? Klarar inte en iPad det?

Är det ens jämförbart... :blink: 10" surfplatta, och en 17" riktig dator. Det finns exakt hur mycket saker som helst man inte kan göra på en iPad, jmf med en dator. :ThumbsUp:

 

http://www.macworld.com/article/2028968/why-the-ipad-still-cant-be-a-true-mac-replacement.html

https://duckduckgo.com/?q=things+you+can't+do+on+an+ipad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Är det ens jämförbart... :blink: 10" surfplatta, och en 17" riktig dator. Det finns exakt hur mycket saker som helst man inte kan göra på en iPad, jmf med en dator. :ThumbsUp:

 

http://www.macworld.com/article/2028968/why-the-ipad-still-cant-be-a-true-mac-replacement.html

https://duckduckgo.com/?q=things+you+can't+do+on+an+ipad

Haha! Nu är vi där igen. :lol:

 

Artikeln från MacWorld är... FYRA år gammal - kom igen! ;)

 

Nej, seriöst. Om det handlar om att kolla lite film och surfa så duger det väl gott med en iPad? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Haha! Nu är vi där igen. :lol:

 

Artikeln från MacWorld är... FYRA år gammal - kom igen! ;)

 

Nej, seriöst. Om det handlar om att kolla lite film och surfa så duger det väl gott med en iPad? :)

 

Man kan också SSHa till någon dator om man vill känna sig nördig. Jag har gjort lite enklare programmering så. Koden skrev jag i en molnsynkad app sedan bytte jag till SSH-appen, kompilerade och körde. Hade ett riktigt, men litet, tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Nu är vi där igen. :lol:

 

Artikeln från MacWorld är... FYRA år gammal - kom igen! ;)

 

Nej, seriöst. Om det handlar om att kolla lite film och surfa så duger det väl gott med en iPad? :)

Ja, som sagt... “surfplatta”. :) Har man med sig en dator för att arbeta lite och kunna jobba med den då blir det väldigt svårt med en iPad, även med externt tangentbord osv. Inget fel med en iPad, men det är ett tillbehör/komplement/accsoar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sakerna du gör på din dator vid resor och husbilen - vad exakt är det? Klarar inte en iPad det?

 

Bl a jobbar jag med mitt bildbibliotek på ca 68000 bilder.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Man kan också SSHa till någon dator om man vill känna sig nördig. Jag har gjort lite enklare programmering så. Koden skrev jag i en molnsynkad app sedan bytte jag till SSH-appen, kompilerade och körde. Hade ett riktigt, men litet, tangentbord.

Är inte bekant med SSH. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ja, som sagt... “surfplatta”. :) Har man med sig en dator för att arbeta lite och kunna jobba med den då blir det väldigt svårt med en iPad, även med externt tangentbord osv. Inget fel med en iPad, men det är ett tillbehör/komplement/accsoar.

För mig skulle en "surfplatta" fungera. Jag använder mail, excel och word nästan uteslutande i mitt jobb. Men, det skulle inte funka privat bara med det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Bl a jobbar jag med mitt bildbibliotek på ca 68000 bilder.....

Då låter det som att det blir tight med en iPad. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Mycket bättre, tack. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Är inte bekant med SSH. :whistling:

 

Det är som internet fast utan porr och bara mellan två datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Det är som internet fast utan porr och bara mellan två datorer.

Haha! Okej, tack. Är du säker på det där med porr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ah, du ser! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...