Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dåligt batteri = Långsam MacBook?


luringen

Rekommendera Poster

Jag har en MacBook Pro 2011 i mycket gott utvändigt skick som jag har tänkt fräscha upp med en ny SSD och nytt batteri, då båda har gjort sitt. Jag har nu installerat min nya SSD, men datorn går fortfarande mycket segt. När man startar upp datorn går den bra, för att sedan bli långsam igen efter ett par minuter. Batteriet laddas inte längre och har statusen "Byt ut nu", men det går att använda datorn med strömkabeln inkopplad.

 

Min fråga är om segheten kan bero på att batteriet är slutkört och om det i så fall är värt att köpa ett nytt eller inte?

 

Tack på förhand! /Elias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den kan gå segt och ja den är värd att spara. En 2011 är en rätt så bra maskin med SSD och max RAM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan absolut vara värt att byta till ett nytt batteri, det tycker jag. Hur mycket minne har du i datorn, alltså RAM-minne? Det kan eventuellt vara där som flaskhalsen ligger snarare än att batteriet är dåligt (du kör ju med sladden i ändå). Kan även vara värt att säga att när man har ett nytt system, ny installation, ny hårddisk eller SSD, så skapar datorns sökfunktion Spotlight ett nytt index, och denna indexering kan ta rätt lång tid och medan den pågår så slöar den ner datorn eftersom den sitter och jobbar mot hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...