Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WWDC 2005 startar på måndag


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

nä , inte ovänner mot varandra iallfall  :devil:

148803[/snapback]

 

((((((HOHOHOHOHOOHO:devil: :devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil:

 

DETTA ÄR BARA EN PARENTES)))))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 192
  • Created
  • Senaste svar
De tjänar pengar på hårdvara idag. Det innebär inte att de alltid kommer att göra det vad som än händer. Sälj något dyrt till ett fåtal eller något billigt till ett flertal.

 

Eller gör som Apple borde göra och kör en blandning av hårdvara och mjukvara. Idag är Macar inte så dyra. Dessutom är Intel billigare än IBM och det finns vissa indikationer på att PC-grafikkort kommer att fungera med nya Macar vilket resulterar i lägre priser.

148800[/snapback]

 

Om Apple verkligen lyckas bli störst på x86-plattformen så kan det kanske vara en lyckad strategi. Jag tror Apple fortsätter att vara en grymt bra hårdvaruutvecklare som kompletterar sin utsökta hårvara med ett utsökt operativsystem. :D

 

.. visst, jag skulle förstå om Apple ville bli nästa årtiondens Microsoft. Men de har gjort misstaget förut (med klonerna) och jag tror att de vill vara försiktiga och inte förlora den mark de redan har vunnit för att formulera mig lite bildligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om piratkopiering.

 

Är det någon som vågar vara med och tävla om att bli den förste svenske macanvändaren som åker fast för piratkopiering efter 1:a Juli? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaaaaaaad kan huvudnyheten i nästa MacWorld vara?......

 

Gissning någon? :P

148807[/snapback]

På tal om piratkopiering.

 

Är det någon som vågar vara med och tävla om att bli den förste svenske macanvändaren som åker fast för piratkopiering efter 1:a Juli?

 

känns som om vi håller på att balla ur och komma en bit från ämnet här alltså :policeman:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns som om vi håller på att balla ur och komma en bit från ämnet här alltså :policeman:

148811[/snapback]

Kan bero på att vi inte har så mycket hård fakta att prata om.

Inga nyheter på wwdc ännu. Och det här med Intel vet vi ännu ingenting om egentligen. Vi bara gissar massor fram och tillbaka.

'

Men alla macanvändare har ju fått krupp på ett eller annat sätt ikväll, så vi måste ju prata av oss lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bero på att vi inte har så mycket hård fakta att prata om.

Inga nyheter på wwdc ännu. Och det här med Intel vet vi ännu ingenting om egentligen. Vi bara gissar massor fram och tillbaka.

'

Men alla macanvändare har ju fått krupp på ett eller annat sätt ikväll, så vi måste ju prata av oss lite.

148812[/snapback]

 

så sant så sant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att apples strategi med blandat mjuk- och hårvara är bra. Anledningen till att Microsoft tjänar så mycket på sin mjukvara är att den följer med i stort sett varenda PC, vilket gör att ingen behöver piratkopiera den.

Annars är microsofts programvara den mest lättkopierade av alla!!!

148806[/snapback]

Flera PC-tillverkare har visat stort intresse för att sälja PC-datorer med OS X. En väldigt stor marknad står helt öppen för Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bero på att vi inte har så mycket hård fakta att prata om.

Inga nyheter på wwdc ännu. Och det här med Intel vet vi ännu ingenting om egentligen. Vi bara gissar massor fram och tillbaka.

'

Men alla macanvändare har ju fått krupp på ett eller annat sätt ikväll, så vi måste ju prata av oss lite.

148812[/snapback]

 

Sant.. det ligger mycket i det. Ja inser att jag har varit ganska spänd ända sen nyheten kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det kunde vara grymt om typ till exempel HP fick sälja sina servrar med Mac OS X server.. Jag tror det är på servermarknaden man kan tjäna pengar på att bara sälja sitt operativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flera PC-tillverkare har visat stort intresse för att sälja PC-datorer med OS X. En väldigt stor marknad står helt öppen för Apple.

148814[/snapback]

Ja, HP har ju redan intagit iPoden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, HP har ju redan intagit iPoden...

148818[/snapback]

 

Precis.. och Apples mjukvara är ju redan förinstallerat på deras datorer i form av iTunes. Sen är anledningen till att jag tror detta om just serveraoperativen att det faktiskt är det linuxdistrubutörerna tjänar sina pengar på.. Mac OS X -server har ju vissa likheter med Enterprise-distrubutionerna av linux.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chinadrumsticks

Hoppas man kan se en eftersändning av keynoten snart.. :cry: please please please ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nämen... Den laggar ihop efter ca 10 s sen stängs quicktime "oväntat" av.... hmmmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är hela tiden samma bildsekvens som den laggar ihop på , undrar om de har problem med seeden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

seegt går det… kan det kanske vara lite hög belastning på servern?? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis sett klart på keynoten. Det var den klart bästa strömmen någonsin för mig kvalitesmässigt. Såg skitbra ut på 28" TV:n i vardagsrummet som jag spelade upp den på. Och den hackade bara till ett fåtal gånger. Ingen omstart! Helt fantastiskt för att vara en keynote-ström så här direkt när den läggs upp. Bra jobbat Apple. Men jag började nog kolla väldigt "direkt" när den dök upp tror jag innan "alla" försökte ansluta. Och det var lika kul att se Steve så o prata som vanligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som dom tagit ner den eller nåt, för jag hittar inget på länken.

148852[/snapback]

Jag får upp sidan med länken till strömmen iaf.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

masterstorm

Hur besvikna är alla?

Att de inte valde AMD menar jag :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pentium 4 är bara 32bitars är det slut på 64bitars processor i framtidens mac:ar ?

148856[/snapback]

 

Ja.

 

Och dess värre ljuger apple (glöm vad jag sagt tidigare angående anledningen till switchen)

Jag en mycket pålitlig källa nu som säger att allt är lögn, Dom chip "vi" drömt om har funnits tillgänglig; MEN apple avbeställde det vid årsskiftet.

 

Jag vet tyvärr inte den verkliga anledningen till switchen; annat än att det möjligtvis finns någon ekonomiskvinst i det hela.

 

Jag är riktigt besviken på att apple ljuger så här...

 

:angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undra om det kan vara så att apple vill använda intels inbyggda drm som kommer i nästa processor  :ThumbsDown:

148864[/snapback]

 

Nu börjar diskussionen spåra ur helt...

 

Varför kan inte folk lita på vad Apple säger nu för?

 

Jobs har tidigare uttalat sig om DRM och sagt att han inte tror på det som lösning. Att det finns i iTunes har ju med skivbolagen att göra. Med tanke på att det går att tvätta bort DRMinformationen från filerna med visa program så hade han ju rätt.

 

Vem vet vad framtiden innehåller? Ingen, inte ens Jobs. Så låt oss därför inte spekulera för långt ut i tomteland, ni blir ju bara deprimerade. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vet vi igenkligen?

 

* I mitten av 2006 kommer antagligen nya Macar med x86 processorer då OSX finns kompilerat för den typen av processor.

 

Vet vi igenkligen mycket mer än så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vet vi igenkligen?

 

* I mitten av 2006 kommer antagligen nya Macar med x86 processorer då OSX finns kompilerat för den typen av processor.

 

Vet vi igenkligen mycket mer än så?

148872[/snapback]

 

Jag håller med , detta kanske bara blir positivt i och med att dom byter till intel

så tjänar dom på det efter som pc folket bara kollar hastigheten på processorn

och därav har många struntat i att kolla in mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...