Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur funkar viloläge på Windows 10?


hansjacobsson

Rekommendera Poster

hansjacobsson

Brukar alltid sätta min Mac i viloläge. Sen startar den direkt där man var innan. Testade detta på grabbens Windows 10 PC. Det finns ett strömsparläge som man kan välja istället för att stänga av den. När jag försökte starta den genom att slå mellanslag så tändes den men inget hände. Efter en stund tryckte jag på startknappen och då såg det ut som den startade om från början men halvvägs igång drog den igång programmen som var uppstartade innan vila. Någon som har kläm på hur det funkar i den mörka sidan? Kan man använda det eller bör man alltid stänga av och starta om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Windoze 10 på jobbet ( :sick: ).

Sätter den i strömsparläge varje kväll, startar den med strömknappen varje morgon (arbetsdag). Så det funkar att göra så.

 

Men sedan kanske det är bra att starta om en gång i veckan eller varannan vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar alltid sätta min Mac i viloläge. Sen startar den direkt där man var innan. Testade detta på grabbens Windows 10 PC. Det finns ett strömsparläge som man kan välja istället för att stänga av den. När jag försökte starta den genom att slå mellanslag så tändes den men inget hände. Efter en stund tryckte jag på startknappen och då såg det ut som den startade om från början men halvvägs igång drog den igång programmen som var uppstartade innan vila. Någon som har kläm på hur det funkar i den mörka sidan? Kan man använda det eller bör man alltid stänga av och starta om?

Funktionen att sätta i gång i strömsparläge med en styrenhet (mus eller tangentbord) styrs av inställningar i BIOS/UEFI, om sådana finns. Huvudregeln är att det är datorns strömknapp som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...