Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpråd Macbook Pro 13" mid 2012


Reefer

Rekommendera Poster

 

 

Rimligt vet jag inte om du kan få av mig, jag ska försöka kräma ur så mycket som möjligt av den då jag precis lagt ut 32 000 kr på den nya. :D

 

Jag förstår att du vill ha in så mycket cash som möjligt när du köpt din nya monstermaskin.

Btw så bumpade faktiskt Apple även MBA i måndagskväll. Det är tydligen fortfarande Broadwell som de nu säljer med 1,8 Ghz istället för som tidigare 1,6 Ghz.

Fula de är som inte sätter en "ny" label på den, inget får störa MBP och MB. :whistling:

Plötsligt känns MBA inte så prisvärd, hade åtminstone hoppats på Skylake i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 247
  • Created
  • Senaste svar

Nu är auktionen stängd och den landade på 6860 kr. Helt crazy för en fyra år gammal dator. Men men, man får hoppas att den som lagt ut de pengarna känner sig nöjd med köpet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag kan absolut tänka mig en femtontummare till ett rimligt pris.

Va bra - då löser ni det där. Så blir det ju lite win-win för er båda. Du får en billlig maskin och 7sleeper får pengar till mer RAM. :yeahbaby:Win-win.

 

Rimligt vet jag inte om du kan få av mig, ... //

Jo'då... Om en vecka är den säkert nere i 3-4k när du vill köpa mer RAM: Nu nu nu... :hihihi::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Jag förstår att du vill ha in så mycket cash som möjligt när du köpt din nya monstermaskin.

Ja, sedan vet jag ju inte om jag lyckas. :)

 

 

Btw så bumpade faktiskt Apple även MBA i måndagskväll. Det är tydligen fortfarande Broadwell som de nu säljer med 1,8 Ghz istället för som tidigare 1,6 Ghz.

Fula de är som inte sätter en "ny" label på den, inget får störa MBP och MB. :whistling:

Plötsligt känns MBA inte så prisvärd, hade åtminstone hoppats på Skylake i den.

Aha, det har jag missat. Ska du slå till på en ny eller fortsätter du jakten på en beg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Va bra - då löser ni det där. Så blir det ju lite win-win för er båda. Du får en billlig maskin och 7sleeper får pengar till mer RAM. :yeahbaby:Win-win.

 

Jo'då... Om en vecka är den säkert nere i 3-4k när du vill köpa mer RAM: Nu nu nu... :hihihi::D

Haha! Ja, det kanske det kan bli. ;) Jag hoppas kunna kräma ut runt 10' för den. De flesta på Blocket ligger runt 7-8 tusen men har då bara 8 gb ram. Men, jag kanske hoppas på för mycket? Jag satte i nytt batteri i maj 2015, för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, sedan vet jag ju inte om jag lyckas. :)

 

 

Aha, det har jag missat. Ska du slå till på en ny eller fortsätter du jakten på en beg?

 

Hur ser den ut, din femtontummare? Bestyckning, skick, osv, och vad hade du tänkt dig?

 

Kollar nog vidare efter beggat men kan absolut tänka mig basmodellen av MBP 13", alltså inte touch bar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Hur ser den ut, din femtontummare? Bestyckning, skick, osv, och vad hade du tänkt dig?

 

Kollar nog vidare efter beggat men kan absolut tänka mig basmodellen av MBP 13", alltså retina men inte touch bar.

Den är behandlad som ett litet barn (så i extremt bra skick). Det är en: MBP (15", tidig 2013), 2,4 GHz i7, 16 GB Ram, 250 GB SSD. Nytt batteri maj 2015.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är behandlad som ett litet barn (så i extremt bra skick). Det är en: MBP (15", tidig 2013), 2,4 GHz i7, 16 GB Ram, 250 GB SSD. Nytt batteri maj 2015.

 

Okej, bra bestyckad men hade du tänkt dig 10k så är det nog lite för mycket för mig. Vill du ligga i fosterställning och skaka i sängen i natt så kan du kolla hos mac2sell och sellyourmac hur mycket de tycker att den är värd. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Ja, det kanske det kan bli. ;) Jag hoppas kunna kräma ut runt 10' för den. De flesta på Blocket ligger runt 7-8 tusen men har då bara 8 gb ram. Men, jag kanske hoppas på för mycket? Jag satte i nytt batteri i maj 2015, för övrigt.

