Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Outlook kontakter


MikkeBee

Rekommendera Poster

Undrar hur man får sina Outlook kontakter in i sin iPhone 6...

Skulle skriva ett mejl från mobilen och det var då jag upptäckte att mina Outlook kontakter och grupper ej fanns i mobilen.

Är det möjligt att få dom till mobilen och sedan få alla i outlook kontakerna också.

Menar att jag har samma kontaktlista i mobilen och i Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för typ av konto? Är det Exchange? I så fall är det bara att aktivera Kontakter i Inställningar -> E-post -> Konton -> Det aktuella kontot.

 

Sedan kan det lätt bli rörigt om du synkar dina kontakter med flera konton – alltså om du redan nu synkar mot iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet jag var det är för konton som du beskriver KMN ?

kollade kontot i iphonen och kontakter var aktiverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skapade ditt konto valde vilken typ av konto det skulle vara; det finns Google, iCloud, Exchange med flera.

Nu när jag kollade såg jag att det i iOS också går att välja Outlook.com, vilket inte går i macOS – där man får välja ”Annat Mail-konto” i stället.

 

Annars är ”Outlook” lite luddigt eftersom det både finns Outlook Web App där man hanterar Exchange-konton och Outlook som en variant av Hotmail.

 

Nåväl, oavsett vilket så borde dina kontakter synkas om du aktiverar den funktionen i din telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va längesedan jag gjorde det i iPhonen. Nästan 100 på att jag valde något som hette Hotmail.

Om jag nu lyckats blanda olika kontaktformer. Vad finns det för möjlighet att få alla till en sort?

Å vad blir en kontakt som jag skriver in i min iPhone?

Å vad blir en kontakt som jag lägger in i min hotmail i datorn?

Känns riktigt virrigt det här....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...