Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pryl- och tillbehörstips


sevensleeper
 Share

Rekommendera Poster

sevensleeper

Hittade ingen bättre tråd att posta i, man kan ju för all del ha dojjorna på när man sitter vid sin dator, likt ett tillbehör. ;)

 

Freaker Sneaks släpper NES-inspirerad Jordan IV.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Ett litet tips.

Om man inte vill använda hörlurar,men vill ha bättre ljud i ipads,iPods och iPhones,så funkar det rätt okej med ett par gamla sonyhögtalare. Dom jag kör med måste vara från sent 70 eller tidigt 80-tal,och är också vädertätade och kan bäras i en lite större jackficka. Allt som behövs är ett 3,5 mm hörlursuttag.

Såg liknande för 30 spänn på en loppis för ett tag sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Har använt ixpand ett tag,perfekt för film och bilder.

Aha, jag har aldrig testat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Ett litet tips.

Om man inte vill använda hörlurar,men vill ha bättre ljud i ipads,iPods och iPhones,så funkar det rätt okej med ett par gamla sonyhögtalare. Dom jag kör med måste vara från sent 70 eller tidigt 80-tal,och är också vädertätade och kan bäras i en lite större jackficka. Allt som behövs är ett 3,5 mm hörlursuttag.

Såg liknande för 30 spänn på en loppis för ett tag sen.

Har du någon bild på dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon bild på dem?

Kan finnas på Sonys hemsida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Kan finnas på Sonys hemsida...

Antar att du skojar till det lite eftersom att beskrivningen nedan är allt annat än tydlig. Man ska famla mellan ett decennium och de släpptes mellan 47 till cirka 37 år sedan. En bild är allt på sin plats. ;)

 

 

Ett litet tips.

Om man inte vill använda hörlurar,men vill ha bättre ljud i ipads,iPods och iPhones,så funkar det rätt okej med ett par gamla sonyhögtalare. Dom jag kör med måste vara från sent 70 eller tidigt 80-tal,och är också vädertätade och kan bäras i en lite större jackficka. Allt som behövs är ett 3,5 mm hörlursuttag.

Såg liknande för 30 spänn på en loppis för ett tag sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Har du någon bild på dem?

Inte just nu,ligger i bilen nånstans sen senaste utepartyt. Var originaltillbehör till sony walkman sport,en sorts vattentät kassettspelare som såldes sent 70 och tidigt 80-tal,ser ut som små minihögtalare,och givetvis med samma gula färg som själva bandspelaren. Finns knappast i affärer längre,slutade väl säljas som nya för bortåt 25 år sen,men testa loppislådor eller blocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Inte just nu,ligger i bilen nånstans sen senaste utepartyt. Var originaltillbehör till sony walkman sport,en sorts vattentät kassettspelare som såldes sent 70 och tidigt 80-tal,ser ut som små minihögtalare,och givetvis med samma gula färg som själva bandspelaren. Finns knappast i affärer längre,slutade väl säljas som nya för bortåt 25 år sen,men testa loppislådor eller blocket.

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Vad jag kan se så finns det bara hörlurar där, Stefan skriver om högtalare. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan se så finns det bara hörlurar där, Stefan skriver om högtalare. :D

 

jaså de här

post-154-0-86541900-1500362392.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

 

jaså de här

Får se vad Stefan säger. Men, dessa kan det ju absolut vara. :)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Högtalaren Trippy kopplar upp sig via magnetisk induktion, slipp Bluetooth och sladdar.





Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Vad jag kan se så finns det bara hörlurar där, Stefan skriver om högtalare. :D

Exact. Högtalarna jag har köptes tillsammans med en numera avdöd sony walkman sports nån gång runt 1980,så dom finns nog mest i loppisbodar eller hos folk som rensar gamla källarförråd. Trots att dom är gamla så får jag hyfsat bra ljud jämfört med nya bluetoothburkar,och mina skulle nog gå att köpa för runt 50 spänn eller mindre på exempelvis Tradera. Kolla in sony walkman högtalare på internet,finns nog bilder på dom gamla gula burkarna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Exact. Högtalarna jag har köptes tillsammans med en numera avdöd sony walkman sports nån gång runt 1980,så dom finns nog mest i loppisbodar eller hos folk som rensar gamla källarförråd. Trots att dom är gamla så får jag hyfsat bra ljud jämfört med nya bluetoothburkar,och mina skulle nog gå att köpa för runt 50 spänn eller mindre på exempelvis Tradera. Kolla in sony walkman högtalare på internet,finns nog bilder på dom gamla gula burkarna där.

Är det inte de som Ronny rotade fram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Ett annat tips för fotografen. Canon har numera en wifivariant av den gamla skrivaren selphy compact,funkar utmärkt med iPhone och ipad om man nöjer sig med bildstorleken 10x15 centimeter. Eftersom det är en sublimeringsskrivare,så slipper man risken med läckande bläckpatroner och sånt. Och ja,den visade sig funka med min MacBook också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Är det inte de som Ronny rotade fram?

Dom jag har är en ett par år äldre modell av samma burkar,ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Dom jag har är en ett par år äldre modell av samma burkar,ja.

Ah, okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Keyboard-våffeljärn.



  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] Koolt! B) Nästan så man vill köpa en faktiskt, men jag äter inte så mycket våfflor, eller ofta.

Men det fanns en snygg mugg där för $12,- (som de tyvärr inte skickar internationellt)

KWI_Mug_front.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

[+] Koolt! B) Nästan så man vill köpa en faktiskt, men jag äter inte så mycket våfflor, eller ofta.

 

Men det fanns en snygg mugg där för $12,- (som de tyvärr inte skickar internationellt)

Jag äter inte heller så ofta, men man kan ju alltid börja. :D

 

Ja, muggen är snygg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Johansson'

Keyboard-våffeljärn.

 

http://www.thekeyboardwaffleiron.com

lol...ännu en pryl jag inte trodde nån behövde.

Har en annan... USB tangentbordsbelysning/läslampa,sätt den i USB-porten,justera den böjliga armen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Postad (redigerade)

lol...ännu en pryl jag inte trodde nån behövde.

Har en annan... USB tangentbordsbelysning/läslampa,sätt den i USB-porten,justera den böjliga armen.

Ja, man klarar sig ju helt klart på ett klassiskt våffeljärn - men är det lika "kul"? ;)

 

Här är ännu en onödig pryl, som borde "falla dig i smaken".

 

https://www.amazon.com/Island-Dogs-54677-Fryer-Silver/dp/B001C9G7AA

 

Edit: det verkar vara pangpris på den nu. :totaltgalen:

Redigerad av sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...