Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så blir du av med virus i Iphone — och så skyddar du dig framöver


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Det som beskrivs som virus i artikeln är inte​ virus! Jag blir så trött...

 

"A computer virus is a type of malicious software program ("malware") that, when executed, replicates by reproducing itself (copying its own source code) by infecting other computer programs by modifying them." /W.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Artikelförfattaren är antingen korkad,skolad inom sensations journalistiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hög inkompetensnivå på nyheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med denna sensations journalism är att mindre vetande går på detta. Man kan undra om IDG får provision på antivirus program ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man anser att virus är rätt benämning för gemene okunnige man/kvinna. Samtidigt säger man något som är helt fel och orsakar en inbillning av att det faktiskt finns virus till Macen/iPhonen.

-Men det stod ju i tidningen! :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Språkligt sett kan man väl säga att virus finns till både mac och iOS? Ordets betydelse verkar ha ändrats en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

hahaha hahaha

 

mahahahaha.

 

- Måste börja poppa popcorn innan jag läser dessa artiklarna, glömmer alltid detta... Älskar den färgrika och nästintill bländande kvalitén innehållet och upplägget ger en. Oj oj oj, önskar jag hade samma upplyftande jobb.

 

mAcworlDs "skribenter" är skämt.

 

Håller mig gärna borta från personangrepp - så drar istället allihopa över kanten för säkerhets skull.

 

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Man kan undra om IDG får provision på antivirus program

Precis det jag tänkt, mest på skoj, men nu när fler reagerar så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Språkligt sett kan man väl säga att virus finns till både mac och iOS? Ordets betydelse verkar ha ändrats en del.

 

Rent generellt kan man med fördel kalla allt det för malware. Programkod som gör saker som äventyrar din säkerhet och/eller integritet på din enhet utan din vetskap eller tillåtelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

 

Rent generellt kan man med fördel kalla allt det för malware. Programkod som gör saker som äventyrar din säkerhet och/eller integritet på din enhet utan din vetskap eller tillåtelse.

 

Visst vore malware ett vettigare ord, men risken är väl att folk tror att man behöver förvara malkulor i laptopväskan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Visst vore malware ett vettigare ord, men risken är väl att folk tror att man behöver förvara malkulor i laptopväskan.

 

De som vet vad en malkula är är inte intresserade av datorer..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

 

De som vet vad en malkula är är inte intresserade av datorer..... ;)

 

De som är intresserade är i sammanhanget ointressanta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...