Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min iPhone lägger alla inkommande mail i skräpkorgen


Crister

Rekommendera Poster

Jag har fått ett idiotiskt fel som jag inte kan förstå eller komma till rätt med. Jag har en MacBook Pro, en iPhone 6S, en iPad samt några appleprylar till. Alla med det senaste operativsystemet. Jag använder iCloud för synkning och det har ända tills ett par dagar sedan fungerat utmärkt. Enda problemet har varit att jag börjat få mycket spam på min MacBook Pro. När jag tittade på dem såg jag att de flesta var adresserade till en mailadress jag inte längre använder, så jag ville försöka radera den adressen.


Det skulle jag inte ha gjort för nu får jag inga mail alls i min inkorg. Eller rättare, jag kan se att jag t.ex. fått 5 mail, men så fort jag försöker öppna inkorgen försvinner de på mina IOS enheter. Däremot finns de kvar på min Mac Book Pro, och där kan jag läsa dem som vanligt.


Efter en hel del letande har det visat sig att alla inkommande mail på mina IOS enheter hamnar i brevlådan märkt Skräp. Det trista är att jag inte kan komma ihåg vilka steg jag tog när jag skulle minska min mängd Spam. Finns det någon vänlig själ som förklara för mig vad som händer? Och hur jag skall komma. tillrätta med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den e-mail du försökte radera var det ett iCloud alias eller var det kopplat till ett annat e-postkonto än iCloud? Om det var iCloud, gick du in på iCloud på webben och avvaktiverade ditt e-mail alias eller hur gjorde du? Använde du Regler på iCloud-mejlen? (det kan användas för att styra skräpposten).
Svårt att ge några konkreta svar och råd utan att ha tittat i dina enheter och din iCloud och sett dina inställningar... Var det på dina iOS-enheter du försökte radera en mejl? Verkar ju nästan som det eftersom mejlen på din Mac fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Raphael

 

Dilemmat är att jag inte riktigt kommer ihåg, men jag tror jag gick in på iCloud.com på webben och avaktiverade ett alias som var kopplat till mitt vanliga emailkonto.

 

Jag har inte använt några regler för iCloudmailen. (Gick in nyligen och kollade och det finns inga regler alls markerade)

 

Ja, det var ip min iPad jag gick in och gjorde ändringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...