Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nytt batteri hjälpte inte


Halmis

Rekommendera Poster

Hej! Jag bytte batteri i min Iphone 5 men batteritiden räcker forfarande bara en halv dag. Är inte det konstigt? Vad beror det på? Jag har stängt av platstjänster och sådär

 

Jag köpte batteriet på Kjell och bytte det själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag bytte batteri i min Iphone 5 men batteritiden räcker forfarande bara en halv dag. Är inte det konstigt? Vad beror det på? Jag har stängt av platstjänster och sådär

 

Jag köpte batteriet på Kjell och bytte det själv

Det beror helt på vad du gör under en halv dag. Iphone 5/5c/5s/SE har små batterier som laddas ur snabbt om man har skärmen på mycket. Annars har de lång standbytid. Å andra sidan laddas batterierna snabbt. MW har en guide över åtgärder som sparar batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag bytte batteri i min Iphone 5 men batteritiden räcker forfarande bara en halv dag. Är inte det konstigt? Vad beror det på? Jag har stängt av platstjänster och sådär

 

Jag köpte batteriet på Kjell och bytte det själv

 

Har du kalibrerat batteriet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt på vad du gör under en halv dag. Iphone 5/5c/5s/SE har små batterier som laddas ur snabbt om man har skärmen på mycket. Annars har de lång standbytid. Å andra sidan laddas batterierna snabbt. MW har en guide över åtgärder som sparar batteritid.

Jag gör samma som jag alltid har gjort, lyssnat på poddar och spotify och kollar instagram då och då. Förr höll det till kvällen men nu tar det slut redan på jobbet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, hur gör man det?

1. Use your iPhone until it shuts off automatically. If it is near 0% battery life and you want to drain it faster, turn on the flashlight, turn up screen brightness all the way and play a video, preferably streaming from the Internet.
2. Let your iPhone sit overnight to drain the battery further.
3. Plug your iPhone in and wait for it to power up. Make sure to use the charger supplied by Apple or one that runs at the same wattage and amperage.
4. Hold down the sleep/wake button and swipe “slide to power off”.
5. Let your iPhone charge for at least 5 hours. The charge progress indicator is not displayed while your iPhone is turned off.
6. With the charging cable still connected, press the sleep/wake button for about a second to start up your iPhone.
7. When the iPhone has booted up, hold down the sleep/wake and home buttons until you see the Apple logo.
8. When your iPhone is back online, remove the charging cable.
Läs mer här.

Jag gör samma som jag alltid har gjort, lyssnat på poddar och spotify och kollar instagram då och då. Förr höll det till kvällen men nu tar det slut redan på jobbet

Kolla guiden. Annars är det väl så att ett batteri från Kjell har en okänd proveniens. Appar och IOS kräver mer och mer av mobilen idag, och ju mer de utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dålig erfarenhet av iPhone batterier från Kjell.

Åtminstone var det batteriet jag köpte till en gammal iPhone 5 en gång i tiden totalt värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalibreringen gör att telefonen vet hur mycket ström det finns. Annars tror den att det finns mindre än det finns. Det är helt avgörande efter ett batteribyte.

...

När batteriet tog slut i min iPhone 5 fick en auktoriserad firma göra bytet. Men batteriet var kasst och de bytte utan kostnad en extra gång. Då blev telefonen som ny igen. Det finns halvurk-batterier vilka är billiga. Man får ofta den kvalitet man betalar för. Men det finns också defekta nya batterier av god kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...