Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Se Googlekalender i Iphones kalenderapp


berghs.kedjan

Rekommendera Poster

berghs.kedjan

Hej!

Jag har haft min iPhone SE på service och det var något fel på säkerhetskopian så jag var tvungen att ställa in den som ny lur. Tidigare har jag kunnat synka min kalenderalp (jag har använt Pocketinformant) med Google utan problem. Men nu verkar det som att de ska ha 269:-/år för den tjänsten... Jag tänkte då att synka hela iPhones kalender med Google och på så sätt, för hoppningsvis, komma runt det. Men när jag skapar nytt konto i Inställningar/Kalender och väljer Google så funkar det att skriva in användarnamn och lösenord. Sedan skickas jag en väldigt kort sekund till sidan där jag kan välja vad som ska synkas (kalender, kontakter m.m.) men sedan skickas jag tillbaka och det är precis som att jag inte har skapat något nytt konto...

 

Någon som stött på något liknande? Och är det någon som har någon lösning?

 

Tacksam för hjälp!!

 

MVH

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det har ändrats, för när jag går in i Inställningar -> E-post -> Konton -> Gmail, så finns inte alternativet Kalender med. Bara E-post och Anteckningar.

På motsvarande ställe för Kalender, finns Gmail inte ens med som konto.

Jag har aldrig synkat min Google-kalender med iPhonen tidigare, men har för mig att alternativet har funnits.

På datorn (mac) däremot, finns alla alternativen med och kan bockas i. Möjligen är det en väg att gå, men har själv inte testat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

berghs.kedjan

När jag går in på inställningar -> Kalender -> Konton -> Lägg till konto så finns Google som allternativ när jag kickar Google får jag först ange e-post eller telenr. när det är gjort kommer jag vidare till att ange lösenord (om jag skriver fel säger den direkt till) när det är gjort kommer jag vidare till en sida där det står gmail överst och sedan vad jag vill synka, men inget går att ändra och efter någon sekund skickas jag tillbaka... Vet inte vad jag ska göra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...