Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Apple-ID - MZ Finance


AmeSa

Rekommendera Poster

Hej! Jag är nyregistrerad medlem och hoppas att någon av er kan hjälpa mig. Har en MacBook Air 13, OS X 10.8.5. Igår när jag försökte uppgradera till Sierra såg jag precis under Apple-ID:s rutan följande text skriven med röda bokstäver: MZFinance.BadLogin.MacAppStore_message. Jag vågade inte godkänna identifiering.

 

Har märkt på sistone att MacBook beter sig konstigt, t. ex. godkänner inte i Safari korrekt lösenord vid försök att logga in på Netflix. Malwarebytes Anti-Malware visar inte på något konstigt.

 

Undrar om någon av er vet eller har någon idé vad det handlar om. Har sökt på Google om MZFinance men inte hittat mycket.

 

Tacksam för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i te haft det problemet men som jag har förstått det så är MZfinance en tredjepartslösning för köp inuti program som hämtats från App Store. Problemet verkar enligt rapporter vara kopplat till att ha valt tvåfaktors autentisering av Apple ID via Apples hemsida fast man har ett äldre OS som inte stödjer det. Ligga in på Apple ID hos Apple och kolla ditt konto, om du har tvåfaktors autentisering så stäng av det tills du uppgraderat systemet.

 

Kan vara en bra idé att klra säker start (håll ner Shift när du startar datorn), logga in och starta om. Detta rensar en del filer och cachefiler.

 

Kör gärna även en reparation av skivbehörigheter, och kör en skivkontroll. (Görs i Skivverktyg).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jätte mycket! Ska följa dina instruktioner ngn gång under helgen och återkomma med info om hur det har gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i te haft det problemet men som jag har förstått det så är MZfinance en tredjepartslösning för köp inuti program som hämtats från App Store. Problemet verkar enligt rapporter vara kopplat till att ha valt tvåfaktors autentisering av Apple ID via Apples hemsida fast man har ett äldre OS som inte stödjer det. Ligga in på Apple ID hos Apple och kolla ditt konto, om du har tvåfaktors autentisering så stäng av det tills du uppgraderat systemet.

 

Kan vara en bra idé att klra säker start (håll ner Shift när du startar datorn), logga in och starta om. Detta rensar en del filer och cachefiler.

 

Kör gärna även en reparation av skivbehörigheter, och kör en skivkontroll. (Görs i Skivverktyg).

 

Tack snälla, Raphael! Det funkade :-) !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...