Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WWDC 2005 startar på måndag


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Tror det blev lite feltolkning här. Jag menade inte att ett bra operativsystem behöver bra delar för att fungera, däremot att dåliga delar skulle kunna få ett system att fungera sämre.

 

jag har MYCKET höga tankar om Apple. Och jag litar till 110% att dom vet vad dom gör, och lite till. ;)

148770[/snapback]

Kör man Windows idag på dåliga delar så får man räkna med att det inte alltid fungerar bra. Samma sak får gälla för OS X, kör man på dåliga delar så får man ta det därefter.

 

Nu ska vi inte gå och säga att hårdvaran i Macarna idag är världens bästa. Hur många gånger har vi inte sagt "plocka ur ett minne"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 192
  • Created
  • Senaste svar

Nu funderar jag bara mest över vad som hände med alla andra saker.

Vart tog alla nyheter vägen, de nya produkterna och uppgraderingarna? Var är "one more thing"????.

Försvann allting bara för det här??

 

Jag blev mäkta besviken på detta keynote. Inte för ett byte till Intel (det gillar jag), men att julafton uteblev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funderar jag bara mest över vad som hände med alla andra saker.

Vart tog alla nyheter vägen, de nya produkterna och uppgraderingarna? Var är "one more thing"????.

Försvann allting bara för det här??

 

Jag blev mäkta besviken på detta keynote. Inte för ett byte till Intel (det gillar jag), men att julafton uteblev.

148775[/snapback]

Jag tycker att hela keynoten blev en enda "one more thing".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör man Windows idag på dåliga delar så får man räkna med att det inte alltid fungerar bra. Samma sak får gälla för OS X, kör man på dåliga delar så får man ta det därefter.

 

Nu ska vi inte gå och säga att hårdvaran i Macarna idag är världens bästa. Hur många gånger har vi inte sagt "plocka ur ett minne"?

148774[/snapback]

 

Jag tror att det han försöker säg är att Apples tekniker kollar så att datorerna funkar bra med sytemet, de syr ihop det, så att säga.

När det gäller allmänna PC-datorer tar man en processor, ett grafikkort, lite RAM-minne och sen skriver man: Windows XP Pro Rekommenderas

 

PS. Man får inte glömma att Apples datorer är/har design och inte bara på utsidan... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att hela keynoten blev en enda "one more thing".

148777[/snapback]

 

Kanske blir "one more keynote"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. undrar om Apple just tog ett gigantiskt kliv in i spelmarknaden.

 

Undrar vad som händer på serverfronten nu.. För det känns som om det skulle kunna vara en bra idé att börja sälja serveroperativet för x86..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska vi inte gå och säga att hårdvaran i Macarna idag är världens bästa. Hur många gånger har vi inte sagt "plocka ur ett minne"?

148774[/snapback]

Sant! :D

Dock är väl minnen kanske en annan sak. Men visst stämmer det.

 

Ta min B/W G3 t.ex. Jag har oturligt nog den versionen som erkänt av apple blev fel i ata-busen. Byter man ut originalhårddisken (vilket jag gjort) så kommer ungefär var 100:e MB innehålla en felskrivning i datan och filen som felet hamnar i blir obrukbar. Därför har jag fått köpa ett kontrollerkort istället. Typiskt nog så slutade ena firewireuttaget fungera när jag satte in kortet, men men. Köper man en dator som man vet är felbyggd får man väl ta smällarna som de kommer.

Som tur är så erkände iallfall Apple felet mycket fort och bytte ut konfigurationen. Attans att det skulle bli en över till mig.

 

Det finns dock en positiv sak om min dator, den går att överklocka!!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det han försöker säg är att Apples tekniker kollar så att datorerna funkar bra med sytemet, de syr ihop det, så att säga.

När det gäller allmänna PC-datorer tar man en processor, ett grafikkort, lite RAM-minne och sen skriver man: Windows XP Pro Rekommenderas

 

PS. Man får inte glömma att Apples datorer är/har design och inte bara på utsidan... :lol:

148778[/snapback]

Jo, men jag tror inte att några så kompetenta som Apple kommer att misslyckas med att få OS X att fungera på vilken PC som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men jag tror inte att några så kompetenta som Apple kommer att misslyckas med att få OS X att fungera på vilken PC som helst.

148782[/snapback]

 

en bra punkt på den här duskussionen. eller? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men jag tror inte att några så kompetenta som Apple kommer att misslyckas med att få OS X att fungera på vilken PC som helst.

148782[/snapback]

Jag tvivlar inte på att dom inte kan. Jag bara undrar om man (apple) egentligen VILL ha det till pc.

 

 

//okej , blev visst ingen punkt där inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvivlar inte på att dom inte kan. Jag bara undrar om man (apple) egentligen VILL ha det till pc.

//okej , blev visst ingen punkt där inte

148785[/snapback]

 

nej, snarare ett komma. -_-

 

jag håller med dig i att apple nog vill göra sina egna datorer

OCH

Jag håller med qwerty i att de skulle klara av att göra Mac OS X till en vanlig skit-PC

 

(Punkt nu? :innocent:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvivlar inte på att dom inte kan. Jag bara undrar om man (apple) egentligen VILL ha det till pc.

