Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fast i en oändlig loop AppleID/iTunes/iCloud


DandyS

Rekommendera Poster

Hej!

Fast i ett moment 22 och kommer inte ur det. Snälla hjälp! Detta har hänt:

 

- Min mobilkamera på min nya iPhone 7 strulade o supporten bad mig nollställa min telefon för att ser huruvida det var mjukvaran eller inte.

- Jag ska sedan efter det logga in på mitt AppleID och skriver in alla uppgifter. Då kickar tvåfaktorsautentiseringen igång som jag är helt säker på att jag stängt av tidigare.

- Koden skickas på sms till ett av mina gamla mobilnr som jag inte längre har tillgång till.

- Jag kommer inte in i telefonen överhuvudtaget för iTunesfönstret poppar upp hela tiden för att jag ska logga in, kan inte göra någonting annat.

- Jag beslutar mig då för en kontoåterställning som ska "ta ett par dagar eller mer".

- Jag läser sedan på lite o ser man kan egentligen bara skapa ett nytt AppleID och det gör jag, med en helt ny mailadress.

- När iTunesfönstret poppar upp nästa gång slår jag in mitt nya AppleID, men då skickar den ändå ett verifieringskod till mitt gamla mobilnr som inte överhuvudtaget är kopplat till mitt nya AppleID.

- Jag ser att min iCloud är fortfarande inloggad på mitt gamla AppleID. Dock kommer jag inte runt iTunesfönstret och kan logga ut från iCloud.

 

Som ni hör så kommer jag inte härifrån. Hade velat nollställa telefonen helt, men det går inte heller, allt pga iTunes pop upen. Vad gör jag? Måste jag nu invänta kontoåterställningen jag gjort på mitt gamla AppleID?

 

Please help!

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bytt till nytt apple id så förlorar du alla inköp du gjorde med ditt gamla id - antar att du har koll på det?!

 

Ditt id borde du kunna editera online är det det du försökt göra? Även där ställa in vilket nummer som koden ska skickas till.

 

https://appleid.apple.com/#!&page=signin

 

Annars ringa applesupport?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...