Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pryl- och tillbehörstips


sevensleeper
 Share

Rekommendera Poster

Stefan Johansson'

Nu kan du endoskopera dig själv och grannarna

 

https://www.facebook.com/monsterstuffnet/videos/415831935455637/

Såna där har funnits till iPhone och android på både Clas Ohlsson och kjell&co i ett par år. Tror att också Biltema har nån variant. Googla på inspektionskamera.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har Apple äntligen kommit med ett trådlöst tangentbord som innehåller numerisk del.

 

Har beställt ett.

 

Fick aldrig mitt usb-anslutna variant att fungera särskilt bra, datorn tappade ofta bort det vid omstart av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick aldrig mitt usb-anslutna variant att fungera särskilt bra, datorn tappade ofta bort det vid omstart av datorn.

Det måste vara ett extremt sällsynt problem, med ett USB-anslutet tangentbord!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Nu har Apple äntligen kommit med ett trådlöst tangentbord som innehåller numerisk del.

 

Har beställt ett.

 

Fick aldrig mitt usb-anslutna variant att fungera särskilt bra, datorn tappade ofta bort det vid omstart av datorn.

Gött! Vad fick du ge för ett sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Gött! Vad fick du ge för ett sådant?

 

1495 på Apple store.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick aldrig mitt usb-anslutna variant att fungera särskilt bra, datorn tappade ofta bort det vid omstart av datorn.

Låter som ett klassisk: för-många-anslutna-USBenheter-på-samma-port-fel. :) Hade så själv lite, på en gammal dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Tillbehörstips: för oss som kör bil,kan åtminstone för någorlunda moderna bilar en OBD-enhet vara en bra investering,finns med trådlös överföring till iPhone/ipad och gratis app. Kan i vissa lägen vara rätt bra att även kunna avläsa sånt som på de flesta bilar inte visas på ordinarie instrument,typ turbotrycket,oljetemp,vridmoment,generatorkapacitet och felkoder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

1495 på Apple store.

Ah, okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett klassisk: för-många-anslutna-USBenheter-på-samma-port-fel. :) Hade så själv lite, på en gammal dator.

Jag har hela tiden haft den ansluten i datorns usb-port.

Har visserligen en hub men där har jag externa hårddiskar som jag kopplar på när jag behöver dem.

Jag har försökt med att ta ur batterierna i mitt "lilla" magic (tänkte att det kunde störa), startat om datorn ett otal gånger utan att lyckas men

rätt som det är fungerade det några dagar tills nästa omstart.

Ska bli skönt med ett nytt "stort" magic keyboard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har visserligen en hub men där har jag externa hårddiskar som jag kopplar på när jag behöver dem.

Har hubben egen strömförsörjning så skall det inte vara något problem, annars kan det vara så att det är den som tar allt då. Bästa om man har fler portar och har en separat just för tangentbord - så den har den portens ström för sig själv.

 

Ja, ett stort tangentbort är alltid skönt. Har aldrig riktigt fastnat den de små. Hade iofs en kompaktmodell ett tag. Den var rätt ok, för den hade ändå samtliga tangenter som man vill/behöver ha. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hela tiden haft den ansluten i datorns usb-port.

Har visserligen en hub men där har jag externa hårddiskar som jag kopplar på när jag behöver dem.

Jag har försökt med att ta ur batterierna i mitt "lilla" magic (tänkte att det kunde störa), startat om datorn ett otal gånger utan att lyckas men

rätt som det är fungerade det några dagar tills nästa omstart.

Ska bli skönt med ett nytt "stort" magic keyboard.

 

Menar du ett trådlöst tangentbord med något slags ”dongel”?

Jag uppfattade det som ett trådat tangentbord.

 

När jag köpte min dator fanns inte de stora, trådlösa tangentborden, så jag valde ett USB-tangentbord med numerisk del. Men även om det hade funnits ett trådlöst alternativ, skulle jag nog ändå tagit USB-varianten. Just för driftsäkerheten. Det händer väl inte speciellt ofta att min Magic Mouse tappar kopplingen, men det händer någon enstaka gång…

Man slipper också batteribyten/laddning och sladden mellan tangentbord och dator känns inte speciellt besvärande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hubben egen strömförsörjning så skall det inte vara något problem, annars kan det vara så att det är den som tar allt då. Bästa om man har fler portar och har en separat just för tangentbord - så den har den portens ström för sig själv.