//okej , blev visst ingen punkt där inte

148785[/snapback]

 

Jag är övertygad om att man från Apples sida sätter eller i alla fall försöker sätta stopp för det. En speciell romkrets som bara byggs in i macar och om det inte finns går det inte att installera MacOS.. Givetvis kommer den kretsen sedemera att hackas så att man kan köra sitt hembygge med MacOS men det blir något för en insatt och kunnig krets för den stora massan blir det Mac + Mac OS och inget annat.. och x86 + windows, linux eller BSD och inte Mac OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvivlar inte på att dom inte kan. Jag bara undrar om man (apple) egentligen VILL ha det till pc.

//okej , blev visst ingen punkt där inte

148785[/snapback]

Du menar om de vill kunna sälja sitt OS till i princip hela datorvärlden? Vem skulle inte vilja det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, snarare ett komma.  -_-

 

jag håller med dig i att apple nog vill göra sina egna datorer

OCH

Jag håller med qwerty i att de skulle klara av att göra Mac OS X till en vanlig skit-PC

 

(Punkt nu? :innocent:)

148790[/snapback]

 

 

Varför sätta punkt i en sådan här trevlig diskussion? Det är intressant och alla deltagare är kompisar och trevliga mot varann. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej... Sätter punkt för tjafset om att det funkar på pc eller inte.

Öppnar istället för disskussionen därinnan :)

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar om de vill kunna sälja sitt OS till i princip hela datorvärlden? Vem skulle inte vilja det?

148792[/snapback]

 

Apple!

.. för de tjänar sina pengar på att sälja hårdvara. Vi betalar ju mycket för att ha en Mac.. Ett Mac OS kostar ju däremot inte så mycket, det går att piratkopiera och det är relativt lätt att plagiera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej... Sätter punkt för tjafset om att det funkar på pc eller inte.

Öppnar istället för disskussionen därinnan :)

 

.

148795[/snapback]

 

Tjafset!?

Ni blev ovänner utan att jag ens märkte det.. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar om de vill kunna sälja sitt OS till i princip hela datorvärlden? Vem skulle inte vilja det?

148792[/snapback]

Jag är HEMSKT ledsen, men jag kan inte ens hålla min egen punkt.

 

Det beror på. Att vilja sälja det till så många som möjligt skulle kunna handla mycket om ekonomi och att vilja tjäna mycket på det.

Jag ser mer till vad Apples motiv är, vilket jag till fullo inte vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjafset!?

Ni blev ovänner utan att jag ens märkte det..  :blink:

148797[/snapback]

Njaaaaaeeee, eller , nåt i den stilen kanske , eller, typ ja vet inte :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple!

.. för de tjänar sina pengar på att sälja hårdvara. Vi betalar ju mycket för att ha en Mac.. Ett Mac OS kostar ju däremot inte så mycket, det går att piratkopiera och det är relativt lätt att plagiera.

148796[/snapback]

De tjänar pengar på hårdvara idag. Det innebär inte att de alltid kommer att göra det vad som än händer. Sälj något dyrt till ett fåtal eller något billigt till ett flertal.

 

Eller gör som Apple borde göra och kör en blandning av hårdvara och mjukvara. Idag är Macar inte så dyra. Dessutom är Intel billigare än IBM och det finns vissa indikationer på att PC-grafikkort kommer att fungera med nya Macar vilket resulterar i lägre priser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej... Sätter punkt för tjafset om att det funkar på pc eller inte.

Öppnar istället för disskussionen därinnan :)

 

.

148795[/snapback]

 

Var precis vad jag ville.

Ni verkade ha fastnat vid en punkt och kunde inte komma vidare...det var allt...ville bara hjälpa till

Och här på macworld är väl inga ovänner? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var precis vad jag ville.

Ni verkade ha fastnat vid en punkt och kunde inte komma vidare...det var allt...ville bara hjälpa till

Och här på macworld är väl inga ovänner? :lol:

148802[/snapback]

nä , inte ovänner mot varandra iallfall :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De tjänar pengar på hårdvara idag. Det innebär inte att de alltid kommer att göra det vad som än händer. Sälj något dyrt till ett fåtal eller något billigt till ett flertal.

 

Eller gör som Apple borde göra och kör en blandning av hårdvara och mjukvara. Idag är Macar inte så dyra. Dessutom är Intel billigare än IBM och det finns vissa indikationer på att PC-grafikkort kommer att fungera med nya Macar vilket resulterar i lägre priser.

148800[/snapback]

 

Jag tycker att apples strategi med blandat mjuk- och hårvara är bra. Anledningen till att Microsoft tjänar så mycket på sin mjukvara är att den följer med i stort sett varenda PC, vilket gör att ingen behöver piratkopiera den.

Annars är microsofts programvara den mest lättkopierade av alla!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaaaaaaad kan huvudnyheten i nästa MacWorld vara?......

 

Gissning någon? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...