Njae... De flesta på Blocket har nog GB i sina Macbooks. Så med dina 16 gb, har dem på Blocket faktiskt mer än dig. :hihihi:whistle.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Njae... De flesta på Blocket har nog GB i sina Macbooks. Så med dina 16 gb, har dem på Blocket faktiskt mer än dig. :hihihi:whistle.gif

Jaha ja, är det märka ord-dagen så... I kontexten är det "de" och inte "dem" som gäller. :hihihi:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Okej, bra bestyckad men hade du tänkt dig 10k så är det nog lite för mycket för mig. Vill du ligga i fosterställning och skaka i sängen i natt så kan du kolla hos mac2sell och sellyourmac hur mycket de tycker att den är värd. :whistling:

Haha! Ja, det var ju väldigt olika sätt att värdera när Sellyourmac ger mig 6 000 och mac2sell 12 540. Det förstnämnda är ett hån, om du frågar mig. Men det sistnämnda är väl i överkant. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Ja, det var ju väldigt olika sätt att värdera när Sellyourmac ger mig 6 000 och mac2sell 12 540. Det förstnämnda är ett hån, om du frågar mig. Men det sistnämnda är väl i överkant. :)

 

Med tanke på att det är dunderprestanda i en 15" jämfört med en 13" så är ju den mer intressant 25 timmar om dygnet. Den är inte värd 10.000:- per se. Men hellre 10' för den än 25' för en ny. Så mycket bättre är inte den nya. Jag gav 5' för min iMac late 2013 som visserligen är mindre attraktiv då den är mera släpbar än bärbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Haha! Ja, det var ju väldigt olika sätt att värdera när Sellyourmac ger mig 6 000 och mac2sell 12 540. Det förstnämnda är ett hån, om du frågar mig. Men det sistnämnda är väl i överkant. :)

 

 

Med tanke på att det är dunderprestanda i en 15" jämfört med en 13" så är ju den mer intressant 25 timmar om dygnet. Den är inte värd 10.000:- per se. Men hellre 10' för den än 25' för en ny. Så mycket bättre är inte den nya. Jag gav 5' för min iMac late 2013 som visserligen är mindre attraktiv då den är mera släpbar än bärbar.

 

Jag ska försöka få 10' för den på Blocket. Men, det kanske blir svårt. Det kanske slutar med att Reefer får den för ett skambud. ;) Jag behöver ju inte den längre med min nya iMac och en MBA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Ja, det var ju väldigt olika sätt att värdera när Sellyourmac ger mig 6 000 och mac2sell 12 540. Det förstnämnda är ett hån, om du frågar mig. Men det sistnämnda är väl i överkant. :)

 

Fast medelvärdet på de båda blir ganska nära det du tänkt dig. Var mest på skoj jag nämnde dem. Det är såklart vad folk vill betala som gäller och uppenbart är andrahandsvärdet på mac, eller MBP iaf, mycket gott när en modell från 2013 går för nästan 7k.

Det verkar som man kan få en bra slant för sin dator på tradera så du kanske bör testa där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Fast medelvärdet på de båda blir ganska nära det du tänkt dig. Var mest på skoj jag nämnde dem. Det är såklart vad folk vill betala som gäller och uppenbart är andrahandsvärdet på mac, eller MBP iaf, mycket gott när en modell från 2013 går för nästan 7k.

Det verkar som man kan få en bra slant för sin dator på tradera så du kanske bör testa där?

Ja, den som du budade på var ju dessutom en 13", 15" är ju i regel dyrare. Jag börjar med Blocket, blir det inget så får jag hitta andra vägar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars finns ju blocket där priserna faktiskt är lite mer rimliga, ... //

Njae, jag vet inte det ja... :shifty:

 

post-64246-0-02787100-1496941451_thumb.png

 

- - -

 

Det dök upp en 13" (2013) idag, för 6k.

https://www.blocket.se/stockholm/MacBook_Pro_13_tum_Retina_73504588.htm

 

...å' andra sidan fanns det en 15" (2015) (utlagd 4/6) för samma pengar: https://www.blocket.se/goteborg/Macbook_Pro_15_tum_intel_core_I7_processor_73642479.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Njae, jag vet inte det ja... :shifty:

 

attachicon.gifBlocket_20170608.png

 

- - -

Haha! Lätt värt. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, jag vet inte det ja... :shifty:

 

attachicon.gifBlocket_20170608.png

 

- - -

 

Det dök upp en 13" (2013) idag, för 6k.

https://www.blocket.se/stockholm/MacBook_Pro_13_tum_Retina_73504588.htm

 

...å' andra sidan fanns det en 15" (2015) (utlagd 4/6) för samma pengar: https://www.blocket.se/goteborg/Macbook_Pro_15_tum_intel_core_I7_processor_73642479.htm

 

Haha, okej, för det mesta som sagt. 15-tummaren var väldigt prisvärd, nästan så man blir lite misstänksam för den kan definitivt gå för mer.

