Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer det ny Macbook snart?


Nicko35

Rekommendera Poster

Är hög tid att byta ut min gamla macbook pro från 2009 nu och det lutar åt en macbook,frågan är om det snart kommer en uppdatering?
Är ingen superpanik men senast Augusti vill jag byta,tror ni att det kommer släppas något nytt innan dess?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja,nej,kanske,vet inte.

 

En fråga som dyker upp titt som tätt så mitt råd är att söka i forumet innan du ställer frågan.

Ingen här vet utan det går bara att spekulera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är hög tid att byta ut min gamla macbook pro från 2009 nu och det lutar åt en macbook,frågan är om det snart kommer en uppdatering?

Är ingen superpanik men senast Augusti vill jag byta,tror ni att det kommer släppas något nytt innan dess?

Det kommer alltid snart en ny modell. Frågan är bara hur länge ”snart” varar. https://buyersguide.macrumors.com/#MacBook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara Apple vet och de svarar givetvis inte på det. :)
Senaste versionen av Macbook presenterades sent i april 2016, alltså lite över ett år sedan. Det är inget ovanligt att Apples datorer finns kvar på marknaden under flera år med samma grund men med små uppdateringar i fråga om minne och hårddisk och processor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens Macbook är en hel del klenare än MacBook Pro 13" som jag skulle rekommendera alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vad man ska ha datorn till givetvis... För mina behov skulle en Macbook 12" räcka till mer än väl. :) Men sen kan man väl tycka att gå från en Macbook Pro till en Macbook är ett udda steg, de riktar sig mot olika användare / målgrupper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vad man ska ha datorn till givetvis... För mina behov skulle en Macbook 12" räcka till mer än väl. :) Men sen kan man väl tycka att gå från en Macbook Pro till en Macbook är ett udda steg, de riktar sig mot olika användare / målgrupper.

 

 

Man köper ju också en dator för morgondagen. Den ska ju inte bara vara ok året ut. ( Nu menar jag inte att en MacBook skulle ta slut om 9 månader utan poängterar vikten av att tänka lite längre )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns rykten om att Macbook uppgraderas med ny processor och att nyheten släpps på utvecklarkonferensen den 5 juni.
http://macworld.idg.se/2.1038/1.682770/bloomberg-nya-barbara-mac-datorer-pa-wwdc

Det kan därför vara en god idé att iaf vänta några veckor och se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...