Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WWDC 2005 startar på måndag


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Ställer frågan igen, om jag köper en powermac nu - förhoppningsvis snart billigare - tror ni man kan uppgradera den med ett intel-kort om några år då? Eller alldeles för tidigt att kunna sia om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 192
  • Created
  • Senaste svar

Jag tror knappast att IBM skulle vara dåliga eller inte ha en framtid. IBM skiter i Apple mer eller mindre och Steve har tröttnat. Jag tror inte att Intel har framtiden i sin hand ensamma utan det kommer att pendla fram och tillbaks vem som har bästa proppen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår så ska OS X kompileras om helt till x86. Det är ju första steget till att ta upp kampen med Microsoft. Vad skulle det vara för vits att inte göra det när man har gått nästan hela vägen? Troligen tycker Apple att de är så bra att de kommer att försöka ta över MS position lite längre fram. Med hårdvaran kommer de att tappa kunder men också få nya som vill ha SNYGGA datorer..... Fortsätter Apple med sin design så behöver de inte vara oroliga för att hårdvarusidan dör om de släpper OS X brett. Om tre år finns OS X för PC!! MicroSoft dör sotdöden......... Glöm inte var du läste det först!! Tror ni verkligen att Steve inte skulle ta världsherravälde om han kunde..................:w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg
pentium 4 är bara 32bitars är det slut på 64bitars processor i framtidens mac:ar ?

148856[/snapback]

 

Nej, Apple kommer garanterat inte använda en 32-bits processor. Intel gör ett flertal andra processorer i dagsläget och den (de) som kommer sitta i kommande Macintosh's är troligtvis inte någon av de som finns på marknaden idag.

 

Ja.

 

Och dess värre ljuger apple (glöm vad jag sagt tidigare angående anledningen till switchen)

Jag en mycket pålitlig källa nu som säger att allt är lögn, Dom chip "vi" drömt om har funnits tillgänglig; MEN apple avbeställde det vid årsskiftet.

 

Jag vet tyvärr inte den verkliga anledningen till switchen; annat än att det möjligtvis finns någon ekonomiskvinst i det hela.

 

Jag är riktigt besviken på att apple ljuger så här...

 

:angry:

148857[/snapback]

 

Berätta mer, nu blev jag nyfiken...

...vad är det för pålitlig källa du har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intel Mac:arnas Startljud:D

149084[/snapback]

 

nej så här kommer det låta tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer frågan igen, om jag köper en powermac nu - förhoppningsvis snart billigare - tror ni man kan uppgradera den med ett intel-kort om några år då? Eller alldeles för tidigt att kunna sia om?

148925[/snapback]

Det är lite tidigt att sia om men uppgraderingar brukar ju komma, så det är nog ingen fara. Dessutom kommer man använda hybridbinärer vilket gör att samma program kan köras både på PCP och Intel utan emulering, ungefär på samma sätt som övergången 68k -> PPC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intel Mac:arnas Startljud:D

149084[/snapback]

Inte så vanligt längre men i Macens ungdom fanns även ett "dödsplong" som ersatte startplonget vid hårdvarufel, t ex om ett minne satt snett. Kanske dags att börja med det plonget igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När är nästa stora konferans på WWDC?

149111[/snapback]

Neste WWDC blir på denne tiden til neste år. Endelig dato er ikke offentliggjort såvidt jeg vet.

 

Men neste store Mac-relaterte event er Apple Expo Paris, som holdes fra 20. - 24. september. Hvorvidt Apple kommer til å holde noen åpningstale der (slik som Steve Jobs gjorde i 2003 og Phil Schiller gjorde i 2004), vet jeg ikke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske var lite otydlig i min fråga. Vad jag undrar var när Steve Jobs kommer äntra scenen på detta WWDC och förhoppningsvis vissa upp några nya produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske var lite otydlig i min fråga. Vad jag undrar var när Steve Jobs kommer äntra scenen på detta WWDC och förhoppningsvis vissa upp några nya produkter.

149329[/snapback]

Ingen mer gång. Bara en gång precis i början av konferensen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...