 

Ja, ett stort tangentbort är alltid skönt. Har aldrig riktigt fastnat den de små. Hade iofs en kompaktmodell ett tag. Den var rätt ok, för den hade ändå samtliga tangenter som man vill/behöver ha. :)

Hubben har ingen egen strömförsörjning, möjligen kan det vara problemet.

 

 

Menar du ett trådlöst tangentbord med något slags ”dongel”?

Jag uppfattade det som ett trådat tangentbord.

 

När jag köpte min dator fanns inte de stora, trådlösa tangentborden, så jag valde ett USB-tangentbord med numerisk del. Men även om det hade funnits ett trådlöst alternativ, skulle jag nog ändå tagit USB-varianten. Just för driftsäkerheten. Det händer väl inte speciellt ofta att min Magic Mouse tappar kopplingen, men det händer någon enstaka gång…

Man slipper också batteribyten/laddning och sladden mellan tangentbord och dator känns inte speciellt besvärande.

Ett trådlöst "stort" tangentbord är på ingång.

Enl Apple ska man kunna köra det ca en månad per laddning (vet ej om det är två eller fler batterier i skrivande stund).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hubben har ingen egen strömförsörjning, möjligen kan det vara problemet.

Ja, det är troligtvis där felet ligger. En USB-port har inte många mA att leka med, så har man en hubb är det alltid bäst att ha en med egen strömförsörjning. :yeahbaby:

 

Du kan kika i Systeminfo'n, markera en port, så der du sen vad varje pryl drar, och hur mycket det finns kvar att ta av s a s.

 

Ex: I ena porten på baksidan sitter mitt tangentbord, i TB finns det en inbyggd hub (2 uttag - 1 på varje sida) - i ena sitter en USB-dongle till min trådlösa mus.

 

post-64246-0-82679500-1501425610_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett trådlöst "stort" tangentbord är på ingång.

Jo, det förstod jag. Men tangentbordet som du hade problem med..?

(Tror(!) inte att det är lösa batterier i ditt nya tangentbord.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbehörstips: för oss som kör bil,kan åtminstone för någorlunda moderna bilar en OBD-enhet vara en bra investering,finns med trådlös överföring till iPhone/ipad och gratis app. Kan i vissa lägen vara rätt bra att även kunna avläsa sånt som på de flesta bilar inte visas på ordinarie instrument,typ turbotrycket,oljetemp,vridmoment,generatorkapacitet och felkoder.

 

Kan du rekommendera en BRA app?

Jag har en som heter ODB Fusion som väl är bra, förutom att den är långsam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Kan du rekommendera en BRA app?

Jag har en som heter ODB Fusion som väl är bra, förutom att den är långsam.

Har provat DashCmd,inte direkt snabb om man säger så,men funkar.

Hade tur att hitta den perfekta appen till min kärra på brittiska AppStore,men om du inte kör en nyare range Rover så lär den inte funka. Hette Range Rover obd reader. Provade den i en framhjulsdriven hatchback,om högerdörren inte var stängd fick jag veta att inte nivåregleringen var okej,så jag antar att den appen bara är till Rover. Men som sagt,testa dashcmd. Funkar även med ipad som extra instrumentpanel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det förstod jag. Men tangentbordet som du hade problem med..?

(Tror(!) inte att det är lösa batterier i ditt nya tangentbord.)

En usb sladd, Apples egna tangentbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Bra idé,om man inte har tummen mitt i handen ganska enkel att göra själv skulle jag tro.

Ja, definitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det hade inte hållit med en sugpropp?

På något sätt verkar det irriterande med den delen som sitter på skärmsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Och det hade inte hållit med en sugpropp?

På något sätt verkar det irriterande med den delen som sitter på skärmsidan.

Hade nog gått bra det med.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Och det hade inte hållit med en sugpropp?

På något sätt verkar det irriterande med den delen som sitter på skärmsidan.

Det hade varit ännu smidigare, definitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite feed back om Apples nya "stora" magic keaboard.

Laddas via usb och har således inga "vanliga" batterier.

Något mindre än tidigare "stora" tangentbord, full storlek på F-tangenterna, plattare layout och mattare text på tangenter.

 

Kan tillägga att det fungerar också :galetglad:

 

post-70154-0-67347400-1501760516_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...