Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej byta Apple-id


Burtan

Rekommendera Poster

Hejsan.

Den mailadressen som är kopplad till mitt Apple-id är spärrad.

För ett tag sedan försökte någon logga in på mitt Apple-id och då ville telefonen att jag skulle bekräfta hurvida det var jag eller inte som ville logga in. Det jag skulle göra då var att logga in på min mail som är spärrad, vilket jag så klart inte kunde.

Då skapade jag ett nytt Apple-id som jag tänkte använda men telefonen efterfrågar hela tiden lösenordet från mitt gamla id, hur gör jag för att använda mitt nya id utan att behöva logga in på mitt gamla id?

 

Saken är den att jag skulle behöva uppdatera en hel del appar (bl.a. Mobilt bank-id för att kunna betala räkningar) och när jag kollar vad jag är inloggad med i app-store inställningar så är det med mitt nya id men på iCloud är jag inloggad med mitt gamla men även fast jag enligt inställningarna är inloggad med mitt nya id så efterfrågar telefonen mitt gamla id när jag ska göra uppdateringar.

Kan någon hjälpa mig för jag håller på att bli tokig.

 

Mvh Andreas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret men vad jag kan se så innebär alla alternativ att jag någon gång måste logga in/ange lösenord för det id:t jag inte kommer åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm är den spärrad innan det här hände?

 

För att din nya Apple id skall gälla måste du logga ut från din gamla precis som Apple skriver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret men vad jag kan se så innebär alla alternativ att jag någon gång måste logga in/ange lösenord för det id:t jag inte kommer åt.

"Om du inte kan uppdatera eller återskapa din enhet med återhämtningsläge, eller om du inte kan använda återhämtningsläge på grund av att knapparna har gått sönder eller fastnat, kontaktar du Apple-supporten. Följ sedan stegen för att ställa in service för iPhone, iPad eller iPod touch."

 

https://getsupport.apple.com/?caller=kbase&symptom_id=21009

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir till att kontakta Apple på 020-100 529 om du inte kan stänga av Hitta min iPhone innan utloggning av iCloud på telefonen pga att du inte kan återställa lösenordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...