Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns något "knappbatteri" (för motsvarande BIOS) i en iMac?


adad

Rekommendera Poster

Min fråga gäller om det finns något "knappbatteri" i en I Mac ? Är även ägare till en vanlig PC där jag har bytat batteriet som har till funktion att ge spänning till moderkortet (Bios). Detta är en enkel operation då man bara skruvar loss höljet så har man tillgång till "allt" som man vill byta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Förtydligad frågan i ämnesraden. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fråga gällde om det är lika enkelt att byta själv , eller det är frågan om att lämna in den ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr var det vanligt att batterierna blev dåliga och man måste byta dem, men det var många år sedan.

 

Vad har du för symptom som gör att du misstänker batteriet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min fråga gällde om det är lika enkelt att byta själv , eller det är frågan om att lämna in den ?

Det är aldrig enkelt att skruva i en Imac, men om du ger oss modellnumret så ska du få en guide länkad.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är aldrig enkelt att skruva i en Imac, men om du ger oss modellnumret så ska du få en guide länkad.

 

Jag har aldrig hört om en iMac som behövt byta batteri, i alla fall inte en Intel-Mac. Så att öppna den är en stor risk för (förmodligen) ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Återigen, berätta vad problemet ligger i?

Starkt tveksam till att ditt problem är relaterat till batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS verkar vara bestämd att lösa ett eventuellt problem på ett alldeles speciellt sätt. I alla fall tolkar jag inläggen i den riktningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS verkar vara bestämd att lösa ett eventuellt problem på ett alldeles speciellt sätt. I alla fall tolkar jag inläggen i den riktningen.

 

Ja, men det behöver inte vara rätt lösning på grundproblemet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i väntrummet hos tandläkaren, ska "dejta" min tandhygienist om en stund

Leker med min iPhone och loggade in med den på forumet.

Jisses så plottrigt det är att använda telefonen på detta forum

 

Lång väntetid när man vill använda Visa nya inlägg.

 

Nej nu blir det inget mer skrivet förrän det fungerar som tidigare

:-)

Och med detta inlägg vill du tillföra vad till diskussionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och med detta inlägg vill du tillföra vad till diskussionen?

Stora fingrar på en liten telefon och så postar man i fel tråd. Gissar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det behöver inte vara rätt lösning på grundproblemet. :)

Nej, det är sant. Jag brukar dra gränsen om TS ställer sig frågande till ett problem eller ej. Jag kan ana att problemet är något annat även om TS verkar vara säker på sin sak, men jag följer då TS önskan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske meningen inte ligger i svaret utan i frågan? Jag menar, vi har svaret men är det rätt fråga? Bärbara Mac:ar har en lösning med en kapacitator som strömförsörjs från batteriladdaren, den behöver normalt inte bytas så det är ett icke-problem. Stationära Mac:ar har ett litet batteri samma typ som en PC tror jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med frågeställningen var bara att få information om det kräver besök hos Mac verkstad. Har inga problem med våra Mac datorer. Har tidigare bytt hårddisk , grafikkort m.m. i Pc där det är en enkel procedur att själv göra dessa arbetsmoment.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med frågeställningen var bara att få information om det kräver besök hos Mac verkstad.

Då är svaret "Nej", eftersom batteriet inte behöver bytas.

 

Om du vill byta ändå, bara för att du tycker att det är kul, så måste vi veta vilken iMac-modell du har. Det finns väl ett 50-tal att välja på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med frågeställningen var bara att få information om det kräver besök hos Mac verkstad. Har inga problem med våra Mac datorer. Har tidigare bytt hårddisk , grafikkort m.m. i Pc där det är en enkel procedur att själv göra dessa arbetsmoment.

Det beror på hur händig du är och vilken Imacmodell det rör sig om. Är det flera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...