Synd bara att det är i GBG, vill helst hämta och betala face to face.

13-tummaren var lite för dyr för den bestyckningen.

 

EDIT/ och ja, där var 15-tummaren borta, förståeligt med det priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Haha, okej, för det mesta som sagt. 15-tummaren var väldigt prisvärd, nästan så man blir lite misstänksam för den kan definitivt gå för mer.

Synd bara att det är i GBG, vill helst hämta och betala face to face.

13-tummaren var lite för dyr för den bestyckningen.

 

EDIT/ och ja, där var 15-tummaren borta, förståeligt med det priset.

Min 15-tummare är kvar. Hint, hint. ;) Närå, men vart bor du? Jag tänker om jag själv snubblar över en 13-tummare och så du kan titta på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 15-tummare är kvar. Hint, hint. ;) Närå, men vart bor du? Jag tänker om jag själv snubblar över en 13-tummare och så du kan titta på den.

 

Jag bor i Stockholms län så chanserna är ganska goda för att landa en bra beggad tycker man. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Jag bor i Stockholms län så chanserna är ganska goda för att landa en bra beggad tycker man. :shifty:

Definitivt. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Japp, nu är det måndag och nya auktionsvecka på "den andra auktionssajten". Där har det dykt upp en MacBook Pro 13 Retina (Late 2013).

 

Bestyckningen är bra och är som följer:

 

Processor: Intel Core i5 - 2,6GHz
Minne: 8GB DDR3
Hårddisk: 256GB SSD

 

 

Problemet är följande:

 

Ac-adapter saknas
Smärre chassiskador
Bildskärmens ytbehandling är skadad/flammig
Apple-loggan är sprucken

 

Den är alltså ganska hårt behandlat och har förmodligen åkt i backen en eller ett par gånger.

 

Vad säger mac-folket om maxbud på den? Vad skulle ni själv våga sätta? Skulle ni ens våga buda på den? Tänk om den slocknar dagen efter man köpt den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Japp, nu är det måndag och nya auktionsvecka på "den andra auktionssajten". Där har det dykt upp en MacBook Pro 13 Retina (Late 2013).

 

Bestyckningen är bra och är som följer:

 

Processor: Intel Core i5 - 2,6GHz

Minne: 8GB DDR3

Hårddisk: 256GB SSD

 

 

Problemet är följande:

 

Ac-adapter saknas

Smärre chassiskador

Bildskärmens ytbehandling är skadad/flammig

Apple-loggan är sprucken

 

Den är alltså ganska hårt behandlat och har förmodligen åkt i backen en eller ett par gånger.

 

Vad säger mac-folket om maxbud på den? Vad skulle ni själv våga sätta? Skulle ni ens våga buda på den? Tänk om den slocknar dagen efter man köpt den?

 

Det ska finnas en förlängd garanti på skärmens ytbehandling, men den gäller bara 3 år efter köp så risken är att den där datorn redan är för gammal.

 

Känns ju inte jättespännnade med en dator som är såpass misshandlad och dessutom saknar laddare. Vissa verkar inte kunna ta hand om sina saker. :superirriterad:

 

Hade nog stått över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är följande:

 

Ac-adapter saknas

Smärre chassiskador

Bildskärmens ytbehandling är skadad/flammig

Apple-loggan är sprucken

 

Den är alltså ganska hårt behandlat och har förmodligen åkt i backen en eller ett par gånger.

 

Vad säger mac-folket om maxbud på den? Vad skulle ni själv våga sätta? Skulle ni ens våga buda på den? Tänk om den slocknar dagen efter man köpt den?

Om man får den billigt och är beredd på att fixa själv, så är det väl en sak. Eller om man köper via en butik, som kollat hur den den mår för övrigt. Men med tanke på det deklarerade skicket, vet man ju inte hur mycket stryk den fått inuti av smällar och efter ev golvåkning s a s. Så, nej tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...