Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphoneskärmen flimrar


kiplon

Rekommendera Poster

Har en iPhone A1387, dvs en 4S.

 

Den ser helt hel och fin ut och funkar, men något har gått sönder i den.

Skärmen ser ut så här:

post-67957-0-35927000-1493013987_thumb.jpg

 

 

Går det att reparera? Och isåfall vad exakt är det för något som är trasigt? Och egentligen, är det någon mening att ödsla tid på den? Även om den funkar i övrigt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade min servicebutik (de är djäkligt bra) och de tror att LCD-panelen behöver bytas, även om de behövde analysera för att vara helt säkra. Ett byte skulle hos dem kosta 700 eller 500 kronor beroende på om man vill ha originaldel eller tredjepartsdel. Att göra jobbet själv är dels svårt, dels är det likaledes svårt att få tag på bra och billiga delar. Om det är värt det kan du nog bara bedöma själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade min servicebutik (de är djäkligt bra) och de tror att LCD-panelen behöver bytas, även om de behövde analysera för att vara helt säkra. Ett byte skulle hos dem kosta 700 eller 500 kronor beroende på om man vill ha originaldel eller tredjepartsdel. Att göra jobbet själv är dels svårt, dels är det likaledes svårt att få tag på bra och billiga delar. Om det är värt det kan du nog bara bedöma själv.

 

Okej, misstänkte väl något liknande.

 

Då får jag fundera lite, det är min gamla telefon som jag skänkte till en ensamkommande grabb. Och jag är imponerad över hur aktsam han varit om den. Någon liten kantstötning som det faktiskt var jag som gjorde. Så händer detta...

såg att batterier inte var så jättedyra så fixar jag den så byter jag nog batteri på en gång.

 

Men bra blir den väl aldrig eftersom Apple verkar bygga in skit i uppdateringarna så ju äldre telefon man har desto sämre går den efter en uppdatering. Allt för att vi ska köpa nytt o nytt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Men bra blir den väl aldrig eftersom Apple verkar bygga in skit i uppdateringarna så ju äldre telefon man har desto sämre går den efter en uppdatering. Allt för att vi ska köpa nytt o nytt...

Den modellen får inte fler uppdateringar utan stannar på IOS 9.3.5 som kom i höstas. Så funkar den bra nu lär den fungera bra framöver, med reservation för att nya app-uppdateringar inte gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den modellen får inte fler uppdateringar utan stannar på IOS 9.3.5 som kom i höstas. Så funkar den bra nu lär den fungera bra framöver, med reservation för att nya app-uppdateringar inte gör det.

 

Okej!?!

Vad bra, tror jag tar med den till stan och frågar vad de vill ha för en reparation av skärm o med nytt batteri.

 

Just nu använder han en telefon han fått låna av en kompis som hade två. Och några pengar till en ny billigare smartphone finns ju såklart inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej!?!

Vad bra, tror jag tar med den till stan och frågar vad de vill ha för en reparation av skärm o med nytt batteri.

 

Just nu använder han en telefon han fått låna av en kompis som hade två. Och några pengar till en ny billigare smartphone finns ju såklart inte

Såg just den här (via deras nyhetsbrev):

 

Alina nyöppnar och kör 30% på service. https://www.alina.se/Produkt.aspx?Kampanj=nypremiar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så himla glad så jag nästan går som på moln. Lämnade in telefonen kl 12 och hämtade ut den kl 16. På en vanlig servicebutik, långt från Apple-certifierat osv . Men ändå 1 års garanti.

 

Ny LED-skärm och nytt batteri för 695 spänn.

 

Som en ny telefon och grabben slipper koppla upp den för laddning hela tiden, för batteriet var verkligen slut på den.

 

Så himla skönt, med 700 spänn i dagersättning per månad så är det svårt eller nästintill omöjligt att köpa ny telefon. Och han slipper göra ev dåliga affärer på Blocket.

 

Så glad för hans skull... :galetglad::galetglad::galetglad::galetglad::galetglad::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så himla glad så jag nästan går som på moln. Lämnade in telefonen kl 12 och hämtade ut den kl 16. På en vanlig servicebutik, långt från Apple-certifierat osv . Men ändå 1 års garanti.

 

Ny LED-skärm och nytt batteri för 695 spänn.

 

Som en ny telefon och grabben slipper koppla upp den för laddning hela tiden, för batteriet var verkligen slut på den.

 

Så himla skönt, med 700 spänn i dagersättning per månad så är det svårt eller nästintill omöjligt att köpa ny telefon. Och han slipper göra ev dåliga affärer på Blocket.

 

Så glad för hans skull... :galetglad::galetglad::galetglad::galetglad::galetglad::D

[+] Kul att det löste sig så bra. :yeahbaby:

 

Och nytt batteri är aldrig fel, när man ändå håller på s a s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så himla glad så jag nästan går som på moln. Lämnade in telefonen kl 12 och hämtade ut den kl 16. På en vanlig servicebutik, långt från Apple-certifierat osv . Men ändå 1 års garanti.

 

Ny LED-skärm och nytt batteri för 695 spänn.

 

Som en ny telefon och grabben slipper koppla upp den för laddning hela tiden, för batteriet var verkligen slut på den.

 

Så himla skönt, med 700 spänn i dagersättning per månad så är det svårt eller nästintill omöjligt att köpa ny telefon. Och han slipper göra ev dåliga affärer på Blocket.

 

Så glad för hans skull... :galetglad::galetglad::galetglad::galetglad::galetglad::D

Toppen! Bra pris också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] Kul att det löste sig så bra. :yeahbaby:

 

Och nytt batteri är aldrig fel, när man ändå håller på s a s.

 

 

Toppen! Bra pris också. :)

 

Det är det lilla jag iaf kan göra, som kan betyda mycket. Men i det stora hela ingenting. Men ändå värt mkt att ha en fungerande telefon.

Så man kan göra sånt som alla tonåringar vill göra i en telefon.

 

För övrigt skäms jag hur vi i Sverige behandlar alla dessa ensamkommande ungdomar... sist ag hörde så var det 18000 som väntade på besked från migrationsverket om de får stanna eller inte.

 

Väntan är olidlig, så i det stora hela....... så är nog en fungerande smart telefon ingenting...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... så i det stora hela....... så är nog en fungerande smart telefon ingenting...

Jodå, även små saker kan betyda mycket när man är stressad. Det vet jag av egen erfarenhet. Och det har du fixat och det ska du vara stolt över. :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt skäms jag hur vi i Sverige behandlar alla dessa ensamkommande ungdomar... sist ag hörde så var det 18000 som väntade på besked från migrationsverket om de får stanna eller inte.

Den väntan är säkert allt annat än avundsvärd. Men hur skulle Sverige agera så att du inte behövde skämmas?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...