Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpråd Macbook Pro 13" mid 2012


Reefer

Rekommendera Poster

 

..

Summering: Det är en snabb och bra dator. Enda anmärkningen jag har är som jag försökt säga är att med små SSD får man inte ut full prestanda.

 

Jag tror att du bara är avis för att jag kanske landar en mycket bättre och snabbare mac än vad du har. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 247
  • Created
  • Senaste svar

Nerå! Min "nya" late 2013 iMac spöar MacBook Pro 2013 rejält i processorprestanda. Med Samsung Evo 850 512 GB får jag läs/skriv ca 500/500.

...

Hittade en artikel om MBP och långsam SSD

 

13-Bench1.jpg

 

https://blog.macsales.com/20862-2013-macbook-pro-with-retina-display-13-and-15-initial-ssd-speed-comparison

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

För att återgå till trådens topic så har jag hittat en MBP 13" Retina late 2013 som jag tänker buda på. Väntar dock till de sista timmarna för att se var det kommer landa någonstans innan jag lägger bud:

 

http://www.tradera.com/item/302394/283192542/macbook-pro-13-retina#modal=contact

 

sellyourmac.com rekommenderar ett pris på mellan 5-600 USD för den vilket blir runt 4300-5200 sek.

 

Det är mycket bra bestyckad med 16 GB RAM, 2,8 Ghz core i7, SSD och batterihälsa på 85-90 % så den håller nog prestanda- och funktionsmässigt ett antal år till.

Hoppas du vinner! Det är ju en riktigt schyst dator för en 5-tusing (om den landar där).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn, med drygt nio timmar kvar är den uppe i 5740 kr. Det här är problemet med auktionsförfarande, folk kan inte hålla sig kyliga utan börjar buda så att priserna landar på orealistiska nivåer.

Kanske att jag deltar upp till 6-6500 men absolut inte mer. Då ligger vi redan lite över vad en fyra år gammal bärbara är värd imo.

 

Dessutom är det lite dumt av mig att skriva det här och att jag postade länken. Chansen är god att det finns folk här på forumet som deltar i budandet. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Damn, med drygt nio timmar kvar är den uppe i 5740 kr. Det här är problemet med auktionsförfarande, folk kan inte hålla sig kyliga utan börjar buda så att priserna landar på orealistiska nivåer.

Kanske att jag deltar upp till 6-6500 men absolut inte mer. Då ligger vi redan lite över vad en fyra år gammal bärbara är värd imo.

 

Dessutom är det lite dumt av mig att skriva det här och att jag postade länken. Chansen är god att det finns folk här på forumet som deltar i budandet. :stjarnsmall:

Aj då, segt. :(

 

Jag har icke lagt bud, det kan jag lova dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj då, segt. :(

 

Jag har icke lagt bud, det kan jag lova dig. :)

 

Det trodde jag inte heller men egentligen är det smartast att inte nämna auktionen för någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Det trodde jag inte heller men egentligen är det smartast att inte nämna auktionen för någon.

Definitivt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ligger fortfarande kvar på 5740 kr med en timme till stängning men nja, jag kan inte rättfärdiga mer än så för en fyra år gammal dator.

 

Annars finns ju blocket där priserna faktiskt är lite mer rimliga, för det mesta iaf. Sedan finns "det andra" auktionsstället som jag budade på tidigare som brukar få in hyfsade macar med jämna mellanrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ligger fortfarande kvar på 5740 kr med en timme till stängning men nja, jag kan inte rättfärdiga mer än så för en fyra år gammal dator.

 

Annars finns ju blocket där priserna faktiskt är lite mer rimliga, för det mesta iaf. Sedan finns "det andra" auktionsstället som jag budade på tidigare som brukar få in hyfsade macar med jämna mellanrum.

 

Med tanke på att den har 16 GB RAM, SSD och är i7-modellen så kan det vara värt det. Köper man en annan med mindre RAM och utan SSD kan det bli dyrare att uppgradera. Det är lite så man kanske ska se det. Själva datorn är inte riktigt värd priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Med tanke på att den har 16 GB RAM, SSD och är i7-modellen så kan det vara värt det. Köper man en annan med mindre RAM och utan SSD kan det bli dyrare att uppgradera. Det är lite så man kanske ska se det. Själva datorn är inte riktigt värd priset.

 

Jo det är sant. Får se hur jag gör, 45 min kvar...arghh, det kliar i fingrarna. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Jo det är sant. Får se hur jag gör, 45 min kvar...arghh, det kliar i fingrarna. :superirriterad:

Ser att den är uppe i 6500 nu. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att den är uppe i 6500 nu. :(

 

Japp, där small det till, tom uppe i 6660 kr nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Japp, där small det till, tom uppe i 6660 kr nu.

Segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segt.

 

Skulle inte förvåna mig om det är nån polare till säljaren som triggar budgivningen i slutskedet. Nästan 7k för den är för mycket även beaktat den goda bestyckningen.

 

Vi har redan skapat fyra sidor kring den här frågeställningen. Det här kan bli en episk tråd om Reefers jakt på en mac för ett rimligt pris. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle backa nu. Vi skriver ändå 2017......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Haha! Ja, jag gillar iof tråden och jakten. :)

 

Själv köpte jag den nya iMacen idag, något dyrare än en MBP 13" från 2013, men jag tänkte att det är kul med nytt. Ekonomiskt självmord naturligtvis, men, men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle backa nu. Vi skriver ändå 2017......

 

Ja, här blir det ingen budgivning på den nivån. Man undrar lite hur folk tänker, eller blir de stressade för att det är budgivning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Ja, jag gillar iof tråden och jakten. :)

 

Själv köpte jag den nya iMacen idag, något dyrare än en MBP 13" från 2013, men jag tänkte att det är kul med nytt. Ekonomiskt självmord naturligtvis, men, men.

 

Ah, congrats. Blev det 27":aren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jag skulle backa nu. Vi skriver ändå 2017......

 

 

Ja, här blir det ingen budgivning på den nivån. Man undrar lite hur folk tänker, eller blir de stressade för att det är budgivning?

Jag tror på stressen, eller att man inte fattar att man ska gå in med 1 min kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Ah, congrats. Blev det 27":aren?

Tackar! :) Japp, det blev den här och så ska jag beställa mer minne till den direkt (då 8 gb är lite klent). Men, du vet säkert att det blir tokdyrt att ta med det i själva beställningen på Apple.se.

 

Så, nu ska jag sälja min MBP.

post-76941-0-98124300-1496865338_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte förvåna mig om det är nån polare till säljaren som triggar budgivningen i slutskedet. Nästan 7k för den är för mycket även beaktat den goda bestyckningen.

 

Vi har redan skapat fyra sidor kring den här frågeställningen. Det här kan bli en episk tråd om Reefers jakt på en mac för ett rimligt pris. :D

Trist när det drar iväg så där och folk tokbudar så.

 

Skriver ner här det som stod där:

 

Macbook Pro 13" Retina (Late 2013). 2,8GHz i7-processor. 16GB RAM, 128 GB SSD HD.

Så kan vi ju alla hjälpas åt hålla lite koll efter en sån, el en liknande. :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Såga av den 2", och sälj till Reefer. Han ville ha en 13". :totaltgalen:

Haha! Ja, jag vet. Jag lade egentligen inte ut en krok för honom, men nu när du säger det... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! :) Japp, det blev den här och så ska jag beställa mer minne till den direkt (då 8 gb är lite klent). Men, du vet säkert att det blir tokdyrt att ta med det i själva beställningen på Apple.se.

 

Så, nu ska jag sälja min MBP.

 

Mycket nice maskin. Jo att köpa "Apple-minnen" är tokdyrt, det blir tydligen något magiskt med de minnena när de säljs via Apple Store. :huh:

 

 

Trist när det drar iväg så där och folk tokbudar så.

 

Skriver ner här det som stod där:

 

Macbook Pro 13" Retina (Late 2013). 2,8GHz i7-processor. 16GB RAM, 128 GB SSD HD.

Så kan vi ju alla hjälpas åt hålla lite koll efter en sån, el en liknande. :crossfingers::yeahbaby:

 

 

Tänkte samma sak. Tradera påstår ju att de håller koll på manipulering av budgivningen men det tror jag inte riktigt på.

 

 

Såga av den 2", och sälj till Reefer. Han ville ha en 13". :totaltgalen:

 

 

Haha, jag kan absolut tänka mig en femtontummare till ett rimligt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Mycket nice maskin. Jo att köpa "Apple-minnen" är tokdyrt, det blir tydligen något magiskt med de minnena när de säljs via Apple Store. :huh:

Precis, helt galet faktiskt. Standard är 8 GB, om jag väljer till så det är 64 GB så kostar det strax över 15 000 extra. Helt sinnes.

 

 

Haha, jag kan absolut tänka mig en femtontummare till ett rimligt pris.

Rimligt vet jag inte om du kan få av mig, jag ska försöka kräma ur så mycket som möjligt av den då jag precis lagt ut 32 000 kr på den nya. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...