Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumflytt på gång ti 16/5 (kan orsaka vissa avbrott)


felix-d

Rekommendera Poster

Tack, jag lyckas inte återskapa 503-felet som ni får men ska hålla ett öga på detta.

 

Säg gärna till om det dyker upp flera gånger.

504 error, var det. Jag fick det nyss två gånger i rad, Chrome respektive Safari i Sierra, gällande Visa nytt innehåll. Se tidigare skärmdump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Hej.

 

Jag fick det på jobbet tidigare, med Chrome på Windows.

Nu fick jag det hemma med Safari på Mac.

 

 

TILLÄGG: Nu fick jag det när jag skulle posta detta inlägg.

TILLÄGG 2: Nu fick jag det igen när jag skulle posta detta inlägg.

 

TILLÄGG X: Har tappat räkningen nu. Tog bort bilagan i hopp om att det skulle gå bättre. Det gjorde det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Helkasst..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, inläggen kom visst in trots att jag fick Error 504 och trots att de inte syntes i en annan flik där jag uppdaterade sidan med tråden.

 

Så multipelpostningarna var helt oavsiktliga. Och de lades uppenbarligen in i fel ordning dessutom.

 

Inget av inläggen innehåller den bifogade skärmdumpen heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

"Visa nytt innehåll"

Det tog iof också tid för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hepp! Såg av en slump att Tellys tidsangivelser när han postade är skumma. Inlägg

28 - 18:32

29 - 18:35

30 - 18:39

31 - 18:37

32 - 18:34

 

Klockan går baklänges!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hepp! Såg av en slump att Tellys tidsangivelser när han postade är skumma. Inlägg

28 - 18:32

29 - 18:35

30 - 18:39

31 - 18:37

32 - 18:34

 

Klockan går baklänges!

 

Jag har byggt en tidsmaskin. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

Jag har byggt en tidsmaskin. :totaltgalen:

Åh, skicka den till mig så jag hinner lämna in raden till Eurojackpot. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har byggt en tidsmaskin. :totaltgalen:

 

Knappast. Det är felix-d.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär! Tack för att ni väntade :ThumbsUp:

 

Nu har vi flyttat över databasen och filerna till nya servern samt pekat om sajten dit.

 

Nu är även https-aktiverat som default men det går fortfarande att komma in på http-versionen än så länge. Klicka runt på sajten eller skriv in https manuellt så hamnar ni på https-versionen istället, och uppdatera gärna bokmärkena. Framöver kommer vi redirecta all trafik till https bara förmodligen.

 

Säg till om ni upptäcker några konstigheter med sajten och meddela gärna här i tråden i så fall. Det kan vara en bra idé att rensa webbläsarens cache och kakor m.m om ni märker något konstigt.

Kollade lite i Calomel (tillägg i webläsaren). Ser bra ut.

post-64246-0-39002100-1494965545.jpg

 

Ja, en omdirigering vore bra. :yeahbaby:

 

 

Tack iEricF för en bra sammanfattning av https och varför man ska köra detta!

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så multipelpostningarna var helt oavsiktliga. Och de lades uppenbarligen in i fel ordning dessutom.

Rensade lite, så det ligger bara det största av dem kvar där. :yeahbaby:

 

Helkasst..

Nej, detta var inget vidare. :(

Det tar sin lilla tid. Se det som ett nyinstallerat OS X. Spotlight behöver köra sitt först. :)

 

Vet inte hurpass omfattande flytten var, men har man flyttat hela servern/bytt “webhotell” - så kan det vara så med att DNS inte riktigt hänger med än. Normalt sett om man t ex flyttar en websida från webhotell till webhotell, så kan det ta upp till 48h innan DNS har slagit igenom fullt ut.

 

Sen är det väl en annan (typ av) server nu, tyckte jag att jag såg på Alix skärmdump. Kan säkert bli/behövas en viss inkörningstid, tills den är tweakad som man vill ha det. :crossfingers: :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Det tar sin lilla tid. Se det som ett nyinstallerat OS X. Spotlight behöver köra sitt först. :)

 

Vet inte hurpass omfattande flytten var, men har man flyttat hela servern/bytt “webhotell” - så kan det vara så med att DNS inte riktigt hänger med än. Normalt sett om man t ex flyttar en websida från webhotell till webhotell, så kan det ta upp till 48h innan DNS har slagit igenom fullt ut.

 

Sen är det väl en annan (typ av) server nu, tyckte jag att jag såg på Alix skärmdump. Kan säkert bli/behövas en viss inkörningstid, tills den är tweakad som man vill ha det. :crossfingers::yeahbaby:

Om så nu är fallet, att det tar sin lilla tid, hur kommer det sig att jag främst har problem med Visa nytt innehåll? Den länken ger 504 error allt som oftast. När jag väl är inne kan jag klicka mig fram tämligen obehindrat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om så nu är fallet, att det tar sin lilla tid, hur kommer det sig att jag främst har problem med Visa nytt innehåll? Den länken ger 504 error allt som oftast. När jag väl är inne kan jag klicka mig fram tämligen obehindrat.

Kan inte svara på det, men det ligger säkert på servern/inställningarna. Men det är ju inget nytt med det felet. Det har dykt upp tidigare lite då och då, med 504 och timeout osv.

 

Inne på “Nytt innehåll”.. Prova att korta ner tiden där i vänsterspalten till senaste 24h (om du inte har det redan). Kanske det kan hjälpa att korta ner tiden då den inte behöver söka så långt. :crossfingers:

 

Ja, alla flyttar innebår alltid en massa omställning och inkörning. Det var sega svarstider där även innan, fast kanske inte så långa. Med lite tur så löses hela problemet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte svara på det, men det ligger säkert på servern/inställningarna. Men det är ju inget nytt med det felet. Det har dykt upp tidigare lite då och då, med 504 och timeout osv. ...

Jag har aldrig upplevt de problemen tidigare. Inte 504 error timeout, alltså.

 

Inne på “Nytt innehåll”.. Prova att korta ner tiden där i vänsterspalten till senaste 24h (om du inte har det redan). Kanske det kan hjälpa att korta ner tiden då den inte behöver söka så långt. :crossfingers:

Jag testar det*, fast det var ju inget problem fram tills i förmiddags...

 

*Edit: Jag testade det men det gjorde ingen skillnad.

 

... Ja, alla flyttar innebår alltid en massa omställning och inkörning. Det var sega svarstider där även innan, fast kanske inte så långa. Med lite tur så löses hela problemet nu.

Trevligt att du ser det så positivt. Som användare och medlem tycker jag att det bara har blivit sämre. Jag bryr mig inte så mycket om https-delen som du/ni gör. Jag vill obehindrat kunna läsa och skriva i första hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så börjas det igen. Fick fel 504 både hemma för kanske en timme sedan och nu precis på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu "fungerade" det. Om man nu kan säga att det "fungerar" när det tar 45 sekunder att få upp sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för all respons! Vi undersöker detta och kommer snart uppgradera databasinstansen för att få mer prestanda. (Ni verkar visst vara lite krävande där... ;) )

 

Det kommer innebära ett litet glapp när vi uppgraderar och vi tänkte göra det rätt snart så ni vet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tog det 3 sekunder. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så var vi uppe i 40-45 sekunder igen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Nu har vi uppgraderat databasen och jag undersöker vidare med prestandan. Meddela gärna här om ni stöter på problem igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Nu har vi uppgraderat databasen och jag undersöker vidare med prestandan. Meddela gärna här om ni stöter på problem igen.

Det funkar ungefär som vanligt nu. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Håller tummarna att det fungerar bättre nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...