Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpråd Macbook Pro 13" mid 2012


Reefer

Rekommendera Poster

sevensleeper

 

Det är en bra funktion. Finns dock på Windows sedan länge och funkar imo bättre där.

Bättre på Windows? Har inte provat där. Det som är bra med split screen är att de dokument som delar en yta blir en ny desktop - extremt smidigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 247
  • Created
  • Senaste svar
sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Så här blev det; jag kan inte motivera priset för en (ny) MBP visavi Microsoft Surface Book så det blev det senare:

 

https://www.microsoft.com/sv-se/store/d/surface-book-with-performance-base/8Z43QVGW95DN/5LQP?icid=Cat_Surface-NavLink4-SurfaceBookPB

 

Det nominella priset är förvisso högre men man får mer för pengarna med Surface Book. Dock köpte jag ett par veckor innan det en iPhone 7 som ersättare för min gamla Nexus 5 och skillnaden är enorm. IMO gör Apple fortfarande de absolut bästa telefonerna på marknaden. Ser fram emot iOS 11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här blev det; jag kan inte motivera priset för en (ny) MBP visavi Microsoft Surface Book så det blev det senare:

 

https://www.microsoft.com/sv-se/store/d/surface-book-with-performance-base/8Z43QVGW95DN/5LQP?icid=Cat_Surface-NavLink4-SurfaceBookPB

 

Det nominella priset är förvisso högre men man får mer för pengarna med Surface Book. Dock köpte jag ett par veckor innan det en iPhone 7 som ersättare för min gamla Nexus 5 och skillnaden är enorm. IMO gör Apple fortfarande de absolut bästa telefonerna på marknaden. Ser fram emot iOS 11.

Gratulerar. Hoppas du blir nöjd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djävlar! Jag skulle bara våga använda den datorn i det rum där mitt laptopstora bankfack finns. :tappahakan: Med det sagt hoppas jag att du blir nöjd. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket pengar men jag betalar inte allt på en gång. Med den prestandan räknar jag med att den håller 5-7 år. Alltså att den fortfarande är med i racet både prestanda- och funktionsmässigt 2023-2025.

Förutom mellanspelet med en liten och lätt Lenovo fram till nu som jag fick billigt så hade jag min gamla bärbara i hela sex år. Just för att den var så välbestyckad från början så höll den länge i det avseendet och Windows går ofta att installera på gammal hårdvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om utveckling. Från begagnad MacBook Pro till schwinadyr Surface. Hängde inte med där. Intressant val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om utveckling. Från begagnad MacBook Pro till schwinadyr Surface. Hängde inte med där. Intressant val.

Framförallt hur man inte kan välja en MBP. ;):totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om utveckling. Från begagnad MacBook Pro till schwinadyr Surface. Hängde inte med där. Intressant val.

Det kanske var ett sätt att visa att vi korkade macanvändare borde gå över till Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske var ett sätt att visa att vi korkade macanvändare borde gå över till Windows?

Blä. Aldrig mer Windows. På mitt förrförra jobb var jag tvungen att använda remote desktop för att komma åt mitt ekonomiprogram. Fasade varje gång... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä. Aldrig mer Windows. På mitt förrförra jobb var jag tvungen att använda remote desktop för att komma åt mitt ekonomiprogram. Fasade varje gång... :P

Jag funderar på att sälja två PC-burkar med varsin äkta Windows på. Tydligen lockar sådant. Jag känner mig som en kriminell, även om pengar inte luktar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att sälja två PC-burkar med varsin äkta Windows på. Tydligen lockar sådant. Jag känner mig som en kriminell, även om pengar inte luktar.

Sälj! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske var ett sätt att visa att vi korkade macanvändare borde gå över till Windows?

 

Nu var det många år sedan jag körde Win på allvar. Jag har faktiskt ingen aning om vad det är jag häcklar nuförtiden. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det många år sedan jag körde Win på allvar. Jag har faktiskt ingen aning om vad det är jag häcklar nuförtiden. :hihihi:

Windows 10 är rätt avskalat och snabbt. Skrivbordsmiljön är ren och snygg. Men under ytan ruvar samma sårbara system som förr. Händer det något med installationen så är de inbyggda verktygen för återställning inte speciellt förtroendeingivande. Med andra ord, de funkar i regel inte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses, Microsoft tar bra betalt om man ska ha lite större SSD. Från 28 till 40 tusen om man ska ha 1TB istället för 256GB och 16GB minne. Nåja, den räcker ju ett tag, lite beroende på vad man ska använda den till såklart.

 

Men hävdar MS att den har dubbelt så kraftfull CPU som en 13 MBP? Jag tycker det verkar lite konstigt, kanske funkar om de jämför med instegsmodellen av MBP 13, men det här är ju en värstingmodell av Surface så den ska väl jämföras med MBP 13 med i7-processor.

 

"Intel Core-processorerna är dubbelt så kraftfulla som MacBook Pro 13" https://www.microsoft.com/sv-se/store/d/surface-book-med-performance-base/8z43qvgw95dn/5LQP

 

Eller har MS slängt i fyrkärniga CPUer i sin Surface Book nu? Det ser jag inget om på deras sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses, Microsoft tar bra betalt om man ska ha lite större SSD. Från 28 till 40 tusen om man ska ha 1TB istället för 256GB och 16GB minne. Nåja, den räcker ju ett tag, lite beroende på vad man ska använda den till såklart.

 

Men hävdar MS att den har dubbelt så kraftfull CPU som en 13 MBP? Jag tycker det verkar lite konstigt, kanske funkar om de jämför med instegsmodellen av MBP 13, men det här är ju en värstingmodell av Surface så den ska väl jämföras med MBP 13 med i7-processor.

 

"Intel Core-processorerna är dubbelt så kraftfulla som MacBook Pro 13" https://www.microsoft.com/sv-se/store/d/surface-book-med-performance-base/8z43qvgw95dn/5LQP

 

Eller har MS slängt i fyrkärniga CPUer i sin Surface Book nu? Det ser jag inget om på deras sida.

 

MBP 13" är en slöfock även med i7. Ska du ha sprutt värt namnet är det MBP 15" som gäller. Den är det tryck i!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

MBP 13" är en slöfock även med i7. Ska du ha sprutt värt namnet är det MBP 15" som gäller. Den är det tryck i!

Då måste jag ställa en fråga: vad skiljer 13-tumarens i7 mot 15-tumarens i7? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste jag ställa en fråga: vad skiljer 13-tumarens i7 mot 15-tumarens i7? :)

 

Två kärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Två kärnor.

Aha! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

...och sisådär en 100% mer pulver under huven.

Det låter det! Min MBP är bara en 13-tummare men funkar prima för det jag gör på jobbet. Min iMac är det jag använder till tyngre grejer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och sisådär en 100% mer pulver under huven.

Har man pulver i datorn, lär man ju ha tappat den skapligt hårt i marken. ^_^Alt inte städat ur den på ganska länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...