Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man inte ha iCloud på Android ?


Minkowski

Rekommendera Poster

Jag har en Samsung surfplatta och en Xperia mobil och kan inte se iCloud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Samsung surfplatta och en Xperia mobil och kan inte se iCloud

Det beror helt enkelt på att Android är inte iOS, och finns därmed inte finns i systemet eller bland förinstallerade program.

 

Har en Andoid-telefon själv, men jag använder inte iCloud, inte ens i datorn.

 

En snabb sökning, så hittar du bra info här: Using iCloud With Android Devices - iCloud for Android, och en synk-app här: Sync for iCloud - Android Apps on Google Play

 

ddg16.pngAndroid iCloud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanningen är den att Apple gör sitt yttersta för att deras tjänster inte ska kunna användas i Android. Det omvända gäller dock inte alls. Google gör sitt bästa för att stödja IOS.

 

post-28798-0-33698500-1493279583_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanningen är den att Apple gör sitt yttersta för att deras tjänster inte ska kunna användas i Android. Det omvända gäller dock inte alls. Google gör sitt bästa för att stödja IOS.

 

attachicon.gifdump.png

 

En jävla skillnad när Google är ett mjukvaruföretag som vill knyta till sig kunder genom deras programvara och tjäna pengar på dina uppgifter.

Apple säljer hårdvara så det är en självklarhet att deras mjukvara och tjänster i största sak bara fungerar på deras hårdvara.

 

Ett undantag är Apple Musik som finns till Android.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En jävla skillnad när Google är ett mjukvaruföretag som vill knyta till sig kunder genom deras programvara och tjäna pengar på dina uppgifter.

Apple säljer hårdvara så det är en självklarhet att deras mjukvara och tjänster i största sak bara fungerar på deras hårdvara.

 

Ett undantag är Apple Musik som finns till Android.

Vilket beror på att AM floppade. Rädda vad som räddas kan. Då duger det att göra tjänsten bredare, förstås. Det är annars sant att Apple vårdar sin hårdvara genom att göra sina tjänster exklusiva för IOS. Men det gör inte Androidägaren gladare för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det för webläsare som inte funkade? Provat med ngn annan? FF, Chromium, Gello osv?

Det var Chrome. Jag har inte testat med någon annan. Det ska dock sägas att adressen jag vidarebefordras till enligt dumpen är

https://www.icloud.com/unsupported_mobile/
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket beror på att AM floppade. Rädda vad som räddas kan. Då duger det att göra tjänsten bredare, förstås. Det är annars sant att Apple vårdar sin hårdvara genom att göra sina tjänster exklusiva för IOS. Men det gör inte Androidägaren gladare för det.

 

Jag trodde att Andorid var det förlovade landet där allt är så himla bra och valfriheten är störst.

Då är frågan varför man ska använda Apples mjukvara när det finns annat att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att Andorid var det förlovade landet där allt är så himla bra och valfriheten är störst.

Då är frågan varför man ska använda Apples mjukvara när det finns annat att välja på.

Android funkar utmärkt men inte i kombination med Mac. Svårare än så är det inte och alla har inte råd med både Mac och Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Android funkar utmärkt men inte i kombination med Mac. Svårare än så är det inte och alla har inte råd med både Mac och Iphone.

 

Något som har sin naturliga förklaring :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var Chrome. Jag har inte testat med någon annan. Det ska dock sägas att adressen jag vidarebefordras till enligt dumpen är.

https://www.icloud.com/unsupported_mobile/

Ja, det är den andressen man landar på när man går till: icloud.com

Var samma här med FF.

 

Förmodligen är det tjänsterna som är byggda kring just iPrylar så de kan integreras/synkas osv när man är online. Så, inget fel på Android - bara att  inte inkluderar dem i tjänsten.

 

Man får kika på de alternativen som finns där i Play:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
2017-04-27 på 10:04, lappen71 säger:

 

En jävla skillnad när Google är ett mjukvaruföretag som vill knyta till sig kunder genom deras programvara och tjäna pengar på dina uppgifter.

Apple säljer hårdvara så det är en självklarhet att deras mjukvara och tjänster i största sak bara fungerar på deras hårdvara.

 

Ett undantag är Apple Musik som finns till Android.

 

Gammal tråd förvisso men det kan vara bra att veta att Google absolut inte är ett mjukvaruföretag utan ett reklamföretag:

 

Citat

The Bottom Line

From 2015 to 2016 Google’s annual revenue grew over 21%. During that time, revenue from Google websites has comprised a relatively consistent 67 to 68 percent of total company revenue. With the inclusion of the advertising network, Google earns about 90 percent of its entire income from advertising.

 

https://www.investopedia.com/articles/investing/020515/business-google.asp

 

Det är därför som Google försöker täcka upp så stor andel av marknaden som möjligt, fler användare = mer reklamintäkter. När du använder en google-tjänst eller app så är det DU som är produkten.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...