Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pryl- och tillbehörstips


sevensleeper
 Share

Rekommendera Poster

Lite feed back om Apples nya "stora" magic keaboard.

Laddas via usb och har således inga "vanliga" batterier.

Något mindre än tidigare "stora" tangentbord, full storlek på F-tangenterna, plattare layout och mattare text på tangenter.

 

Kan tillägga att det fungerar också :galetglad:

 

attachicon.gifSkärmavbild 2017-08-03 kl. 13.36.41.png

Schysst! :yeahbaby:

 

 

Och det där blir ju bra. Nu kan du skriva i stereo. :D

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Lite feed back om Apples nya "stora" magic keaboard.

Laddas via usb och har således inga "vanliga" batterier.

Något mindre än tidigare "stora" tangentbord, full storlek på F-tangenterna, plattare layout och mattare text på tangenter.

 

Kan tillägga att det fungerar också :galetglad:

 

attachicon.gifSkärmavbild 2017-08-03 kl. 13.36.41.png

 

 

Kul att du är nöjd! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sådär. De där benen verkar vara sjukt mycket i vägen.

Hade nog hellre satsat på en vanlig camping-lampa, eventuellt i kombination med en pann-dito.

Det är precis det här som är det intressanta med marknadsföring och behov. Deras USP är benen, det som du inte gillar. Jag får känslan av att du inte kommer slänga pengar på projektet och stötta det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis det här som är det intressanta med marknadsföring och behov. Deras USP är benen, det som du inte gillar. Jag får känslan av att du inte kommer slänga pengar på projektet och stötta det. ;)

 

Nej, din känsla är säkert riktig.

Däremot har jag ofta svårt att förutse hur andra resonerar. Det har hänt mer än en gång att jag tänkt: ”Det där kan aldrig funka” utifrån mina egna preferenser. I efterhand kan jag konstatera att jag hade fel. Saknar alltså känsla för hur marknaden ser ut – SMS-lån och Facebook är bara två exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske. Men känslan hade jag innan alla man känner hamnade där.

Hear hear... :yeahbaby: Lite samma här. Själv har jag lyckats hålla mig (multi)resistent från/mot FB under alla år. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, din känsla är säkert riktig.

Däremot har jag ofta svårt att förutse hur andra resonerar. Det har hänt mer än en gång att jag tänkt: ”Det där kan aldrig funka” utifrån mina egna preferenser. I efterhand kan jag konstatera att jag hade fel. Saknar alltså känsla för hur marknaden ser ut – SMS-lån och Facebook är bara två exempel.

Jag fattar vad du menar, men med den insikten så ska du ju göra precis motsats till vad din magkänsla säger. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fortfarande OWC Thunderbolt 2 dock man ska satsa på?

http://macworld.idg.se/2.1038/1.631152/thunderbolt-dock-test/sida/4/owc-thunderbolt-2-dock

 

Jag har en MBP från 2011 och en iMac 27 från 2011.

Jag behöver USB 3 och helst FW 800. (Även om FW 800 finns i Macarna så finns det ju inte ifall jag köper en nyare Mac.)

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fortfarande OWC Thunderbolt 2 dock man ska satsa på?

http://macworld.idg.se/2.1038/1.631152/thunderbolt-dock-test/sida/4/owc-thunderbolt-2-dock

 

Jag har en MBP från 2011 och en iMac 27 från 2011.

Jag behöver USB 3 och helst FW 800. (Även om FW 800 finns i Macarna så finns det ju inte ifall jag köper en nyare Mac.)

Tycker den är lite väl dyr, även om det blir billigare att köpa direkt hos OWC. Men de har en variant på den. En “USB-C Dock”.

 

OWC USB-C Dock for Mac and PC $148.75

OWC USB-C Dock - OWC Digital

 

Tyvärr saknas det Firewire på den, det hade gjort den jätteinstressant.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den är lite väl dyr, även om det blir billigare att köpa direkt hos OWC. Men de har en variant på den. En “USB-C Dock”.

 

OWC USB-C Dock for Mac and PC $148.75

OWC USB-C Dock - OWC Digital

 

Tyvärr saknas det Firewire på den, det hade gjort den jätteinstressant.

 

USB-C har jag inte på någon Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB-C har jag inte på någon Mac.

Var ju synd. Det finns ingen adapter kanske?

 

Själv har jag funderat lite på det kortet till mitt bygge - försöka hitta ert kombokort med både FW och USB-C, om det nu ens finns. Då skulle det täcka in de behoven jag har, inkl ev FW. Det mest intressanta för mig eg är en USB3/C hub inkl ethernet port, med kabel tillräckligt lång så jag kan ha den på skrivbordet brevid. Uttagen sitter ovanpå på min - och det skulle ge mig den andra ethernetporten med (är ju 2 i Mac Pro) + att man får USB*-uttagen lite mer lättåtkomliga. Har sett några mindre billigare modeller, typ 3-600,-, men ingen riktigt som jag fastnat för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fortfarande OWC Thunderbolt 2 dock man ska satsa på?

http://macworld.idg.se/2.1038/1.631152/thunderbolt-dock-test/sida/4/owc-thunderbolt-2-dock

 

Jag har en MBP från 2011 och en iMac 27 från 2011.

Jag behöver USB 3 och helst FW 800. (Även om FW 800 finns i Macarna så finns det ju inte ifall jag köper en nyare Mac.)

 

Tycker också att det låter dyrt, bara för att få USB 3. Allt det andra har du ju redan i dina datorer.

Vad skulle du ha den till? Hårddiskar? Finns det i så fall inte hårddiskar som har både FW800 (till dina nuvarande datorer) och USB 3 (för framtida datorer)? Eller Thunderbolt..? För Thunderbolt och Thunderbolt 2 är väl kompatibla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är hårddiskar jag ska ha den till.

 

FW diskar är alltmer sällsynta och rätt dyra om man hittar dem.

Thunderbolt-diskar är dyra.

 

Och så har jag en (hel) del diskar med USB 3 redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ganska så osmart lampa.

Intressant att vet hur många som petade omkull den under reklaminspelningen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ganska så osmart lampa.

Intressant att vet hur många som petade omkull den under reklaminspelningen :D

Haha! Ja, det framgår inte. Men, man kan säkert ta reda på det om det finns ett behov? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha sitt eget (eller någon annans) ansikte på sin resväska.

 

https://www.firebox.com/Head-Case/p8279

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt pojkrum hade det här varit en dröm.

 

http://www.harow.fr/arcadesofa.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...